Gå til innhold

Hel eller todelt vinterdress til 1. klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best? Også lurer jeg på, tar de med dressen/buksa hjem fra solen hver dag, så de får tørket ordentlig? Klarer en 1. klassing å huske på det?

Anonymous poster hash: efb66...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde heldress. Her ble han hentet, så vi passet på at klær ble med hjem. ( gikk hjem noen ganger da)

Anonymous poster hash: 3f1e6...870

Skrevet

Hel, etter barnas eget ønske

Kjøpte todelt da eldste begynte på skolen, men det gikk ikke lenge før han ba pent om å få hel for det gikk mye fortere å kle på seg....

Anonymous poster hash: 4b8c6...b94

Skrevet

De to eldste hadde heldress, det hadde de fleste andre barna da også. Har kjøpt heldress til førsteklassingen vår i år også :) 

Anonymous poster hash: b9bb9...4b3
Skrevet

Mine har hatt begge deler, men valgt å bruke todelt. Spør barnet selv?

Anonymous poster hash: b0a86...830

Skrevet

Heldress. Her går de til skolen i all slags vær. Og er det dress-vær har de den på fra morgenen av. Da er den på når de går hjem også, selvfølgelig. Den eneste typen ytterklær vi har hengende på skolen er ett ekstra sett med regntøy.

Gjest 5 andre
Skrevet

Mine tre har etter eget ønske brukt todelt. Tror det har vært ca 50/50 i de klassene de har gått i.

Skrevet

Vi hadde todelt. Jakke må man jo ha uansett, så du må kjøpe mer om du kjøper jakke pluss dress.

Og her blir førsteklassinger hentet på skolen.

Anonymous poster hash: 04530...34c

Skrevet

Av erfaring med både henne og eldre søsken så blir det todelt på førsteklassingen..

Anonymous poster hash: 4b839...6c3

Skrevet

Av erfaring med både henne og eldre søsken så blir det todelt på førsteklassingen..

Anonymous poster hash: 4b839...6c3

Samme her. Eldste fikk heldress men ønsket etter kort tid todelt. Her på Vestlandet brukte han oftere kun jakken. Buksen ble bare brukt av og til.

Se det an litt. Hvor bor du? Er det hensiktsmessig med heldress eller har dere rimelig milde vintre?

Anonymous poster hash: 75f91...9e6

Skrevet

Jeg kjøpte todelt, fordi jeg hadde lest her inne at ingen brukte heldress på skolen (og fordi det var vanskelig å finne stor nok). Ingen av de andre jentene hadde todelt, og det endte med at hun stort sett brukte fjorårets utslitte reimadress. Så til 2. klasse kjøpte jeg heldress fra Didriksons :-)

Anonymous poster hash: 5d3a0...022

Skrevet

hel

Anonymous poster hash: c0d35...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...