Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 For fire år siden overtok vi en katt fra en dame som ikke kunne ha katten sin lenger. Vi er glad i katten og barna er veldig knyttet til den. Nå vil hun ha katten sin tilbake fordi hun har flyttet til et sted hvor hun kan ha katten. Har hun rett til det? Vi har betalt alle utgifter til mat, pass, veterinær, vaksinasjoner osv de årene han har bodd hos oss. Chipen er fortsatt registrert på henne fordi hun ikke ville skrive under på eierskifte. Føler likevel at dette blir veldig feil. 😿😿😾😾😾 Anonymous poster hash: 12505...14a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Var dette en del av avtalen fra starten av? Hvis ikke, reagerte dere ikke på at hun ikke ville skrive under på eierskifte? Dere kan nekte, men hun kan sikkert anmelde dere. Anonymous poster hash: 50155...11c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Har dere noen omplasseringskontrakt da? Om katten står i hennes navn og dere ikke hsr noen avtale så er det jo dessverre hun som eier den. Be henne skaffe seg ny om hun vil ha katt. Anonymous poster hash: f116f...5b9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Hvis hun ikke har skrevet under på eierskiftet og den er registrert i hennes navn så tror jeg hun kan det, ja. Da er det jo ganske klart at dette var et langvarig lån av katten, men at hun eier den. Anonymous poster hash: 3e5aa...e50
jojoen Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Det kommer vel an på hva avtalen var da dere overtok den. Dersom avtalen var at dere hadde katten så lenge hun bodde på et uegnet sted, må dere levere den tilbake, men hvis dere overtok den på permanent basis, kan hun selvfølgelig ikke kreve å få den tilbake tre å etterpå.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 Nei altså...Her hadde jeg sagt nei. Og latt henne lage bråk. Er det noe som ikke vil prioriteres av politiet er det kattetyveri. Antar dette er en vanlig huskatt og ikke rasekatt? Anonymous poster hash: 54a01...00c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 For fire år siden overtok vi en katt fra en dame som ikke kunne ha katten sin lenger. Vi er glad i katten og barna er veldig knyttet til den. Nå vil hun ha katten sin tilbake fordi hun har flyttet til et sted hvor hun kan ha katten. Har hun rett til det? Vi har betalt alle utgifter til mat, pass, veterinær, vaksinasjoner osv de årene han har bodd hos oss. Chipen er fortsatt registrert på henne fordi hun ikke ville skrive under på eierskifte. Føler likevel at dette blir veldig feil. Anonymous poster hash: 12505...14a Isåfall ville jeg krevd henne for alle utgifter dere har hatt for katta.. Da har dere passa den gratis!! Hørtes helt håpløst ut Anonymous poster hash: 4ac38...bc9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #8 Skrevet 15. august 2016 Det hadde jeg rett og slett oversett. Hun kommer ingen vei hos politiet med det uansett. Vet flere som har hatt det på samme vis med hund,og i alle sakene har de nye eierene vunnet. Nettopp fordi et har gått flere år. Anonymous poster hash: 85162...7d3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #9 Skrevet 15. august 2016 Nei hun kan jo ikke ta den tilbake etter 4 år. Det er jo helt håpløst! Anonymous poster hash: 70980...161
Gjest Stjerneklart Skrevet 15. august 2016 #10 Skrevet 15. august 2016 Siden hun ikke ville skrive under på eierskifte høres det jo nesten ut som at dette er noe hun har hatt i tankene fra dag én, men så lenge hun aldri har nevnt dette til dere, så hadde jeg rett og slett sagt NEI. Basta. Ingen forklaringer eller unnskyldninger utover det at "det aldri var avtalen at den skulle tilbake til deg og katten har vært vår de siste 4 årene". Så får hun ta det derfra, gå til politiet om det er det hun tenker, men jeg vil tro de har viktigere ting å gjøre enn denne saken her. Makan til frekkhet fra forrige eier.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #11 Skrevet 15. august 2016 For ei kjerring! Burde ikke ha ansvaret for dyr. Nå har jo katten knyttet seg til dere. Anonymous poster hash: e856e...3af
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #12 Skrevet 15. august 2016 Var dette en del av avtalen fra starten av? Hvis ikke, reagerte dere ikke på at hun ikke ville skrive under på eierskifte? Dere kan nekte, men hun kan sikkert anmelde dere. Anonymous poster hash: 50155...11c Nei, det var det ikke. Vi tok imot katten fordi hun skulle flytte og den skulle avlives hvis hun ikke fant et hjem til den. Vi reagerte på at hun ikke ville skrive under og syntes det var litt merkelig, men hun sa at det var så mye styr med den underskriften siden hun bodde så langt unna. Hun har ikke sagt noe om at hun skulle ha den tilbake. 😾😾 Anonymous poster hash: 12505...14a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #13 Skrevet 15. august 2016 Nei altså...Her hadde jeg sagt nei. Og latt henne lage bråk. Er det noe som ikke vil prioriteres av politiet er det kattetyveri. Antar dette er en vanlig huskatt og ikke rasekatt? Anonymous poster hash: 54a01...00c Det er en vanlig huskatt og vi reddet livet til den katten. Anonymous poster hash: 12505...14a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #14 Skrevet 15. august 2016 Det er en vanlig huskatt og vi reddet livet til den katten. Anonymous poster hash: 12505...14a Hadde sagt nei og sagt at avtalen aldri var at dere skulle passe katten til hun fant det for godt å ta henne tilbake, minn henne også på at katten skulle avlives og at det føles ugreit å levere henne tilbake når det er fare for at det skjer neste gang hun flytter. Om du har noe av kommunikasjonen fra da dere fikk katten er det nok greit, en muntlig avtale er jo bindene. Utfordringen her blir jo bevis. Anonymous poster hash: 50155...11c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #15 Skrevet 15. august 2016 Si at katten dessverre er død. Anonymous poster hash: 11fe1...f65
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #16 Skrevet 15. august 2016 Så lenge katta er registrert på henne som eier, så er det (desverre) hennes fulle rett til å hente katta. Var en lik sak her med en hund, saken gikk til forliksrådet og registrert eier "vant". Lærdommen må være at man sørger for å få orden på papirene når man overtar et dyr. Anonymous poster hash: bb4a4...448
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #17 Skrevet 15. august 2016 Nei, det var det ikke. Vi tok imot katten fordi hun skulle flytte og den skulle avlives hvis hun ikke fant et hjem til den. Vi reagerte på at hun ikke ville skrive under og syntes det var litt merkelig, men hun sa at det var så mye styr med den underskriften siden hun bodde så langt unna. Hun har ikke sagt noe om at hun skulle ha den tilbake. 😾😾 Anonymous poster hash: 12505...14a Jeg hadde ikke gitt katten tilbake. Tviler på at hun vil komme noen vei hvis hun prøver å trekke saken til retten (noe som neppe vil skje). Anonymous poster hash: 8f77a...719
*Miss Marple* Skrevet 15. august 2016 #18 Skrevet 15. august 2016 Da får dere presentere henne for en regning som tilsvarer x antall døgn x kennelpris i tillegg til veterinærkostnadene. Hun kan da ikke mene at dere har passet den gratis? Jeg hadde nektet, hun kommer neppe langt om hun anmelder.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #19 Skrevet 15. august 2016 Da får dere presentere henne for en regning som tilsvarer x antall døgn x kennelpris i tillegg til veterinærkostnadene. Hun kan da ikke mene at dere har passet den gratis? Jeg hadde nektet, hun kommer neppe langt om hun anmelder. Det var faktisk en god idé! Det skal jeg gjøre. Det blir jo ikke akkurat et lite beløp. Anonymous poster hash: 12505...14a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #20 Skrevet 15. august 2016 Det hadde jeg ikke brydd meg med.Bare overse henne.Si at hun får gå videre med det hvis hun ønsker.Tror ikke hun kommer noen vei.Katten er deres nå .Ikke gi fra dere katten deres. Anonymous poster hash: c5022...181
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #21 Skrevet 15. august 2016 Da svarer du tilbake at om hun er seriøs med å vil ha Nussi tilbake så var dere jo kun kattehotell disse årene. Dette betyr da at hun må betale for pass og stell disse årene. Henvis til priser på dyrehotller og si dere ta en trediedel av prisen. Her jeg bor vil det da bli ca 75 kr døgnet. Hun er jo formel eier, men om du tar det videre kan du da kreve økonomisk kompensasjon. Er ganske sikker på hun dropper det. Om hun gjør bør dere be henne skrive over katten til dere. Anonymous poster hash: 80f49...615
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #22 Skrevet 15. august 2016 Dette hadde jeg glatt oversett, i tillegg er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig. Jeg vil tro hun ikke kommer noe vei med dette. Anonymous poster hash: ce610...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå