Gå til innhold

Hmmm i disse voldtekts tider...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en mannlig frisør i dag, han presset seg inntil armen min så jeg kjente han var stiv..

Driver å lurer på om jeg skal si i fra til politiet.

Hva hadde dere gjort?

 

Anonymous poster hash: 18b82...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra til politiet?!?

 

Ååå du morsomme troll....

 

Anonymous poster hash: 760c4...807

Skrevet

Troll?

Jeg mener dette.

 

 

Anonymous poster hash: 18b82...e77

Skrevet

Troll?

Jeg mener dette.

 

 

Anonymous poster hash: 18b82...e77

Hva nøyaktig ville du sagt til politiet da?

 

Anonymous poster hash: e4bef...339

Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å lage en sak av, du taper jo likevel "din tøyte.

 

Du har selv valgt å gå til en mannlig frisør, ergo du har "bedd" om det..

 

Anonymous poster hash: 1760b...c6e

Skrevet

Jeg tok ikke noe skade av det, men jeg tenker at om det er yngre jenter som er der kan føle det ubehagelig.

 

Om jeg velger å ringe politi ville jeg ha sagt det som det er. Tenkte ikke å anmelde men kanskje greit å ha slike personer under oppsikt.

 

Anonymous poster hash: 18b82...e77

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med politiet, for dette er helt klart en form for seksuell trakassering.

 

Om ikke det blir gjort noe med, så vil det bli journalført, og da vil det være lettere for andre å få ham dømt om han fortsetter å gå over streken eller går altfor langt.

 

Du trenger ikke anmelde, men ta en prat med politiet!

 

(og ikke hør på de over ;) )



Anonymous poster hash: e3224...35e
Skrevet

Hva hadde du på deg? Var du full? Hadde du mye sminke på deg? 



Anonymous poster hash: 6a6f9...bbc
Skrevet

Prate med politiet fordi frisøren fikk ståkuk??? Kanskje han tenkte på kjæresten sin?

 

Anonymous poster hash: e4bef...339

Skrevet

 

Jeg ville tatt en prat med politiet, for dette er helt klart en form for seksuell trakassering.

 

Om ikke det blir gjort noe med, så vil det bli journalført, og da vil det være lettere for andre å få ham dømt om han fortsetter å gå over streken eller går altfor langt.

 

Du trenger ikke anmelde, men ta en prat med politiet!

 

(og ikke hør på de over ;) )

 

Anonymous poster hash: e3224...35e

 

Det er jo akkurat det jeg mener, som sagt jeg tok ikke skade av det. Ja jeg syns det var ubehagelig men ikke noe mer.

Men hva om? Yngre jenter? Blir noen missbrukt i Salongen?

 

Anonymous poster hash: 18b82...e77

Skrevet

Prate med politiet fordi frisøren fikk ståkuk??? Kanskje han tenkte på kjæresten sin?

 

Anonymous poster hash: e4bef...339

 

Du forstår ikke at det er forskjell på å få ståkuk og holde den unna kunden, og det å gni seg inntil kunden med ståpikken???

Jøss.....

 

Det er ikke ulovlig å få stå for en mann, men å gni den inntil en kvinne i en slik situasjon er seksuell trakassering, hvor han utnytter det at kunden lite trolig vil hoppe ut av stolen eller stikke av med halvklippet hår eller med farge i.

De fleste menn har vett nok til å ikke presse sin ståkuk inntil en dame når han får stå i en situasjon hvor det ikke passer seg. En mann med en slik adferd som det Hi opplevde i dag er dessverre typisk for overgripere. Og når han gjør dette så er det en form for overgrep - det er å gjøre en annens kropp delaktig i en seksuell handling uten at man får kommet seg unna.

 

Seksuell trakassering er ulovlig i følge likestillingslovens § 8 som bl.a. sier:

"Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer."

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2013-06-21-59

 

Merk at loven definerer det som at det er noe som er plagsomt for den som blir rammet.

 

Anonymous poster hash: e3224...35e

Skrevet

Du forstår ikke at det er forskjell på å få ståkuk og holde den unna kunden, og det å gni seg inntil kunden med ståpikken???Jøss..... Det er ikke ulovlig å få stå for en mann, men å gni den inntil en kvinne i en slik situasjon er seksuell trakassering, hvor han utnytter det at kunden lite trolig vil hoppe ut av stolen eller stikke av med halvklippet hår eller med farge i.De fleste menn har vett nok til å ikke presse sin ståkuk inntil en dame når han får stå i en situasjon hvor det ikke passer seg. En mann med en slik adferd som det Hi opplevde i dag er dessverre typisk for overgripere. Og når han gjør dette så er det en form for overgrep - det er å gjøre en annens kropp delaktig i en seksuell handling uten at man får kommet seg unna. Seksuell trakassering er ulovlig i følge likestillingslovens § 8 som bl.a. sier:"Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer."https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2013-06-21-59 Merk at loven definerer det som at det er noe som er plagsomt for den som blir rammet. Anonymous poster hash: e3224...35e

Ja, man så jo hvordan det gikk med offeret i gruppevoldtektssaken.

Det gikk jo dessverre ikke så bra, så jeg tenker at man for all fremtid bare kan glemme å anmelde, hvorfor utsette seg for enda en stor påkjenning når man likevel ikke når frem ??

 

 

 

Anonymous poster hash: 1760b...c6e

Skrevet

Ja, man så jo hvordan det gikk med offeret i gruppevoldtektssaken.

Det gikk jo dessverre ikke så bra, så jeg tenker at man for all fremtid bare kan glemme å anmelde, hvorfor utsette seg for enda en stor påkjenning når man likevel ikke når frem ??

 

 

 

Anonymous poster hash: 1760b...c6e

 

Hverken jeg eller Hi har sagt at hun skal anmelde det. Men det å varsle politiet om det slik at det blir journalført, det er viktig, for det kan bli viktig i en ev. senere sak.

 

Jo færre som varsler eller anmelder, jo større blir mørketallene på faktiske overgrep.

Og jo sterkere signal sendes til menn om at de kan fortsette å voldta som de lyster.

 

Jeg har selv meldt fra om et lignende tilfelle som det Hi opplevde, politiet tok det seriøst og journalførte det. Hva som skjedde videre vet jeg ikke, men de var svært interessert i å få opplysningene pga. en del lignende episoder samme sted i den gang, og jeg vet de jobbet aktivt for å få tatt den som hadde utsatt de andre for det han hadde gjort.

 

Anonymous poster hash: e3224...35e

Skrevet

Tusen takk for seriøse svar

 

 

Anonymous poster hash: 18b82...e77

Skrevet

Jeg hadde I vertfall gitt beskjed til sjefen hans om hva som skjedde. Dette er selvsagt ikke grei oppførsel. En ting er at han ble stiv, vanskelig for menn og kontrollere det. Men da burde han I vertfall prøve å skjule det å ikke gni seg oppover armen din. Æsssj!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...