Gå til innhold

Gravid i uke 7+1 i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg blir sprø av disse ukene man bare går å venter på om det skal gå bra eller ikke.

Det er fint at vi som regel er skapt sånn at når det er noe galt med fosteret, skjønner kroppen dette og ordner opp selv, men allikevel synes jeg denne ventetiden er vondt.

Jeg er over 40 år og har lest at sjansen for å miste de første 12 ukene er 50%. 50%!! Det er uendelig mye. Og jeg blir bekymret.

For hver dag og uke som går gleder jeg meg mer og mer. Gleder meg til ul i uke 12.

En liten utblåsning fra meg her, helt uten mening for noen andre antagelig, men godt å skrive det ned :)

Anonymous poster hash: 2c139...d40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymous poster hash: a3b7a...20c

Skrevet

Ventetiden kan være ekstremt lang og tung. Jeg hadde blødninger og var redd hele svangerskapet for at noe skulle være galt. Hadde nok lest litt for mange triste historier. Hver UL og kontroll viste at alt var bra. Da gikk det noen dager hvor jeg følte ro, men så var jeg engstelig igjen.

Heldigvis gikk det fint. Mitt tips er at du prøver å holde deg opptatt og finner på noe å gjøre som krever din oppmerksomhet. Da får du ikke tenkt og grublet så mye. Det er jo ikke mye du får gjort med det uansett, annet ennå vente. Bedre om ventetiden blir fylt med noe koselig ;)

Anonymous poster hash: c4ac9...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...