Gå til innhold

Dere med barn i 1. og 2. klasse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det i forhold til påkledning på skolen vinterstid?

I bhg tar de jo for eks. av seg buksa og har på seg ull/fleece før de tar på dress. Men, er dette noe de tar seg tid til på skolen? Dropper de ull/fleece og bare hopper rett i dressen med vanlige inneklær under?

På vår skole er de ute ca. 45-60 minutter i et strekk i matfri. Ellers er de jo ute en del på SFO.

Anonymous poster hash: 64218...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vinteren går han i ullongs og fleece bukse, ullskjorte, og fleece genser.

Så tar han på seg dressen når de skal ut.

Varme og gode klær før siste skrik innen klær.

Anonymous poster hash: 7c04f...106

Skrevet

Ungene styrer dette selv når de begynner på skolen. Det er ingen som passer på at hver enkelt barn ikke er kald når en lærer skal følge 20+ barn ut i friminuttet. Det må de lære seg selv. Og de fleste gjør det!

Anonymous poster hash: bcbb1...1ce
Skrevet

Ungene styrer dette selv når de begynner på skolen. Det er ingen som passer på at hver enkelt barn ikke er kald når en lærer skal følge 20+ barn ut i friminuttet. Det må de lære seg selv. Og de fleste gjør det!

Stemmer!

Men på SFO har de en voksen i hver garderobe her som sier hva alle skal ha på seg når det er utetid og sjekker hver enkelt før de slippes ut

Anonymous poster hash: 703e2...146

Skrevet

Det er helt greit at de ikke sjekker det. Bare lurte på hva som er vanlig. Om de rett og slett bare dropper å ta på seg ull/fleece fordi det tar for lang tid, eller om de faktisk har det på seg?

Og hva slags inneklær bruker de på skolen? Bukser spesielt. Må nesten bli joggebukser da? Har ei jente som ikke liker joggebukser i det heletatt.

Skrevet

Har teke på han fleece heime på dei aller kaldaste dagane, ellers går han med ullundertøy og god og mjuk joggebukse og gensar/jakke. Dei sit jo meir i ro i timen, så han vert ikkje like varm som han blei i bhg.  Når dei skal på uteskule pleier dei å få beskjed og hjelp til å kle godt på seg, men han passar ikkje så godt på sjølv til dagleg.  Dei er jo heller ikkje like lenge ute i friminutta som i bhg.

Skrevet

Hvis hun ikke liker joggebukser kan hun jo bruke ullstrømpebukse og ullkjole.

Anonymous poster hash: e0297...4a0

Skrevet

Bo, jeg passer på at mine 27 elever kler seg godt og riktig, til alle sesonger..

Jeg står som hjelper i nærmest ytterdøra. De som er påkledd må godkjennes før de får gå ut. Samtidig hjelper jeg til med å dra over sko/votter. Etter hvert lærer vi barna å kjenne. Noen er varme, andre er kalde av seg, så krav til mellomlag med tøy kante forskjellig ut fra elev og avtaler med foreldrene.

Hilsen straks lærer på 2.trinn

Anonymous poster hash: 43c74...d09

Skrevet

Bo, jeg passer på at mine 27 elever kler seg godt og riktig, til alle sesonger..

Jeg står som hjelper i nærmest ytterdøra. De som er påkledd må godkjennes før de får gå ut. Samtidig hjelper jeg til med å dra over sko/votter. Etter hvert lærer vi barna å kjenne. Noen er varme, andre er kalde av seg, så krav til mellomlag med tøy kante forskjellig ut fra elev og avtaler med foreldrene.

😊 Så flink du er👏🏻

Skrevet

Vi bor i et kuldehøl!

Her styrer ungene mye selv når de er blitt så stor, men de har alltid ull innerst. Av mellomlag har de kanskje fleece, college-jakke, fleece eller ull-bukse, jentene foretrekker Kari Traa bukser som mellomlag.

Anonymous poster hash: 1b27a...719

Skrevet

Min gutt gjør det samme som han gjorde i barnehagen: Går med ullundertøy og fleecebukse inne og tar på seg fleecegenser og dress når han skal ut.

Anonymous poster hash: 30639...a01
Skrevet

Ullundertøy innerst på de kaldeste dagene. Så vanlig bukse, kan være hva som helst, olabukse, fleece, joggebukse... En eller annen genser.

Forskjellen fra barnehagen er først og fremst at barna ikke går inne i bare ullstillongsen.

Anonymous poster hash: 54da6...0b4

Skrevet

Min jente har på strømpebukse og tights. Holder som regel med bare boblebukse utenpå, men er det ekstra kaldt tar hun på seg fleece. Hender hun bare har strømpebukse da hun bruker en del kjoler/skjørt, og da drar hun bare fleecebuksa over før boblebuksa.

Anonymous poster hash: b0730...06e

Skrevet

Ullundertøy innerst på de kaldeste dagene. Så vanlig bukse, kan være hva som helst, olabukse, fleece, joggebukse... En eller annen genser.

Forskjellen fra barnehagen er først og fremst at barna ikke går inne i bare ullstillongsen.

Anonymous poster hash: 54da6...0b4

Så da bruker hun/han bare vanlig bukse under dressen? Syns ikke det blir stivt/kaldt med for eks. olabukse under?

Skrevet

Ullkjoler kan hun bruke. Hun elsker kjoler, så det var jo lurt.

Hi

Skrevet

utrolig bra :) Mistenker at du er litt unik.

Anonymous poster hash: ab882...952

Skrevet

Her på skolen er det utrolig varm inne i klasserommene på vinteren, så de går kun i ull-undertøyet inne.

I friminuttene hopper de bare rett i dressen, men i storefri og på SFO er det voksne i garderoben som passer på at de tar på ett lag til og dressen utenpå støvlene og alt som hører med. 👍

Har vært igjennom to unger i den tiden og det var aldri noe problem. Selv ikke med vikarer, studenter osv.

Vet ikke om vi har vært ekstra heldige da, men med 5 års forskjell på ungene skal det vel mye til. 😄

Anonymous poster hash: 45b63...3da

Skrevet

Min snart tredjeklassing bruker ullbukse (ullfrotté, ullribb e.l.) i vinterhalvåret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...