Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Sønnen min slutta med bleie for 1,5 år siden og sluttet om natta samtidig. Men han har tilbakefall hele tiden og jeg blir så fortvilet. Det er akkurat som han ikke gidder å gå på do for han sier han våkner. Idag har jeg tatt på han bleie men føler det så som ett nederlag og kjenner jeg blir helt fortvilet. Føler det er altfor mange utfordringer nå at denne bare toppet seg. Kan gå lange tider at han ikke tisser på seg men de siste dagene har han tisset seg ut hver natt og en natt var det to ganger. Han drikker ikke mye på kvelden heller. Jeg er lei meg og lei av å vaske dyner og puter. Anonymous poster hash: 03160...bea
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Det der er veldig vanlig. Min brukte bleie om natten til han var 8. Det går over når han blir større. Anonymous poster hash: 7386a...8cc
bønni Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Min gjorde også det i perioder. Han sluttet med bleier når han var 3,5 (på dagen først, litt seinere på natta, husker ikke helt). Var tørr lenge, og så noen netter med tissing. Så gikk det fint i måneder igjen, før det var en serie med uhell igjen. Nå er han 7,5 og det er 1-1,5 år siden sist han tisset i senga. Veldig kjedelig å skifte sengetøy midt på natta, og vaske dyner… men ettersom det som regel kom flere netter med uhell på rad, så polstret jeg madrassen med tisselaken etter første uhell ;-) Det går over mao :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Min gjorde også det i perioder. Han sluttet med bleier når han var 3,5 (på dagen først, litt seinere på natta, husker ikke helt). Var tørr lenge, og så noen netter med tissing. Så gikk det fint i måneder igjen, før det var en serie med uhell igjen. Nå er han 7,5 og det er 1-1,5 år siden sist han tisset i senga. Veldig kjedelig å skifte sengetøy midt på natta, og vaske dyner… men ettersom det som regel kom flere netter med uhell på rad, så polstret jeg madrassen med tisselaken etter første uhell ;-) Det går over mao :-) Madrassen har fullt tisselaken på seg så det går fint. Men er så lei. Har tre dyner jeg bytter på nå. Godt å høre det det går over er bare så lei og det var siste dråpen i glasset for visste ikke at han hadde tisset på seg i natt. Han sa ikke ifra. Anonymous poster hash: 03160...bea
bønni Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Skjønner godt du er lei, det er et bal. Og vips er de store… Og jeg savner ikke dynevasken og dusjing av uttisset storunge ;-) Men men. De trenger oss, det er jo litt hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Altså ,jeg tror ikke han gjør det med vilje. Var på helsestasjon senest i stad. Ho sa at det er helt vanlig at 5 åringer har uhell på natten. Snakk med helsesøster om tips. Eneste jeg kan si er: ikke vis at du er fortvila/lei overfor barnet. Anonymous poster hash: a5551...a0c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Vi har en på snart 5 som ble tørr på dag som 2åring, og nektet å bruke bleie om natta fra 2.5. Vi må fremdeles sette barnet på do før vi legger oss, hvis ikke tisser det i søvne. Men ved å sette det på do når vi legger oss, så har vi aldri uhell. Tenker det må vel gi seg en gang. Men foreløpig går det fint å bærende sovende unge på do hver kveld. 😊 Anonymous poster hash: 83c14...9e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå