Gå til innhold

Spysyken og 48 timersregelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini spydde (foreløbig) siste gang kl 9.30. Da vil det jo ikke være fullt 48 timer når jeg må levere i barnehagen onsdag morgen. Hvor nøye er dere på det? Syns det blir for dumt å ta en hel dag fri for halvannen time.

Anonymous poster hash: 008b8...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er noen krise om det blir 46 timer dersom formen er finfra nå av.

Anonymous poster hash: ee2c4...45b

Skrevet

Det er etter siste sykdomstegn, så hvis hun har diare i dag, må du vente. Er det helt spystopp og normal avføring fremover nå hadde jeg levert på onsdag, men kanskje høre om du kan komme en time senere på jobb?

Anonymous poster hash: b0602...7ab
Skrevet

Jeg pleier ikke telle timer i den forstand, men at han er hjemme 2 hele dager fra barnehagen etter spy/symptomstopp.

Anonymous poster hash: 65402...cfa
Skrevet

Hvis det ikke kommer noe mer oppkast eller diaré og formen er fin, så holder det å være hjemme i dag og i morgen, tenker jeg.

Det handler jo ikke om å telle minutter. Men mange ville dessverre sendt barnet i barnehage dagen etter, og da kan smitten spre seg raskt. Så uansett om formen er fin utover dagen bør du holde barnet hjemme i morgen.

Anonymous poster hash: 61b1e...8e8
Skrevet

I vår barnehage praktiseres to hele dager etter siste oppkast/diaré, dvs oppkast mandag morgen/formiddag= bhg på torsdag.

Helt greit for meg.

Anonymous poster hash: 41102...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...