Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 Har lest halve boka og dama framstår som temmelig riv, ruskende gal. Snakking med klær, manisk rydding som tenåring og sammenbrudd fordi andre i familien ikke er like fanatiske ordensmennesker ...? I tillegg ser det ut til at nøkkelen til suksess er å kaste ca. 2/3 av det man eier, og hvor realistisk er det? Noen som har hatt noensomhelst nytte av denne boken? Hvorfor har den blitt så poppis? Anonymous poster hash: c3d45...f88
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 http://www.dagsavisen.no/kultur/boker/rydd-rydd-rydd-og-ver-glad-1.682499 Anonymous poster hash: 9866e...cba
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Hehe, nøyaktig hva jeg også tenkte! Skjønner ikke hvordan hun har klart å bli nærmest genierklært i mange land! Ser ikke at dette er overførbart i mitt liv, i hvert fall ... Anonymous poster hash: c3d45...f88
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 Jeg synes den var veldig inspirerende. Det å kaste ting ER hemmeligheten bak et ryddig hus. Synes det stod mange gode tips til å kaste ting jeg hadde beholdt pga dårlig samvittighet. Litt repetetiv og nærmest religiøs noen ganger. Jeg skumleste om det å hilse huset etc. Men huset - har aldri sett bedre ut! Kastet vel 5 poser med klær. Og kjøkkenskapene er så ryddige nå. Ville gitt den terningkast 5 Anonymous poster hash: fbfd4...8a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 Hm, imponerende til deg som har hatt nytte av boken. Hvordan får du familien med på laget? Har en skrotnisse av en mann og tenåringsdøtre som har rommene fulle av stæsj, så her i huset eier jeg sikkert minst av alle. Anonymous poster hash: c3d45...f88
Blondzilla Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 Det er jo ikke bra å kaste fullt brukbare ting og klær. Gi det til Fretex eller loppemarked!
Helene Harepus Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Hm, imponerende til deg som har hatt nytte av boken. Hvordan får du familien med på laget? Har en skrotnisse av en mann og tenåringsdøtre som har rommene fulle av stæsj, så her i huset eier jeg sikkert minst av alle. Anonymous poster hash: c3d45...f88 Hehe, enig i dette. Jeg er nok den som lager minst rot i huset, så det ser ganske strøkent ut når jeg er alene hjemme. Har lest litt i boka og hun må jo ha OCD. Men sikkert lurt å kvitte seg med ting og det har vi også begynt å gjøre ifb med et større opprydningsprosjekt. En pose kastet er en porsjon lykke 😜
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Hm, imponerende til deg som har hatt nytte av boken. Hvordan får du familien med på laget? Har en skrotnisse av en mann og tenåringsdøtre som har rommene fulle av stæsj, så her i huset eier jeg sikkert minst av alle. Anonymous poster hash: c3d45...f88 Start med ditt eget...så blir de kanskje med? Akkurat dette skriver hun jo om Min mann ble i hvert fall inspirert. Han kvittet seg med 3 poser klær (til fretex..). Jeg fant ut at jeg hadde mer enn nok ting å gå igjennom. Klær. Hudkremer etc. Hobbyting. Gardiner... kjøkkenutstyr. Pyntegjenstander. Lærte mye om å ikke ta vare på ting som er helt brukbare men som jeg aldri bruker. Eller har brukt før, men ikke nå mer Anonymous poster hash: fbfd4...8a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 Ja, dette er vel litt av problemet, først har man dårlig samvittighet for alt man velger bort fra livet sitt og så får man i tillegg dårlig miljøsamvittighet for å kaste det i søpla. Så får man ideer om å selge det eller gi det bort, og så blir det til et så stort prosjekt at det til slutt ikke blir gjort i det hele tatt ... HI Anonymous poster hash: c3d45...f88
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Ja, dette er vel litt av problemet, først har man dårlig samvittighet for alt man velger bort fra livet sitt og så får man i tillegg dårlig miljøsamvittighet for å kaste det i søpla. Så får man ideer om å selge det eller gi det bort, og så blir det til et så stort prosjekt at det til slutt ikke blir gjort i det hele tatt ... HI Anonymous poster hash: c3d45...f88 Klær er jo enkelt...bare gi det til fretex. De tar jo også ting. Ellers..gi det vekk! Å selge vil bare Gjøre at du aldri blir kvitt alt. Tipsene om å ikke lagre ting var lurt for min del. Jeg hadde gått igjennom skoskapet før jeg leste boka og kvittet meg med mange sko. Etter boka gikk 7 par jeg ikke hadde hjerte til å kaste før. Hvis du ikke kjøper mer ting for å erstatte de gamle er det ikke miljøfarlige å minimere ting. Jeg savner ingenting av det jeg kvittet meg med. Men å ha en ledig skuff i klesskapet! Yey Anonymous poster hash: fbfd4...8a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 Start med ditt eget...så blir de kanskje med? Akkurat dette skriver hun jo om Min mann ble i hvert fall inspirert. Han kvittet seg med 3 poser klær (til fretex..). Jeg fant ut at jeg hadde mer enn nok ting å gå igjennom. Klær. Hudkremer etc. Hobbyting. Gardiner... kjøkkenutstyr. Pyntegjenstander. Lærte mye om å ikke ta vare på ting som er helt brukbare men som jeg aldri bruker. Eller har brukt før, men ikke nå mer Anonymous poster hash: fbfd4...8a9 Ja, hun skriver så fint at de andre vil følge på, men jeg har ikke den helt store troen ... I hvert fall med mannen, tror ikke han har kastet et plagg i hele sitt liv. Han er en mester i å degradere plaggene til "arbeidsklær" etc. - som hun spesifikt advarer mot mht. koseklær. Vurderer å få ham til å lese boken, men der er en viss fare for at han går helt i vranglås ettersom Kondo er såpass "sprø" i sin fremstilling (snakke med klærne osv...). Men, det er kanskje verdt et forsøk! HI Anonymous poster hash: c3d45...f88
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #12 Skrevet 13. august 2016 Ja, hun skriver så fint at de andre vil følge på, men jeg har ikke den helt store troen ... I hvert fall med mannen, tror ikke han har kastet et plagg i hele sitt liv. Han er en mester i å degradere plaggene til "arbeidsklær" etc. - som hun spesifikt advarer mot mht. koseklær. Vurderer å få ham til å lese boken, men der er en viss fare for at han går helt i vranglås ettersom Kondo er såpass "sprø" i sin fremstilling (snakke med klærne osv...). Men, det er kanskje verdt et forsøk! HI Anonymous poster hash: c3d45...f88 Hehe...jeg vet ikke om jeg ville latt han lese boka hvis han er skeptisk fra før. Kan bare øke motstanden. Mannen min lo av utdragene jeg leste for han. Men han ble inspirert av min rydding. Men om du får ryddet ditt skap, din del av badet og kjøkkenet vil du merke stor forskjell. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye ting jeg hadde.. Ørten matbokser i upraktiske format feks. Og skjerf! Neste prosjekt for meg er bøker... Anonymous poster hash: fbfd4...8a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #13 Skrevet 13. august 2016 Hehe...jeg vet ikke om jeg ville latt han lese boka hvis han er skeptisk fra før. Kan bare øke motstanden. Mannen min lo av utdragene jeg leste for han. Men han ble inspirert av min rydding. Men om du får ryddet ditt skap, din del av badet og kjøkkenet vil du merke stor forskjell. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye ting jeg hadde.. Ørten matbokser i upraktiske format feks. Og skjerf! Neste prosjekt for meg er bøker... Anonymous poster hash: fbfd4...8a9 Hehe, ja det kan kanskje være lurt å skjerme ham fra Kondo ... Jeg setter i gang og ser hva som skjer. Det verste for meg blir nok bøker, ser jeg for meg. Har heldigvis investert i Kindle, så problemet er forhåpentligvis utdøende. Anonymous poster hash: c3d45...f88
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #14 Skrevet 13. august 2016 Jeg har gitt vekk 2/3 av alt jeg eier til loppemarked/ Fretex og har fåttoversikt over hva jeg har og hva jeg mangler. Nå har jeg bare klær jeg bruker og liker å se på kroppen min. Full oversikt over klær, bøker, kjøkken, boden og kjelleren. Jeg synes boken var utrolig kjedelig med lange partier med hvordan hun hadde kommet frem til metoden, men digger, DIGGER selve metoden!! Ryddet i klesskapet for 4 mnd siden, og det holder seg fremdeles helt supert! Anonymous poster hash: 742fc...84e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #15 Skrevet 13. august 2016 Men dere som har suksess med det hun skriver, følger dere metoden ned til minste detalj? For eksempel dette med klærne og bretting av sokker, henge klærne i en viss rekkefølge i skapet, ut fra lengde, farge osv.? Eller praktiserer dere kun selve kastingen? HI Anonymous poster hash: c3d45...f88
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #16 Skrevet 13. august 2016 Men dere som har suksess med det hun skriver, følger dere metoden ned til minste detalj? For eksempel dette med klærne og bretting av sokker, henge klærne i en viss rekkefølge i skapet, ut fra lengde, farge osv.? Eller praktiserer dere kun selve kastingen? HI Anonymous poster hash: c3d45...f88 Jeg følger alt, faktisk. Spesielt bretting og farger. Ro i sjela 😊 Anonymous poster hash: 742fc...84e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #17 Skrevet 13. august 2016 Men dere som har suksess med det hun skriver, følger dere metoden ned til minste detalj? For eksempel dette med klærne og bretting av sokker, henge klærne i en viss rekkefølge i skapet, ut fra lengde, farge osv.? Eller praktiserer dere kun selve kastingen? HI Anonymous poster hash: c3d45...f88 Hehe..ugg. Nei, jeg fikk litt fnatt av de greiene om sokkebretting. Mine sokker får lide i stillhet! For min del handlet det om kasting og bevisstgjøring rundt hvilke ting som gjør meg glad. Anonymous poster hash: fbfd4...8a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #18 Skrevet 13. august 2016 Hehe..ugg. Nei, jeg fikk litt fnatt av de greiene om sokkebretting. Mine sokker får lide i stillhet! For min del handlet det om kasting og bevisstgjøring rundt hvilke ting som gjør meg glad. Anonymous poster hash: fbfd4...8a9 Hvordan skal sokkebrettingen utføres da? Anonymous poster hash: 5a68b...c9d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #19 Skrevet 13. august 2016 Hehe...jeg vet ikke om jeg ville latt han lese boka hvis han er skeptisk fra før. Kan bare øke motstanden. Mannen min lo av utdragene jeg leste for han. Men han ble inspirert av min rydding. Men om du får ryddet ditt skap, din del av badet og kjøkkenet vil du merke stor forskjell. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye ting jeg hadde.. Ørten matbokser i upraktiske format feks. Og skjerf! Neste prosjekt for meg er bøker... Anonymous poster hash: fbfd4...8a9 jeg kan kaste det meste, men ikke bøker Anonymous poster hash: a76fa...f44
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #20 Skrevet 13. august 2016 Tror hun bør kjøpe seg en bunny-vibrator, om hun menercat " ingenting er mer tilfredsstillende enn når du finner sweet spotet på genseren når du skal brette"... Anonymous poster hash: 30627...c29
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #21 Skrevet 13. august 2016 jeg kan kaste det meste, men ikke bøker Anonymous poster hash: a76fa...f44 Hvis du bare eier gode bøker..så ok. Jeg har mange bøker jeg vet jeg aldri kommer til å lese igjen. Eller som jeg heller vil lese på brett/mobil hvor som helst Anonymous poster hash: fbfd4...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå