Gå til innhold

Har en tidlig spontanabort - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positive tester søndag, tirsdag og onsdag. Har spottet og hatt mensmurringer i noen dager og igår fikk jeg ordentlige mage- og ryggsmerter og har siden da blødd ordentlig rødt, friskt blod, omtrent som når mensen er på sitt sterkeste.

Hva gjør jeg nå? Ringer legevakt? (Ringte fastlegekontoret igår og fikk time når jeg er tilbake fra ferie, men fikk beskjed om å kontakte legevakt ved sterkere smerter og (eller?) ordentlig blødning).

Hvor lenge og hvor mye kommer jeg til å blø? Hvor vondt blir det?

Når kommer eggløsning og når kan vi starte prøvingen igjen? Hva med bading?

Tok ny graviditetstest (Clearblue) og der var streken knapt synlig mot helt tydelig på onsdag. I tillegg har puppene blitt normale igjen, så tror ikke det er noen tvil.

Skikkelig lei meg nå! :-(

Anonymous poster hash: 6418f...2d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mer vanlig enn man tror.

Vent til blødningene har gitt seg, senk skuldrene og nyt prøvetiden. Senk forventningene og la kroppen styre seg selv. Har du en sa nå så er det noe som ikke var ment for å leve dessverre..

Du kan dusje som du vil, bare ikke dytt noe oppi der, bruk bind til blødningene er over. Smertene er sterkest de første dagene og avtar etterhvert som blødningene avtar.

Etter ca 2 uker får du nok eggløsning igjen siden det skjedde såpass tidlig. Men igjen, alt er individuelt. Stol på kroppen.

Jo mer du stresser med å bli gravid dess høyere og sterkere blir forventningene.

Slapp av. Nyt.

Klem til deg <3

Anonymous poster hash: 990f2...18d

Skrevet

Bading bør du vente med til blødningene er over.

Det er ikke nødvendigvis behov for lege. De sjekker bare med en g test de og siden du er såpass tidlig. Evnt hcg stigning vha blodprøve.

Skrevet

Jeg har hatt to tidlige SA. De har vært som en vanlig mens i mengde og lengde for min del. Hadde smerter ved den første(Som jeg tok Naproxen for), men ikke den andre.(mine menssmerter forsvant i forbindelse med den første SA'en)

Kroppen har ordnet opp selv og jeg har ikke trengt noe oppfølging. Har aldri vært hos lege i forbindelse med disse SA'ene.

Har gått rett i vanlig syklus. Etter den første tok det 7 mnd før jeg ble gravid igjen, etter den andre ble jeg gravid neste mnd.

Anonymous poster hash: f8f92...ac2
Skrevet

Når er det trygt med prøving/samleie med tanke på infeksjonsfare? (Sex er vel egentlig det siste jeg tenker på akkurat nå, men hadde begynt å glede meg og vil så gjerne bli gravid igjen så raskt som mulig).

Hi

Skrevet

Når er det trygt med prøving/samleie med tanke på infeksjonsfare? (Sex er vel egentlig det siste jeg tenker på akkurat nå, men hadde begynt å glede meg og vil så gjerne bli gravid igjen så raskt som mulig).

Hi

Når du er ferdig med å blø + en dag som jeg prøvde å få frem i svaret mitt, men det kom ikke tydelig nok frem ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...