Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Hyler bare ved den ene puppen, reiser seg opp osv. Men drikker gladelig av den andre. Får bare morgen, på dagtid om vi er hjemme og kveld. Kan jeg bare amme med en pupp da?? Anonymous poster hash: a9918...ca2
TPK Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Ja, men da vil du få en stor og en liten pupp. Evt en fyldig og en slapp. Men har du sjekket at hun ikke har vondt i nakken?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Sånn var begge mine fra 6mnd alder, gikk helt fint. Det var enklere å suge på favorittpuppen, det orka rett og slett ikke jobbe for maten på den andre som var mye tregere. Blir litt usymmetrisk i puppene, men det går over når du slutter å amme. Anonymous poster hash: fc73d...f21
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Ingen fare. ☺☺ Det har to av mine tre gjort også. Ingen forskjell på puppene i ettertid heller. Puppen produserer etter etterspørselen, så nok blir det uansett. Første ammet jeg kun i 4 måneder, da i fra begge. Mellomste fullammet jeg i 1 år og brukte de neste 4 månedene på å trappe ned. Hun godtok kun den ene puppen fra hun var 6 måneder gammel. Minstemann ammet jeg i 2 år, kun natta det siste halvåret. Han begynte å spise vanlig mat når han var 6 måneder, men aller mest pupp til han var rundt året. Han tok kun den ene puppen fra han var 4 måneder og han veide 11 kg. på 1 år's kontrollen! Nå er han 4 og veier 14 kg. 😄 Han må jo ha spist mengder med morsmelk! 😂 Var såklart forskjell på puppene mens vi drev med denne amminga, men nå er det ingen forskjell. 👍☺ Anonymous poster hash: 810ad...1b2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Ingen fare. ☺☺ Det har to av mine tre gjort også. Ingen forskjell på puppene i ettertid heller. Puppen produserer etter etterspørselen, så nok blir det uansett. Første ammet jeg kun i 4 måneder, da i fra begge. Mellomste fullammet jeg i 1 år og brukte de neste 4 månedene på å trappe ned. Hun godtok kun den ene puppen fra hun var 6 måneder gammel. Minstemann ammet jeg i 2 år, kun natta det siste halvåret. Han begynte å spise vanlig mat når han var 6 måneder, men aller mest pupp til han var rundt året. Han tok kun den ene puppen fra han var 4 måneder og han veide 11 kg. på 1 år's kontrollen! Nå er han 4 og veier 14 kg. 😄 Han må jo ha spist mengder med morsmelk! 😂 Var såklart forskjell på puppene mens vi drev med denne amminga, men nå er det ingen forskjell. 👍☺ Anonymous poster hash: 810ad...1b2 Som en over skriver kan det være lurt å sjekke ut at barnet ikke har problemer med nakken da. 👍 Hos oss er det rett og slett det at jeg har ett arr tvers over ene brystvorten og det gjør at melka kommer i færre stråler ut av den og barnet må jobbe mer for å få mat. ☺ Anonymous poster hash: 810ad...1b2
Slaskepott Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 Alle mine tre har foretrukket høyrepuppen fra de var 11-12 måneder. Utdrivingen er merkbart dårligere på venstre pupp når perioden med mye amming er over. Jeg har langtidsammet alle fram til de var 2,5-3 år, og selv om puppene har hatt litt forskjellig størrelse så lenge den ene har produsert melk og den andre ikke, har det jevnet seg ut igjen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Hun kan av og til ta høyre pupp men melken har allltid kommet saktere der. Og nå når hun er så stor har jeg omtrent gitt opp å amme fra den. Det er mest morgen og kveld for kosen sin del. Legen anbefalte mme pga lav vektøkning. 500gram på 1.5mnd. Men hun er jo sååå aktiv.. Anonymous poster hash: a9918...ca2
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Jeg har ammet fra bare høyrepuppen siden mini var 4-5 mnd. Fikk brystbetennelse i venstre fire uker etter fødsel, og fikk deretter veldig lite melk i den. Fortsatte å amme og pumpe leenge for å prøve å få den like god som den andre, men til slutt gav jeg opp. Mini ville ikke ha den, og at jeg stresset masse med pumping hele døgnet var ikke bra. Var en befrielse å gi den opp høyrepuppen er merkbart større når jeg har mye melk i den (kun om natten da det blir så lenge siden siste ammemåltid) men ellers er det ikke så stor forskjell at det gjør noe Anonymous poster hash: c3fe7...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå