Gå til innhold

Kloke damer, vær grei å se her litt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en veldig snill og grei mann. Og vi har det fint sammen, vi har også tre barn sammen. De er nå tenåringer.

Det som er greia, er at jeg blir mer og mer frustrert over en ting. Han har en del kamerater som han innimellom fester sammen med. Knippet av dem som fester mest, er de som er single (selvsagt), og de vil gjerne ha ham med. Jeg nekter han aldri, og jeg har tidvis følt at han har utnyttet dette. Det var veldig ofte for 3-4 år siden, nå er det litt sjeldnere. Men ikke sjeldnere enn ca en gang i måneden. Han har vært på sydentur med gjengen sin i ei uke, og drar alltid på fylletur noen dager i slengen i ferien vår. Det er da ferien vi har sammen, og den er ikke lang..

Tidligere har han kommet hjem på morrakvisten når han er sammen med kompisene, og jeg sover dårlig før han er i hus. Ungene har også sett han på fylla.

Det som er saken, er at jeg veldig sjelden er ute. Omtrent aldri i forhold til han. Nå var jeg ute på fredag, og det var helt greit for han. Han nekter meg heller aldri å gå ut, men han vet jo at jeg ikke har så mange single venninner, og heller ikke venninner som gidder å gå ut i samme grad som før. Jeg er også i siste kategori der, jeg orker heller ikke å feste så mye. Det gir meg faktisk ikke så mye. Han hater røyk, og blir skikkelig sur og forbanna hvis jeg gjør det på fest.

Jeg røyker ikke fast, skjer aldri! Men jeg kan ta meg en røyk på fest, hvis jeg føler for det. Han er ikke enig, og mener at jeg skal ta hensyn til ham og la vær med det. Jeg synes det er en privatsak, og minner han om alle de frihetene han selv har. Han har holdt slik leven angående festerøyking tidligere, at jeg har lovet å ikke gjøre det. Bare for husfredens skyld.

Nå tok jeg en røyk på fredagsfesten, og nå er helvete i gang! Han er skikkelig sur, og vil ikke være i nærheten av meg, siden han synes jeg er "ekkel".

Jeg er så lei av dette. Han ser ikke selv hvor egoistisk han er. Han får kjøre sitt løp og gjør jeg dette, som jeg vet irriterer ham, men som jeg likevel synes blir min sak, så blir det steingalt.

Så hva synes dere damer? Er jeg urimelig, eller har jeg et poeng? Anonymous poster hash: 65084...a5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det bør være din egen sak i ugangspunktet, så lenge du ikke gjør det sammen med mann eller barn, og så sjelden at du ikke er i fare for å bli avhengig. Men du skulle ikke ha lovt ham å la være hvis du ikke mente det. Løfter skal man holde, og når du først har lovt det så blir det hans sak, for da bryter du et løfte du har gitt til ham.

Jeg festrøyker også, men føler ikke det er noe mannen min trenger å vite engang. Dusjer, skifter klær og pusser tenner når jeg kommer hjem.

Anonymous poster hash: b1f76...8b7
Skrevet

Etter min mening har ikke mannen din noe han skulle ha sagt her. Særlig ikke med sine festvaner. Høres ut som han har et oppheng på dette med røyk. Greit at røyking er ekkelt og usunt, men det er jammen meg alkoholvanene hans også.

Vet ikke hva jeg ville gjort med det, dette er tydelig en mann som ikke greier å se egne feil. Hadde ihvertfall ikke slutta med festrøyken.

Men hvordan vet han at du røyker, lukter han det eller sier du det til ham?

Skrevet

Anonym bruker, on 15 Aug 2016 - 11:41, said:

Jeg synes det bør være din egen sak i ugangspunktet, så lenge du ikke gjør det sammen med mann eller barn, og så sjelden at du ikke er i fare for å bli avhengig. Men du skulle ikke ha lovt ham å la være hvis du ikke mente det. Løfter skal man holde, og når du først har lovt det så blir det hans sak, for da bryter du et løfte du har gitt til ham.

Jeg festrøyker også, men føler ikke det er noe mannen min trenger å vite engang. Dusjer, skifter klær og pusser tenner når jeg kommer hjem.

Anonymous poster hash: b1f76...8b7

Jeg gjør det samme som deg, jeg dusjer også og pusser tenner. Men han synes liksom han merker det uansett, og så maser han noe enormt. Og vil ha det ut av meg. Så da kan jeg jo lyve, men synes det blir for barnslig i lengden.

Men jeg er enig i at det var dumt å love han det. Jeg gjorde det bare for å få slutt på maset :-(

Anonymous poster hash: 65084...a5e
Skrevet

Hjertefru, on 15 Aug 2016 - 11:46, said:

Etter min mening har ikke mannen din noe han skulle ha sagt her. Særlig ikke med sine festvaner. Høres ut som han har et oppheng på dette med røyk. Greit at røyking er ekkelt og usunt, men det er jammen meg alkoholvanene hans også.

Vet ikke hva jeg ville gjort med det, dette er tydelig en mann som ikke greier å se egne feil. Hadde ihvertfall ikke slutta med festrøyken.

Men hvordan vet han at du røyker, lukter han det eller sier du det til ham?

Han sier at han kan lukte det. Og så maser han til jeg sier det. Jeg gidder ikke å lyve om det lenger. Anonymous poster hash: 65084...a5e

Skrevet

om du kommer hjem fra fest og legger deg i sengen sammen med han, må jeg innrømme at han faktisk har noe med det. for jeg har en mann som fest-røyker, og han får ikke legge seg sammen med meg når han kommer hjem. det er noe av det ekleste jeg vet, det lukter sneip og gammelfyll, og jeg syns det er helt forferdelig at han skal svette ut dette i rent sengetøy. hehe... så han får legge seg på gjesterommet når det er slik.

så ja om du legger deg sammen med mannen din når du kommer hjem, så kan jeg forstå at han syns det er ekkelt. men når det er sagt, må du få bestemme hva du skal gjøre på fest og ikke, selvsagt innen rimelighetens grenser. men hva med å dusje og vaske håret når du kommer hjem. spise en banan (som tar bort dårlig ånde osv) og pusse tenner osv. så kanskje han ikke merker så mye av dette?

Anonymous poster hash: c79ca...5b9
Skrevet

Ser nå at du har lovet ham å slutte, det burde du ikke ha gjort.

Høres merkelig ut at du nærmest blir grillet om dette når du kommer hjem. Hvis du ikke røyker, men likevel lukter pga at andre røyker, tror han deg da hvis du sier som sant er at du ikke har røyka?

Hvis du skjønner hva jeg mener :P

Skrevet

Jeg hadde gitt fullstendig faen i hva mannen mente om min røyking så lenge han er så latterlig ego selv. Kjør på og kos deg!

Skrevet

Jeg vet at det var dumt å love ham å ikke røyke. Men det er helt ekstremt hvor opphengt han er i dette! Jeg har sagt gang på gang at jeg synes det er min egen bisniss, så lenge jeg ikke røyker fast. Og det er svært sjelden jeg har noe på fest også. Han har alltid vært slik.<br /><br />Men jeg har lovet ham dette, fordi han ikke gir seg. Han kan mase og gnåle noe veldig. Jeg har bare sagt at jeg ikke skal gjøre det mer, men skrifter jo ikke for ham. Det er bare når han kjenner lukta at han gnåler sånn om det. Den festen jeg var på, så røykte de aller fleste også. Men han vil ikke gi seg før jeg innrømmer at jeg har tatt en røyk liksom. Selvsagt kunne jeg alltids har løyet, men jeg synes det bør være nødvendig. Det er sikkert ikke alt han forteller meg, men jeg driller han heller aldri. Han har for øvrig hatt et behov for å fortelle om de damene som har vist han interesse :-P Det er ikke noe jeg gidder å gjøre i motsatt fall. Og jeg skjønner ikke hvorfor han gjør det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Mannen din er jo en snerpete gammel tante.

Hvis han skal bestemme hva DU gjør på dine fester, kan du da gå inn og bestemme hva han skal gjøre på sine? F eks ikke drikke sprit? Eller f eks gå hjem ved midnatt?

Skrevet

Ja, jeg har satt ned foten av og til jeg også. Jeg har sagt at han kan komme hjem før fuglene kvitrer. Og jeg har sagt at det er slutt på fylleturene i ferien vår. Det gidder jeg ikke mer. Ellers legger jeg meg ikke opp i hva som blir sagt eller gjort på festene han er på. Men jeg synes han kan respektere de kriteriene jeg også har. Spesielt siden det er så mye oftere enn meg.

Skrevet

Opp

Skrevet

Mannen din er en idiot, ferdig snakka ...

Anonymous poster hash: ff110...183

Skrevet

Festrøykingen din er garantert blitt et symbol for noe mer grunnleggende som er galt mellom dere...

Gjest Antarctica
Skrevet

Men han sitter jo i glasshus hvis han skal begynne å "rydde opp" i hennes vaner, da...

Skrevet

Pashla, on 15 Aug 2016 - 14:50, said:

Men han sitter jo i glasshus hvis han skal begynne å "rydde opp" i hennes vaner, da...

Nettopp det sa jeg til han i går kveld Pashla! Men han blir sur og jeg gidder ikke forholde meg til sånt. Så jeg gidder ikke å snakke noe mer med han om det. Anonymous poster hash: 65084...a5e
Skrevet

Som Pashla skriver, han bør ikke kaste stein i glasshus😜 Her er det en skjev fordeling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...