Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Jeg prøver å finne ut om jeg har trådd feil her. Kan dere hjelpe meg å tenke litt høyt sammen med meg? 12-åringen vår spiller fotball. Han har fått tilbud om å få trene på seniornivå. Jeg spurte 12-åringen om han hadde lyst og sa at han kom på neste trening. Mannen min er sint pga dette. Han mener at vi bruker altfor mye tid på tolvåringens fotball og at hans innsats hjemme ikke gjenspeiler den innsatsen vi gjør for hans fotballinteresse. Jeg er jo delvis enig i det, men synes at det er bedre at ungene er opptatt av idrett enn at de blir sittende hjemme å spille på data og PlayStation. Nå sier mannen at 12-åringen får sykle på treningene selv. Det hadde jeg vært enig i dersom han ikke hadde trengt å sykle på sterkt trafikkert vei med mye tungtrafikk. Så hva hadde dere gjort? Å bli invitert til å trene på seniornivå er en sjelden sjanse. Anonymous poster hash: 6485f...de6
klg,2 boys now:) Skrevet 14. august 2016 #2 Skrevet 14. august 2016 Er far tilfeldigvis en stefar?høres litt sånn ut. Bør støtte opp barna når de ønsker å være aktiv,heler forklar sønnen at siden dere støtter han må han f eks gå med søpla
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #3 Skrevet 14. august 2016 Tullete mann du har. Enig med deg. Anonymous poster hash: 85df8...b4f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #4 Skrevet 14. august 2016 Hi her. Ja, mannen min er barnas stefar. Men det er jo irrelevant egentlig.. Anonymous poster hash: 6485f...de6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #5 Skrevet 14. august 2016 I en familie må man både ta og få, det gjelder også 12-åringer Har en 12-åring selv som er med på et talentutviklingsprogram i klubben, akkurat nå er det 4 treninger og 1-2 kamper i uka. Jeg har sagt til min gutt at jeg aldri skal stille meg mellom han og idrett, jeg heier fram all fysisk aktivitet og vil aldri nekte noen av barna sport Men jeg forventer og forlanger en solid innsats på skolen og at de hjelper til å dra lasset her hjemme. Selvfølgelig bruker jeg mer tid på å følge opp barna enn de bruker på å hjelpe meg med husarbeid, skulle bare mangle, men her må de hjelpe til. En dag vil kanskje det eneste han rekker hjelpe til med mellom lekser og trening være å gå ut med søpla, og da er det helt greit. Anonymous poster hash: 7042c...4d0
Yellow Brick Road Skrevet 14. august 2016 #6 Skrevet 14. august 2016 (endret) Jeg synes at dette er en avgjørelse som burde vært tatt i fellesskap, for det er noe som involverer hele familien. Og så kunne premissene for at 12 åringen skulle fått lov til dette bli tatt opp med ham før det ble sagt ja eller nei. Og så ville jeg selvfølgelig ha satt meg skikkelig inn i hva det betyr å spille på senior nivå for å se om det går an å kombinere med skole og andre oppgaver. Jeg ville aldri ha svart ja uten å vurdere skikkelig først, det hadde ikke holdt at 12åringen hadde lyst. Ste-far eller ikke, spiller ingen rolle, han burde blitt tatt med på avgjørelsen uansett. Endret 14. august 2016 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #7 Skrevet 14. august 2016 Selvfølgelig skal gutten få spille! Men like selvfølgelig må lekser gjøres grundig, rom holdes ryddig og andre plikter utføres. Anonymous poster hash: 9fb1e...2ca
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #8 Skrevet 14. august 2016 Enig i at stefar burde blitt tatt med på avgjørelsen og at 12 åringen bør realitetsorienteres i å gjøre en innsats hjemme. Flott med idrett og at han er god 👍🏻😊 Men å være en gratispassasjer hjemme og at vi i tillegg skal stille med skyss, dugnad, penger etc. hadde vært uaktuelt i dette huset. Anonymous poster hash: e7a08...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå