Gå til innhold

Vanskelig med jobbsøking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker på ALT jeg kommer over som jeg kan søke på. Noe ganger får jeg svar, men da alltid beskjed om at stillingen er besatt. Aldri så mye som et bittelite interju en gang. Har prøvd alle triksene i boka, personlig oppmøte, ringt, finpusset søknad, gode referanser, attester osv osv. Ikke napp i det hele tatt.

Så ble drømmejobben utlyst. En jobb jeg selv mener jeg burde ha god sjanse til å få. Brukte lang tid på å skrive søknad, møtte opp personlig for levere og tenkte at nå blir det et intervju ivertfall.

Så snakket jeg med med et par stykk jeg kjenner og får vite at det er veldig mange søkere. Ok, sånn er det bare, det er en flott jobb. Så får jeg vite hvem 3 av disse er og alle 3 har mye bedre kompetanse enn meg. Tør ikke tenke på hva resten har. Så jada, har gjort det som er i min makt for å få jobben, men skjønner at det er bare å glemme denne også. 😟

Leter etter jobb andre steder i landet, me da er vi plutselig avhengig av at begge får jobb der og ikke minst plass å bo. Med plass nok til 3 barn. Ikke lett å finne.

Ikke får jeg høynet kompetansen min heller, er avhengig av dagpenger for få ting til å gå rundt. Mannen tjener for godt til at jeg får stipend og NAV har avslått søknaden min om å få studere mens jeg mottar dagpenger. Selv om studien jeg ønsker å ta er 100% tilrettelagt for å kunne jobbe 100% vedsiden av. Så er e studie som gir meg større sjanse for å få jobb og som jeg kan og vil fortsette med dersom jeg skulle få meg jobb.

Måtte bare få det ut, mistet veldig motet her nå. 😢 Vil så gjerne ha en jobb.

Anonymous poster hash: 25a22...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...