Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Er i et forhold med en mann som da jeg møtte han, hadde rotete økonomi og inkassogjeld. Dette stoppet ikke meg, for han er den mest fantastiske mann på alt annet. Vi har nå noen år bak oss og bor sammen. Dette går veldig fint. Han har fortsatt en del kreditorgjeld fra gammelt av spm han har betalingsavtale på og betale. Kort fortalt så stoler jeg på at han ikke skal fote det til igjen. Jeg kunne en gang tenkt med å gifte meg med han. Det jeg har tenkt litt på er om at hvis vi da gifter oss, og han hadde rotet det til økonomisk igjen, vil kreditorer kunne kreve av meg også? Er selvstendig næringsdrivende, så jeg tar ingen skanser når det gjelder dette. Anonymous poster hash: e1dad...944 Anonymous poster hash: 6780b...18a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #2 Skrevet 14. august 2016 De kan vel ikke kreve av deg (?), men du blir jo pliktig å forsørge han om økonomien hans går rett vest.. Trur jeg! Anonymous poster hash: ee24e...52a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #3 Skrevet 14. august 2016 Kan også være lurt å skrive ektepakt. Google litt, så finner du ut Anonymous poster hash: ee24e...52a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #4 Skrevet 14. august 2016 Å forsørge han hadde vært greit, er bare ikke med på å skulle betale for hans evt uaktsomhet. Skal Google litt ja😊 Det hadde bare vært utrolig kjedelig om inkassoselskaper hadde begynt å kreve meg også, da hadde jo det gått utover firmaet også. Anonymous poster hash: 6780b...18a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Nei du er kun forsørgerpliktig. Altså at om han hadde fått en sak hos namsmann feks med lønnstrekk så blir det tatt med i beregningen om han er gift eller ikke, og din inntekt blir lagt til grunn for et utregning. Han kan da altså betale mer på gjeld om han er gift med deg og du har Ok inntekt enn om han hadde vært aleine. Du får ikke en inkasso sak på deg om han får det i sitt navn , men du bør kanskje ha et overblikk over økonomien deres og ikke skrive ditt navn på noe felles på en stund. Til alt er ryddet opp i. Vil tro det også er lurt at dere har felles økonomi som en felles oppgave slik at du har god kontroll. Anonymous poster hash: 7645e...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå