Gå til innhold

Dere som er ufrivillig barnløse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var dere da dere begynte å forsøke? Hvor lenge har dere holdt på? Vet dere grunnen til at dere ikke klarer å unnfange? Hvilke tanker og følelser har dere?

Tusen takk for innspill :)

Anonymous poster hash: 486d0...4c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle var dere da dere begynte å forsøke? Hvor lenge har dere holdt på? Vet dere grunnen til at dere ikke klarer å unnfange? Hvilke tanker og følelser har dere?

Tusen takk for innspill :)

Anonymous poster hash: 486d0...4c5

Jeg var ufrivillig barneløs. Startet å prøve da jeg var 22år. Holdt på i 2år før vi starter med ivf. Lykkes på første frys. Her var mannen problemet etter at han opererte begge testiklene som liten da de ikke sank ned i pungen. Da alt sto på var jeg mye lei meg, deprimert og rastløs. Det var vondt å se andre gravide samtidig som jeg gledet meg på andres vegne.

Hilsen mamma til to og 28år.

Anonymous poster hash: caec7...b30

Skrevet

Begynte prøvingen da jeg var 22..

Ble trist og lei da det ikke skjedde noe.

Etterhvert ga jeg opp. Plutselig en dag var jeg gravid.. 3 år etter

Anonymous poster hash: 32452...bbd

Skrevet

Begynte å prøve da jeg var ca 30. Ble ganske fort gravid, men det var ex.u. Tok over 1 år Før jeg ble gravid. Fosteret viste seg å ikke være levedyktig. Abort i uke 12..

Vi fikk utført ivf pga arveligheten av sykdommen fosteret hadde. Det tok nesten 2 år før vi kunne ta første ivf.

Ble gravid 2 ganger med tidlig SA. Tredje graviditet ble sønnen min :)

Så ufrivillig barnløs i over 4 år. Det var tungt.. særlig når andre fikk ett barn, 2 barn mens vi strevde...

Men det var helt klart verdt det

Anonymous poster hash: ff6ac...f3b

Skrevet

Begynte å prøve da jeg var 27, tok fire år før jeg fikk første.

Samme grunn som over her, få svømmere grunnet testikler som måtte opereres ned.

Fikk til slutt to barn ved hjelp av ICSI, nå åtte og ti.

Tenker veldig sjelden på den tiden nå, men det var beintøft da det sto på - prøving, hormoner, skuffelser og spontanaborter. Var en stor psykisk påkjenning.

Anonymous poster hash: 97ea0...56e

Skrevet

Vi har vært ufrivvilig barnløse i over 7 år, venter nå straks vårt lille mirakel.

Årsaken er det ingen som vet, annet enn at jeg har slitt med blødninger.

Vi skulle til å sette igang med IVF nå sommeren 2016, men jeg gafullstendig opp i januar. Orket ikke mer av noe. Var så sliten og lei. Vondt hele tiden av savnet og av at alle poppet ut babyer.

Ekstremt stor overraskelse at det viste seg å være en spire i magen i slutten av januar.

Lille er ventet om få uker, og alt ser så langt ut til å gå veldig bra.

Anonymous poster hash: 38710...7ab

Skrevet

Ble uplanlagt gravid som 19-åring. Slet med vekten etter svangerskapet. Vi prøvde i 4 år på barn nr.2. Mistet en gang etter 3 år. For å få IVF måtte jeg ned i vekt, så jeg gikk ned til utgangspunktet jeg hadde da jeg ble gravid første gangen. Ble da gravid på første(!) forsøk. Så for meg hadde vekt alt å si for barnløsheten. 

Nå er miraklet vårt her og det var verdt all slit. Må enda klipe meg i armen over at vi var så heldige å endelig få oppleve det igjen.

Anonymous poster hash: 530bf...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...