Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Min trapper ned til 2 dager i uka. Vil tro det snart blir helt slutt. Dere som ikke har SFO...går barna hjem og gjør lekser/spiser? Har de med seg flere venner hjem uten at det er gjort avtale på forhånd? Kommer de hjem til tomt hus? Anonymous poster hash: c300e...63e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Nei, hun hadde halv plass frem til jul i tredje, og sluttet helt etter jul i tredje. Jeg er stort sett hjemme på ettermiddagen og hun har venner med hjem eller besøker venner i snitt tre dager i uken. Anonymous poster hash: 08ebf...27a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Nei, hun hadde halv plass frem til jul i tredje, og sluttet helt etter jul i tredje. Jeg er stort sett hjemme på ettermiddagen og hun har venner med hjem eller besøker venner i snitt tre dager i uken. Anonymous poster hash: 08ebf...27a Hvis hun kom hjem til tomt hus, hadde hun fått ha med flere venner hjem uten at det var avtalt på forhånd? Jeg har gutt. Det er ganske vill lek NÅR vi er hjemme med et par av vennene. Tør ikke tenke på hvis de er alene så jeg har vel konkludert med at min 8.5 åring ikke er moden nok til å ta med hvem som helst hjem når vi ikke er hjemme for det er så herjing Anonymous poster hash: c300e...63e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Har som oftest med venner hjem ja eller omvendt. Av og til gjøres lekser, av og til spises det. Noen ganger er jeg hjemme når de kommer, andre ganger ikke. Anonymous poster hash: 013b4...601
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 Ja, gutten vår elsker SFO. Alle vennene går der, de har egen 4.-klasseklubb og er i det store og hele veldig gode på å gjøre SFO spennende også for de litt større barna. På vår skole er det helt vanlig at ca 70-80% av alle 4.-klassingene fortsatt går på SFO (motca 95% av alle 1.klassingene), og det tror jeg er fordi vi har en veldig god SFO. Eldstemann gikk ogs ut 4. klasse, mens mellomste sluttet midt i 3. klasse. Han som slutet i 3. klasse gikk da hjem og gjorde lekser, spiste litt og satt seg til med skjerm til vi kom hjem fra jobb. Han er veldig pliktoppfyllende av seg, så alle lekser var alltid perfekt utført. Anonymous poster hash: cc2da...ce2
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 Hun har ikke hatt sfo i tredje heller. Hun og lillebroren har gått hjem (han i første klasse)alene, og noen ganger med venner. Da ringer de og spør om det er ok. Spiser, gjør lekser. Så ser vi gjennom når vi kommer hjem. Ikke ofte de har vært alene lenge da. Mannen jobber skift og jeg i 60% stilling.. Det går veldg bra, men de er veldig rolige og pliktoppfyllende. Det kommer jo selvsagt an på barna om det går bra eller ikke.. Anonymous poster hash: bd1a7...8b6
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Nei. Hun sluttet etter jul i 2.klasse. De som går i 4.klasse og er på SFO her er barn med spesielle behov. De andre klarer fint å gå hjem alene og ordne seg selv. Anonymous poster hash: e7fbb...28f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Ja, min skal det. Men det blir ikke mange fra 4. klasse, i 3. var det bare noen få som gikk der og i år blir det enda færre. Men hun er ikke helt som andre barn, er ikke i stand til å gå hjem selv og har egentlig ingen venner å henge med heller. Anonymous poster hash: 89dbf...eeb
Iiiiik Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 Nei, han sluttet nå før ferien. Har hatt en avtale i 3. klasse om at han kunne gå hjem når han ville, og han har nesten ikke vært på SFO. Han har to eldre søsken som er hjemme de fleste dagene, så det er sjelden det er bare ham her. Avtalen her er at de kan ha med seg hvem de vil hjem så lenge det går greit for seg, men hvis de skal ha gjester til middag må jeg få beskjed. De aller fleste av vennene skal ha SFO nå i 4. klasse, så håper det ikke blir kjedelig for ham. Han går på fotball Xtra en dag i uka, og skal på gitarkurs en dag, begge deler skjer i SFO-tiden, så regner med at de resterende tre dagene skal gå bra.
Mamma_til_2 Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Nei har ikke brukt Sfo til nå så trenger ikke starte i 4 kl.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #11 Skrevet 14. august 2016 Min slutter 1 oktober,men skal gå der litt pga tvlillingsøstrene sine Anonymous poster hash: 0df7d...e50
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #12 Skrevet 14. august 2016 Jepp! Hun elsker SFO, så det skal hun utnytte siste tiden!! Anonymous poster hash: 43108...e9a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #13 Skrevet 14. august 2016 Hvis hun kom hjem til tomt hus, hadde hun fått ha med flere venner hjem uten at det var avtalt på forhånd? Jeg har gutt. Det er ganske vill lek NÅR vi er hjemme med et par av vennene. Tør ikke tenke på hvis de er alene så jeg har vel konkludert med at min 8.5 åring ikke er moden nok til å ta med hvem som helst hjem når vi ikke er hjemme for det er så herjing Anonymous poster hash: c300e...63e Jeg har eldre barn som er gutter, og ingen av dem har hatt sfo i 4.klasse. Her slutter de fleste i løpet av 3.klasse, de som har i fjerde er stort sett barn med spesielle behov... Guttene gjorde stort sett som de ville med venner, hadde med hjem eller ble med venner hjem. Det har aldri vært noe problem. Anonymous poster hash: 08ebf...27a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #14 Skrevet 14. august 2016 Nei, han sluttet rett før sommerferien. Han skal ta bussen hjem, og kommer nok mest sannsynlig til å være med naboguttene. Han kan ta med venner hjem, men pga bussen er det greit å planlegge det i forkant. Jeg er for tiden hjemme, så han kommer ikke hjem til tomt hus. Anonymous poster hash: c7002...d94
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #15 Skrevet 15. august 2016 Ja, i utgangspunktet, men det er fordi han liker det godt, ikke fordi det er nødvendig i hverdagen. Han skal få bestemme selv. Anonymous poster hash: 508bf...84f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #16 Skrevet 15. august 2016 Nei han sluttet i april. Gikk bare rett hjem uansett så det var penger ut av vinduet. De fleste kompisene skal opp i 5. nå så de er uansett ikke på SFO. Gutten har nøkkel og telefon så det går helt fint. Anonymous poster hash: b14b5...d3e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #17 Skrevet 15. august 2016 Har skjønt her inne at det varierer voldsomt fra sted til sted hvor mange som går på SFO. Min eldste var ferdig med fjerdeklasse før sommeren. Mange sluttet på SFO i løpet av fjerdeklasse, men det var også mange som gikk ut skoleåret. Anonymous poster hash: 4eb36...e73
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #18 Skrevet 15. august 2016 De har hatt SFO ut andre klasse. Anonymous poster hash: 416a8...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå