Gå til innhold

Muslimer, dødsfall- medfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva er normalt ved dødsfall for muslimer, det er et år siden noen bekjente mistet sin far på en veldig tragisk og sår måte i morgen og jeg lurer på hva som er normalt å gjøre for å vise medfølelse? Skal treffe dem for en overlevering. Til vanlig ville jeg gitt blomster, kan jeg det her også? Vil ikke tråkke noen på tærne, og vil ikke bli sett rart på.

Er du muslim? Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: d9731...98a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men tenker at vennlighet og en blomst kan neppe bli feil uansett.

Skrevet

Sorg er sorg. Medfølelse er medfølelse. 

Religion blir helt irrelevant.

Anonymous poster hash: 7f4e5...dbe
Skrevet

Takk for svar. Da blir det noen fine blomster. Var bare usikker på om de har andre skikker eller måter å gjøre det på. For eksempel så skal man ikke tenne lys ved en muslimsk grav slik vi gjør- så vil ikke tråkke noen på tærne.

Skrevet

Jeg er muslim og såvidt jeg vet er det ikke noe spesielt å gjøre. En blomst er en måte å si på at du husket datoen og har medfølelse for dem.

Anonymous poster hash: 440fb...c5f

Skrevet

Jeg er muslim og såvidt jeg vet er det ikke noe spesielt å gjøre. En blomst er en måte å si på at du husket datoen og har medfølelse for dem.

Tusen takk da gjør jeg det!

Skrevet

Tror ikke man skal gi muslimer blomster på triste dager. Husker en gang jeg gjorde for det er vanlig for norske men det var mange som reagerte så ville sjekket litt nærmere.

Anonymous poster hash: e9cc4...aee

Skrevet

Tror ikke man skal gi muslimer blomster på triste dager. Husker en gang jeg gjorde for det er vanlig for norske men det var mange som reagerte så ville sjekket litt nærmere.

Uff det var det jeg var redd for.. At det på en måte tilhører feiring..

Flere som kjenner til dette?

Hva hadde du gitt i stedet?

Skrevet

Pent kort ? Flaske god eplesaft ?

Anonymous poster hash: 7bd3a...169

Skrevet

En skal ikke ta med blomster til graven men ingenting i veien for å gi som gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...