Gå til innhold

Har jeg rett til å bli sur? Ang arbeidsfordeling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble grenseløst irritert i dag, vi besøkte svigermor og Svigerfar på campingen i dag. Jeg står og griller og laget mat. Vi er totalt 4 voksne. Datter på 6 måtte på do og klarer ikke å låse opp døren på damedoen alene og hun synes det er skummelt å gå alene

De tre som sitter og ikke lager middag gidder ikke å hjelpe frøkna på do. Jeg må ta av kjøttet av grillen og skru av det på ovnen for å følge henne. Etter middag har frøkna lyst å gå en tur til stranden fremdeles ingen reaksjon fra de andre jeg gikk med henne og etter ca 30 min fikk jeg telefon hvor de lurte på hvor jeg ble av for nå skulle vi hjem.

jeg ble irritert og mannen mener jeg overreagerte.

Anonymous poster hash: 5e469...d08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det høres ut som om dere har et kommunikasjonsproblem.

Skrevet

Sa du noe ala " siri må tisse, kan en av dere føler henne eller så kan jeg men da må du knut ta maten"?

Om du sa noe og ingen brydde seg så er det bare merkelig av alle og du har grunn til og reagere., men om du ikke sa noe så har du og rett til og reagere men du må si noe ikke bare utføre stiller protester.

Skrevet

Det høres ut som om de er vant til at du varter dem opp? Nektet de å følge henne selv om hun spurte dem? Isåfall er de noen stusselige latsekker.

Skrevet

Ja, du har rett til å være sur! Men hadde jeg vært i din sko, og jentungen skulle på do, da hadde jeg sagt høyt og tydelig: "kjære, nå må du komme og overta stafettpinnen her. Jenta vår må på do." Og når middagen har fortært, hadde jeg bare reist meg opp og takket pent for maten og sagt: "Siden jeg har stått for grillingen i dag, for dere andre ta oppryddingen" :)

Syns uansett det var ufint av de andre og ikke hjelper til. Det er jo helt naturlig å trå til.

Anonymous poster hash: 0ae88...4e6

Skrevet

Nå er det jo teit at de ikke klarer å se selv at arbeidsfordelingen ble skjev. Jeg hadde sagt noe slikt til mannen: "Datter må på do. Kan en av dere følge henne eller skal jeg følge henne også overtar dere matlagingen"? Og om mannen hadde satt og slappet av mens jeg hadde laget middag så hadde jeg etter middag og når datteren ville på stranden sagt noe slikt som: "Datter vil på stranden. Siden jeg lagde middag så kan du følge henne slik at jeg også får satt meg ned litt. Eller kanskje farmor og farfar ønsker å vise henne stranden?" 

Anonymous poster hash: 09d35...949
Skrevet

Merkelig oppførsel, du spurte om noen ville følge henne på do eller ta over grillingen mens du fulgte henne og ingen gadd?

Anonymous poster hash: 9f607...51c
Skrevet

Ja, du ha rett til å bli sur. Uavhengig av om du ba om hjelp el ikke.

Fy fasan for noen latstaurer du var på camping med!

Skrevet

Merkelig oppførsel, du spurte om noen ville følge henne på do eller ta over grillingen mens du fulgte henne og ingen gadd?

Anonymous poster hash: 9f607...51c

Jentungen er jo smart hun henvender seg til de som ikke gjør noe,, fikk bare nei det klarer du selv og ble sendt av gårde, kommer ned i gjenn og fremdeles ingen reaksjon

Skrevet

Jentungen er jo smart hun henvender seg til de som ikke gjør noe,, fikk bare nei det klarer du selv og ble sendt av gårde, kommer ned i gjenn og fremdeles ingen reaksjon

Det der kan skje hos oss også da vi av og til har forskjellige meninger om hvor mye barna skal utfordres til å gjøre noe de er ukomfortabel med. Hadde dette skjedd hos oss og barnet kom ned igjen hadde jeg sagt noe slik til de voksne "Nå må datter på do og det blir snart hast. På campingplassen er det litt vanskelig og skummelt å gå alene så nå må enten en av dere følge henne eller ta over matlagingen slik at maten ikke blir brent". 

Skrevet

Det der kan skje hos oss også da vi av og til har forskjellige meninger om hvor mye barna skal utfordres til å gjøre noe de er ukomfortabel med. Hadde dette skjedd hos oss og barnet kom ned igjen hadde jeg sagt noe slik til de voksne "Nå må datter på do og det blir snart hast. På campingplassen er det litt vanskelig og skummelt å gå alene så nå må enten en av dere følge henne eller ta over matlagingen slik at maten ikke blir brent". 

og hadde de fortsatt sagt at de ikke ville følge henne så hadde jeg sagt at "da følger jeg henne. Dere må se til maten i mens ellers blir den ødelagt". Så hadde jeg fulgt henne selv uten å ta maten av grillen eller noe ut av ovnen.

Skrevet

Ja, absolutt rett til å bli sur. Veldig slappt av de andre. Skal være unødvendig at du skal stå der og delegere åpenbare oppgaver, men neste gang får du si klart i fra til gjengen.

Anonymous poster hash: f3cdb...b47

Skrevet

Hvis hun prøvde og ikke fikk det til, var det hensynsløst av dem å avvise henne igjen. Jeg hadde bedt gubben ta grillen og ikke overtatt den igjen etter dobesøket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...