Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Sønnen vår ble 3 år i juni. Har hatt lite problemer med legging, men det kan vel være mye fordi jeg har ligget ved siden av han til han er stuptrøtt eller har sovnet. Siste 2-3 mnd har jeg lest bok, sagt god natt og gått ut, og han har sovnet av seg selv etter en liten stund. Nå vil han imidlertid ikke sove. Han står ikke opp igjen, men ligger å hyler/roper på meg (mamma) og gråter. Dette er ikke "ekte" gråt, men mer trass/surving. Dette kan pågå inntil en time. Da resignerer jeg, og legger meg ved siden av han fordi jeg ikke orker mer Da sovner han etter en stund.. Hvor lenge er det greit å la han ligge sånn før jeg går inn? Jeg forteller han at det er natta, sier god natt og går ut. Sitter på sengen vår på soverommet vårt og venter (orker ikke å løpe trappa hele tiden) Kjenner at det er på tide at han klarer å sovne av seg selv igjen, ikk eminst fordi jeg har en datter som også vil ha litt oppmersomhet/hjelp til lekser når skolen starter igjen o.l. (hun er 10 år) Noen tips/råd til en litt oppgott mamma? Anonymous poster hash: dacaa...f64
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Ingen? Anonymous poster hash: dacaa...f64
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Ingen som har barn på denne alderen som er litt vanskelige å legge, som kan fortelle meg hvordan dere løser situasjonen? Anonymous poster hash: dacaa...f64
Morken Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Finn på noe hyggelig/godt å gjøre i rommet ved siden av. Fortell barnet at i kveld, når han skal legge seg, skal du lese/sy/se TV - også gjør du det. Sutringen er grusom, men det vil gå over! Prøv å gjøre det til en god tid for deg! Du kan evt lage litt lyder så han hører deg. Jeg tror det er lurt å fortelle storesøsken at dette må til i en periode. Lykke, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå