Gå til innhold

Herlighet for en barnehage jeg har fått!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna mi har nettopp begynt i barnehage. Hun er ganske lita og sjenert og jeg så litt mørkt på barnehagestart. Ikke en gang mormor er god nok for henne her i gården. Idag var hennes første fulle dag i barnehagen og jeg snik-kikket litt på henne før hun så at jeg hadde kommet å henta henne. Hun koste seg så masse, på en måte jeg aldri har sett før. Krabbet rundt etter de andre barna og de eldre barna var så gode med henne. Så satt hun seg frivillig på fanget til en av de ansatte og koste med håret og strøk i ansiktet hennes. Så tillitsfull til henne!

Da hun så meg kom hun i full fart til meg for å kose, og skulle tilbake til den ansatte for å si hade og gi kos.

Jeg er rørt og så takknemlig for at jeg kan levere min kjære med god samvittighet og vite at hun blir godt tatt vare på. TAKK til dere barnehageansatte  :D  :hjerte:

Flere som er fornøyde i disse tider?

Anonymous poster hash: 733da...d90
Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vi er ferdig med barnehagetiden, men jeg er så inderlig glad for at noen skriver om det positive de ser og opplever i barnehagene. Våre elsket barnehagen og vi som foreldre var superfornøyd med barnehagen.

Det er så ofte at det positive blir glemt og ikke nevnt - det negative tar så stor plass.

Skrevet

Frøkna mi har nettopp begynt i barnehage. Hun er ganske lita og sjenert og jeg så litt mørkt på barnehagestart. Ikke en gang mormor er god nok for henne her i gården. Idag var hennes første fulle dag i barnehagen og jeg snik-kikket litt på henne før hun så at jeg hadde kommet å henta henne. Hun koste seg så masse, på en måte jeg aldri har sett før. Krabbet rundt etter de andre barna og de eldre barna var så gode med henne. Så satt hun seg frivillig på fanget til en av de ansatte og koste med håret og strøk i ansiktet hennes. Så tillitsfull til henne!

Da hun så meg kom hun i full fart til meg for å kose, og skulle tilbake til den ansatte for å si hade og gi kos.

Jeg er rørt og så takknemlig for at jeg kan levere min kjære med god samvittighet og vite at hun blir godt tatt vare på. TAKK til dere barnehageansatte :D:hjerte:

Flere som er fornøyde i disse tider?

Heldigvis er det stort sett sånn det er!! Det finns mange, trygge og gode, barnehageansatt 😊.

Lykke til videre!

Skrevet

Sånn har og hadde vi det og. Jeg hylgrein da eldste sluttet i bhg. Sånn fin tid.

Skrevet

Frøkna mi har nettopp begynt i barnehage. Hun er ganske lita og sjenert og jeg så litt mørkt på barnehagestart. Ikke en gang mormor er god nok for henne her i gården. Idag var hennes første fulle dag i barnehagen og jeg snik-kikket litt på henne før hun så at jeg hadde kommet å henta henne. Hun koste seg så masse, på en måte jeg aldri har sett før. Krabbet rundt etter de andre barna og de eldre barna var så gode med henne. Så satt hun seg frivillig på fanget til en av de ansatte og koste med håret og strøk i ansiktet hennes. Så tillitsfull til henne!Da hun så meg kom hun i full fart til meg for å kose, og skulle tilbake til den ansatte for å si hade og gi kos. Jeg er rørt og så takknemlig for at jeg kan levere min kjære med god samvittighet og vite at hun blir godt tatt vare på. TAKK til dere barnehageansatte  :D  :hjerte: Flere som er fornøyde i disse tider? Anonymous poster hash: 733da...d90

Sånn var det for meg i dag også. Så godt å se at minstemann trives. Herlig!

Anonymous poster hash: 24ecf...13e

Skrevet

Sånn var det her og, sønnen vår var nesten 11 mnd når han begynte i barnehagen og kun trygg på oss foreldre, veldsig skeptisk unge. Vi nså for oss en evig lang tilvenning med masse skriking, men han var trygg første dagen og gråt ikke ved levering før etter lang tid. Veldig gla hver morgen når han skulle i barnehagen og veldig lei seg i helgene fordi han ikke skulle i barnehagen. Han har gått der i 2 år nå og er mye tryggere på folk, men ennå sjenert.

Anonymous poster hash: 04d60...18b

Skrevet

Sånn var det for meg i dag også. Så godt å se at minstemann trives. Herlig!

Anonymous poster hash: 24ecf...13e

Så deilig! Ingenting er bedre enn det  :tongue:

Skrevet

Godt å se at det er flere som har vært og er fornøyde og at det finnes så mange gode mennekser rundt i barnehagene :)

Gleder meg til mange fine år i denne barnehagen. Ser ut til at jenta mi kommer til å få det helt topp, og de skal virkelig ha applaus for å ha klart å gjøre frøkna mi trygg allerede, for DET er de de første som har klart (uten om meg, såklart). Og da skal det sies at flere i familien har kjent henne fra fødselen av og hun er fortsatt råskeptisk til dem... Jeg bøyer meg i støvet og er imponert over de ansatte og jobben de gjør  :klappe:

hi

Skrevet

Jeg elsker barnehagen til ungen her. Nå er han 5 år og går siste året og jeg gruer meg allerede til å si hade til personalet. En helt fantastisk gjeng. Avslutningen på småbarnsavd for to år siden var ikke noe ålreit, vi gråt alle mann.. :P

Anonymous poster hash: 2ac35...af8
Skrevet

Så bra! Men ikke se bort ifra at jenta di får en reaksjon etterhvert. Det er helt normalt og vil gå over! :-)

Skrevet

For et hyggelig innlegg! Jeg er ped.leder på småbarnsavd og er selv midt oppi tilvenning av nye små i disse dager. Det er så spennende og gøy å bli kjent med disse nye små 1- og 2-åringene og se hvordan vi går fra å være helt ukjente for hverandre til å bli bedre kjent og trygghet og tilknytning vokser! 😊 Jeg kjenner på kroppen og hodet at jeg er sliten om kveldene, man sitter på hardt gulv og leker hele dagen eller bærer på en liten kropp og vi vil jo gjerne gi foreldrene all den riktige informasjonen og trygghet på at barnet deres vil bli sett, hørt og ivaretatt hos oss!

Mine egne barn er 4 og 5 år så vet også hvor mye det betyr for foreldre at barn trives i bhgen og har trygge voksne rundt seg!

Lykke til videre i barnehagekarrieren! 😊

Anonymous poster hash: 3a4b8...d07

Skrevet

Så fint med en positiv tråd om barnehage og barnehageansatte :)

Anonymous poster hash: 1efc2...c5a
Skrevet

Fortell det til de ansatte i barnehagen, det er sånt som er ekstra koselig å få høre fra foreldre 😊👍

Skrevet

Jenta mi går i verdens beste barnehage.

De tar med ungene på teknisk museum, har eget førskolekor, tar de med på overnattingstur siste våren før skolestart.

De som har sluttet og begynt på skolen, får komme tilbake i høstferien i 1 klasse for å være en dag i barnehagen.

De ser virkelig barna og har stabilt og erfarent personale.

Kunne ikke vært mer fornøyd!

Skrevet

Så bra! Men ikke se bort ifra at jenta di får en reaksjon etterhvert. Det er helt normalt og vil gå over! :-)

Ja, de forklarte det i barnehagen - at det er vanlig at de reagerer sterkere etter en liten stund når de begynner å skjønne at foreldrene drar og hva det innebærer. Det kommer nok litt gråting, men det blir lettere å gå fra et gråtende barn når jeg vet at det ikke er fordi hun er redd eller mistrives i barnehagen  :D hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...