Gå til innhold

Hva i all verden gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår eldste sønn skal begynne på skole i en annen by og i den anledning har vi leigd en flyttebil. Den ble hovedsakelig pakket i går, men vi hadde dørene åpne en liten stund i dag tidlig for å få inn de siste tingene.

Vi har kjørt og tatt ferje i ca 25 mil i dag. Da vi åpnet bagasjeromdørene i dag så spratt katten til naboen (tror vi, det gikk så fort) ut og forsvant som et lyn opp gaten. Og forsvant!

Vi har lokket og ropt, satt ut mat og melk, men har ikke sett snurten til katten.

Nå må vi straks kjøre, vi har lang vei hjem, men hva gjør vi mtp katten? Sønnen vår begynner på universitetet i morgen og har virkelig ikke tid til å lete mer. Sjansen for at katten kommer tilbake til rett adresse så langt hjemmefra er vel uansett liten?

Stakkars kattepus og forbaskede folk som ikke passer på dyrene sine!

Anonymous poster hash: d15a4...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbaskede folk som ikke passer på dyrene sine 😂 Eller forbaskede folk som ikke passer på at dyr blir med på flyttelasset😂

Anonymous poster hash: 95d60...648

Skrevet

Da kontakter dere de som dere tror eier katten og sier ifra med én gang! De kan sette igang med etterlysning av katten der den forsvant osv.

Men si for all del ikke at dem er noen forbaska folk som ikke passer på dyra sine! 😂😂 Er ikke mange katter som blir fotfulgt av eierene altså! 😂😂 Men skjønner jo at man blir frustrert da. 😂😂

Lykke til! ☺

Anonymous poster hash: 24b71...487

Skrevet

For en kjip situasjon.Det er ikke deres feil men heller ikke naboens sin feil, katter er katter.

Ring naboen og forklar situasjonen.

Anonymous poster hash: 464aa...1b8

Skrevet

25 mil er jo ikke så langt, kan jo ikke ta mange timene, selv med ferjekø.

Jeg ville fått sønnen til å fortsette med lokking de neste dagene (og tatt inn katten om den dukket opp), og tilbudt naboen å hente katten når den dukker opp.

Anonymous poster hash: 849de...d3d

Skrevet

Da ringer du selvsagt naboen og gir beskjed om hva som har skjedd så reiser nok de å leter etter katten sin, om det er normale folk som er glad i dyret sitt.

Dette er ikke naboens feil, man kan jo ikke forfølge katten sin overalt. Det er sånt som kan skje og om man har hatt dører etc oppe så bør man sjekke om alt er som det skal før man stenger.

Et kjipt uhell, men naboen setter nok pris på å få informasjon om hvor de kan finne katten sin..

Anonymous poster hash: 7814c...6c1

Skrevet

Det er jo sånt som kan skje, uten at det egentlig er noens feil

Katta til mamma gikk inn i garasjen til naboen en morgen og fant seg et sted der inne han kunne hvile. Naboen låste garasjen og dro på to ukers ferie.... Ingen vits å gi noen skylden, det er sånt som kan skje

Men hva dere skal gjøre, jeg vet sa søren, vet ikke hva jeg hadde gjort egentlig

Anonymous poster hash: 65338...4c5

Skrevet

Gratulerer til deg med å skylde på naboen. Katter er ikke fjernstyrte.

Anonymous poster hash: 73d84...43a

Skrevet

25 mil er jo ikke så langt, kan jo ikke ta mange timene, selv med ferjekø.

Jeg ville fått sønnen til å fortsette med lokking de neste dagene (og tatt inn katten om den dukket opp), og tilbudt naboen å hente katten når den dukker opp.

Skal vi kjøre 50 mil for å hente katten deres? Det kommer nok ikke på tale 😂

Vi har selvsagt gitt beskjed og sønnen kommer til å følge med og ta vare på den om den dukker opp, men mer gjør vi ikke. Det er da ikke vårt ansvar å passe på alle dyrene i nabolaget?

Skrevet

Skal vi kjøre 50 mil for å hente katten deres? Det kommer nok ikke på tale 😂

Vi har selvsagt gitt beskjed og sønnen kommer til å følge med og ta vare på den om den dukker opp, men mer gjør vi ikke. Det er da ikke vårt ansvar å passe på alle dyrene i nabolaget?

50 mil tur retur er jo ikke store avstanden akkurat. Men uansett så hadde jeg nå kombinert det med besøk hos min sønn om jeg var i deres situasjon.

Skrevet

Du ringer med en eneste gang til naboen så får dere ta det derfra 

Anonymous poster hash: dd9ef...fe2
Skrevet

Flaks at ikke katten hadde ødelagt noe av flyttelasset, i alle fall. Du har prøvd å lokke på katten og gitt beskjed, det er alt du kan gjøre. Alltid en risiko med frittgående dyr.

Anonymous poster hash: a5d65...1f1

Skrevet

50 mil tur retur er jo ikke store avstanden akkurat. Men uansett så hadde jeg nå kombinert det med besøk hos min sønn om jeg var i deres situasjon.

Du drar jo tilbake å henter katten, for så å levere den hjem igjen hvis den dukker opp! Det synes jeg faktisk er en selvfølge. Det var et hendig uhell, ingens feil, men det er heller ikke feil å være litt ydmyk en gang i blant...

Skrevet

Du drar jo tilbake å henter katten, for så å levere den hjem igjen hvis den dukker opp! Det synes jeg faktisk er en selvfølge. Det var et hendig uhell, ingens feil, men det er heller ikke feil å være litt ydmyk en gang i blant...

Æh.. svarte på feil! Skulle være der Hi skriver at hun ikke henter katten tilbake.

Skrevet

Herlighet, så mange dumme svar. Det må da være ok å la dørene på henger stå åpne, uten at man skal være nødt/huske på å sjekke vogna for dyr før man reiser? Hvor mye skal man egentlig gjøre for at naboer skal ha husdyr som de bare slipper ut? Man skal plukke nabokatters avføring fra egen hage og attpåtil sjekke at katten ikke er med på flyttelasset??

Dette er ikke din feil Hi. Og jeg hadde heller ikke kjørt 50 mil for å hente katten. Ingen har igrunnen gjort noe galt, men ved å ha husdyr som katt som man bare slipper ut av døra for å lufte seg selv, så må man nesten godta uhell som dette. Eier kan reise selv å lete etter katten sin.

Skrevet

Hvor i landet bor dere, sånn grovt sett?

Anonymous poster hash: 4bf0d...dbc
Skrevet

Dette er hvertfall ikke hi sitt ansvar. Så vidt jeg vet er katter ganske smidige og ikke så lette å se i et flyttelass i en mørk henger, selv om en skulle sjekke det.

Ring naboene, de kan maile bilder av katten som sønnen deres kan henge på matbutikken, men ellers er det lite dere kan gjøre.

Blir naboene sinte på dere så får de skaffe seg innekatt

Anonymous poster hash: 188af...47d

Skrevet

Jeg synes det er naturlig at naboen lager en etterlysning av katten sin, og at dere tilbyr at sønnen din bruker 1-2 timer til å sette opp disse etterlysningene opp i nærmiljøet der han bor, på skolen, i butikker, på telefonstolper osv.

På etterlysningen har naboen satt opp egen kontaktinformasjon slik at folk tar kontakt med dem direkte.

Og hadde det vært min katt så ville jeg selv ha reist for å hente katten hvis den kommer tilrette. Fordi katten kjenner meg og vil være trygg på meg, noe den ikke er på Hi. Minst mulig stress for katten - jeg henter.

Dette er ikke noens skyld, men jeg synes absolutt at His sønn bør tilby naboen å sette ut etterlysninger i området (og at han faktisk gjør det).

Anonymous poster hash: e3728...aa0
Skrevet

Bor du i finnmark eller 😂 Går vel ca 8 timer å kjøre 50 mil. Det er ikke bare en svipptur akkurat 😉

Anonymous poster hash: 47384...eea

Skrevet

Stakkars pusekatt...hvor er dette?

Anonymous poster hash: eae2e...36d

Skrevet

Ja hvor er dette?

Skrevet

Selvfølgelig gjør du det du kan for å finne igjen katten. Og hente den hvis den dukker opp. Er dette noen sin feil er det jo deres. Naboen har da ikke puttet katta inni der.

Høres ut som en skikkelig god nabo du gitt.

Anonymous poster hash: ce436...ee2

Skrevet

Legg ut bilde på den lokale Facebook gruppen for savnede dyr. Ring til dyreklinikkene i byen og gi beskjed. Og så får sønnen holde utkikk som best han kan.

Skikkelig kjedelig situasjon, men dette er ingen sin feil. Katter går løs og dre kunne ikke vite om blindpassasjeren.

Anonymous poster hash: 4354b...3ac

Skrevet

Hvor i landet bor dere? I midt-Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...