Gå til innhold

Helt ærlig, bruker du folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om folk er greie og har lett for å si ja/vanskelig å si nei. Benytter du deg av det uten å være villig til å yte det samme tilbake?

Anonymous poster hash: 76274...a34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: e1a3d...178
Skrevet

Nei! Det ville ha gitt meg en veldig dårlig følelse.

Anonymous poster hash: f95a4...df4

Skrevet

Ikke til slikt.

Men jeg kan ofte finne på å manipulere folk, jeg er god på å få viljen min uten at folk merker det. Har man god tid får man det stort sett som man vil.

Hadde nok passet godt inn på Robinson.

Anonymous poster hash: 2c268...c8f

Skrevet

Nei.  Er veldig dårleg på å be andre om tenester.

Skrevet

Nei, gjør du, Hi?

Anonymous poster hash: 4c708...f71
Skrevet

Nei...?

Anonymous poster hash: 9032f...320

Skrevet

Nei. Kjenner ikke noen som gjør det.

Anonymous poster hash: 0f23d...54a

Skrevet

Nei, jeg hater å be folk om tjenester. Er nok heller blant de som blir utnyttet fordi jeg har veldig vanskelig for å si nei..

Anonymous poster hash: c459c...aba

Skrevet

Nei, gjør du, Hi?

Nei.

Anonymous poster hash: 76274...a34

Skrevet

Nei det får jeg ikke til, men er nok en som andre kunne "brukt"

Skrevet

Nei, spør aldri om tjenester, men er den første til å tilby hjelp.

Skrevet

Jeg spør stadig folk om tjenester, men jeg returnerer gledelig de gangene jeg blir spurt.

Anonymous poster hash: 41d33...5e4

Skrevet

hele tiden!

Er pen så det bruker jeg for alt det er verdt.

Nå trengte jeg en til å hente en barneseng for meg ettersom jeg ikke har bil,så ringte en jeg vet liker meg så han kjørte en time hver vei kun for å gi vekk barnesengen jeg ville ha.

En annen dag hadde jeg problemer med å få skriveren til å virke så da kjørte han 40 minutter for å hjelpe meg med det :)

Å når jeg skulle kjøpe en dobbeltseng på finn.no så var jeg ikke fornøyd med prisen så siden jeg visste selgeren var en mann så sendte jeg bildet av meg i en sexy utringet topp der du ser kløft,å vips så gikk prisen kraftig ned :D

Anonymous poster hash: dd566...086
Skrevet

hele tiden!

Nå trengte jeg en til å hente en barneseng for meg ettersom jeg ikke har bil,så ringte en jeg vet liker meg så han kjørte en time hver vei kun for å gi vekk barnesengen jeg ville ha.

En annen dag hadde jeg problemer med å få skriveren til å virke så da kjørte han 40 minutter for å hjelpe meg med det :)

Å når jeg skulle kjøpe en dobbeltseng på finn.no så var jeg ikke fornøyd med prisen så siden jeg visste selgeren var en mann så sendte jeg bildet av meg i en sexy utringet topp der du ser kløft,å vips så gikk prisen kraftig ned :D

Herregud, jeg håper du tuller!!!!

Anonymous poster hash: 495c5...5ce

Skrevet

hele tiden!

Patetisk.

Skrevet

Ja. Desverre.

Anonymous poster hash: a8ab4...819

Skrevet

Herregud, jeg håper du tuller!!!!

Anonymous poster hash: 495c5...5ce

tuller ikke

Skrevet

Nei, men har ei venninne som bruker folk. Hun er ganske utspekulert også. Hun kan for eksempel spørre deg om du har noen planer på fredag. Svarer du at du ikke har noen planer i god tro om at det kommer forslag om å møtes for en kaffe eller noe koselig så tro om igjen. Da kommer det kjapt en sms med spørsmål om du kan hjelpe til å male hus, flytte eller en annen tjeneste hun trenger hjelp til. Har brent meg på den før. Måtte være med en hel helg for å hjelpe til å flytte.😠😫

Ikke misforstå, jeg kan gjerne hjelpe til, men liker å bli spurt på en ordentlig måte. 😊 (og jeg vil ha muligheten til å finne på en unnskyldning hvis jeg absolutt ikke har lyst til å bruke hele helgen på å male hus 😉)

Anonymous poster hash: 35cdc...71a

Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Nei. Men jeg har ingen problem med å spørre mine venner om tjenester, men jeg ser ikke på det som det samme som å "bruke dem". De vet at de alltid kan spørre meg også, og at jeg stiller opp så langt det er mulig. Så lenge det går begge veier tenker jeg at det er greit! Også har verken jeg eller dem vanskelig for å si at det ikke passer om det ikke gjør det. Vi stiller opp når vi kan, men om det ikke passer, så er det alltid helt greit det og.

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Nei, bruker ikke folk. Men bruker meg selv til å få ting gjort for meg. Men bare uskyldige ting: som å få butikkmannen til å løfte tunge ting inni bilen for meg, hjelpe meg med å skifte dekk eller gi en god pris på hagearbeidet.

Anonymous poster hash: e1217...629

Skrevet

Har blitt mye flinkere til å bruke folk, men kan ikke si jeg bruker folk i den forstand.

Jeg er den som er veldig dårlig på å si nei når noen spør meg om noe, selv om jeg har blitt veldig mye flinkere. Min mann og min sjef har hatt meg i nei skole, så det har hjulpet litt. Som idag fikk rjg beskjed om å gå hjem, ta helg og drite i hvordan det gikk på jobb. Skal vel sies jeg har gjort mer enn jeg skulle denne uka, og en rygg som egentlig tok ferie igår så burde jeg jo ikke reist på jobb idag og gjort så mye. Tror sjefen ble lei av å se jeg gikk som en gammel dame som ikke klarte å ta det rolig.

Når andre spør om jeg kan passe unger, kjøre de til trening osv sier jeg alltid ja. Hos oss er det åpent hus og ungene ordner seg selv. Så akkurat det er ikke ett priblem for meg, har ungene venner her så er det mindre søskenkrangling og demed såer det litt deilig også. Men jeg har blitt mye flinkere til å spørre om ungene kan kjøre med andre til kamper og slike ting. Tidligere så skiftet jeg vakter på jobb bare for å få kabalen til å gå opp, nå har jeg blitt flinkere til å spørre andre. Totaltsett så sier vel jeg ja til mer enn hva jeg spør andre om, men det er jo jeg som legger opp til også.

Anonymous poster hash: 1e07a...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...