Gå til innhold

ÆSJ! Lus!!! Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at ungen min hadde lus i dag. Brukte linicin 15-min sjampo. Kjemmet godt etterpå. Hele håret. Gutt, lite hår. Plutselig kldde han igjen i sted.. En svæææææær lus. Hvorfor???? Hvor faen kom den fra?? 3 timer etter kur????

Anonymous poster hash: 4009c...fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skiftet alt av klær, sengetøy osv ?

Anonymous poster hash: 13866...b46
Skrevet

Fant ut at ungen min hadde lus i dag. Brukte linicin 15-min sjampo. Kjemmet godt etterpå. Hele håret. Gutt, lite hår. Plutselig kldde han igjen i sted.. En svæææææær lus. Hvorfor???? Hvor faen kom den fra?? 3 timer etter kur????Anonymous poster hash: 4009c...fff

Resistente lus.

Anonymous poster hash: e1e23...030

Skrevet

Har du sjekket deg selv, og ev andre i familien.

Det tar en stund fra man får lus til det klør, så om noen andre har kosa med gutten din kan jo lusa kommet seg over i hans hår igjen. Spesielt om noen andre i familien har langt hår.

Anonymous poster hash: 11237...01b

Skrevet

Linicin shampo inneholder ikke noe aktivt stoff, så den ville jeg aldri brukt. Greit at den er enkel i bruk, men den skal jo ta lusa og.... Linicin solution inneholder dette aktive stoffet, og er like enkel i bruk. Dette stoffet hetter noe med dimex et elle aent. Og det er viktig å kamme mellom behandlingene og å ta begge kurene og!

Anonymous poster hash: 749c7...a30

Skrevet

Nullus.no. Funker!

Anonymous poster hash: 4ec78...166

Skrevet

Denne brukte vi og ble greit kvitt lusa

https://www.vitusapotek.no/prioderm-lusemiddel-0%2c5-%25-55-ml-/p/115980

Lus kan leve en stund utenfor håret så bytt klær, kast jakker, skjerf, luer o.l. i tørketrommelen på varmeste program i minst 10 min. Legg sykkelhjelm, capser o.l i fryseren over natta.

Skift på senga.

Gre med lusekam hver dag mellom de to kurene, jeg gredde jentene mine i dusjen. Vasket håret, hadde i balsam og kammet med lusekam mens balsamen var i og skylte kammen under dusjstrålen mellom hvert tak i håret. 

All lus ble borte.

Anonymous poster hash: fa5d2...a74
Skrevet

Linicin shampo inneholder ikke noe aktivt stoff, så den ville jeg aldri brukt. Greit at den er enkel i bruk, men den skal jo ta lusa og.... Linicin solution inneholder dette aktive stoffet, og er like enkel i bruk. Dette stoffet hetter noe med dimex et elle aent. Og det er viktig å kamme mellom behandlingene og å ta begge kurene og!

Det er solution vi he brukt. Har vasket alt i hele huset og byttet på senger. Har sjekket meg selv og. Ble direkte kvalm av å finne en svær levende lus på han etter beh. er bare oss to som bor her. Jeg hadde ikke lus..

Anonymous poster hash: 4009c...fff

Skrevet

Har opplevd dette flere ganger når vi har brukt Linicin. Veldig irriterende, det er et dyrt produkt.

Anonymous poster hash: 23c1f...63a

Skrevet

Bruk prioderm 0,5% liniment da blir du kvitt faanskapen.

Linicin duger ikke.

Skrevet

Linicin solution har virka godt her, hatt lus 2 ganger med skole barn. Tar i kur, river av sengkler, samler inn jakker, luer , hårbørste og strikker. Så etter virketid tar jeg å masserer inn sjampo og så skyller ut alt. Må kammes hver dag til ny kur. Hadde tatt en omgang til viss jeg hadde sett en levende lus, da de ikke blir resistent av denne kuren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...