Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Har født vaginalt 2 ganger og vurderer et barn til. Problemet er at jeg føler musklene nedentil er blitt noe svakere etter fødsel nr 2 (som nå er to år siden) Det resulterer i at jeg synes det er vanskelig å holde meg, særlig hvis jeg må skikkelig tisse.. Hvis jeg for eksempel nyser da i tillegg, kommer det alltid noe ufrivillig. Jeg opplever også episoder med ufrivillig lufravgang. Sånn som det er nå, kan jeg leve med det. Men, jeg er redd for forverring ved en evt tredje fødsel. Gir dette grunnlag for å få innvilget planlagt keisersnitt? Anonymous poster hash: 798de...2db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 . Anonymous poster hash: 798de...2db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Nope. Dette er mer normalt enn unormalt. Enten knipeøvelser eller operasjon etter fødsel. Anonymous poster hash: 18503...296
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Noen andre som har erfaring? Anonymous poster hash: 798de...2db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Knip knip knip. Helt normalt, du får nok ikke ks på det grunnlaget (forresten har ks denne bieffekten på noen også.) Anonymous poster hash: 77fea...ca2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Keisersnitt er veldig vanskelig å få innvilget. Slappe muskler er ikke god nok medisinsk grunn for å gå for et så stort inngrep som det et keisersnitt faktisk er Anonymous poster hash: 77cbb...5d7
Gemini77 Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Jeg har fortsatt til gode å høre om venninner av meg som IKKE føler det sånn Etterstad fødsler. Knipeøvelser, gjerne med vaginalkuler.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Tror neppe du får innvilget KS, jeg har hatt to KS, ingen vaginale fødsler, og har akkurat de samme plagene som deg. Det er nok selve graviditeten som er årsaken til plagene. Anonymous poster hash: f9ffa...4bd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 Det er noe som plager meg i hverdagen, og ingen av mine venninne snakker om at dette er vanlig for dem. Mulig jeg forklarte meg dårlig hvor mye dette plager meg, og angsten for at enda en fødsel kan forverre dette. Anonymous poster hash: 798de...2db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #10 Skrevet 12. august 2016 Det har mer med graviditeten å gjøre enn fødselen. Er ikke så mye annet å gjøre enn å knipe. Du får ordne deg surrogatmor. Anonymous poster hash: ca5db...7f3
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #11 Skrevet 12. august 2016 Takk for tipset! Idiot. Anonymous poster hash: 798de...2db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #12 Skrevet 12. august 2016 Hei 😊har akkurat vært til samtale med lege på haukeland ift keisersnitt. Ang utinlekasje- bekkenbunn: som fleire seier her: det er graviditeten, ikkje fødselen som forårsaker dette. Ho sa det spesifikt til meg at fødselen ikkje påvirker dette. Babyen ligg jo der i svangerskapet og det er det som fører til det. Ang problemer med luft: har du tidligere totalruptur? Eg har 2 tidligere totalrupturer med plager og skal ha keisersnitt pga det- legens anbefaling. Anonymous poster hash: 96161...b04
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #13 Skrevet 12. august 2016 Ikke noe tidligere totalruptur, men merker at det har blitt slappere der bak, og det kan komme luft "uanmeldt". Det må jo ha noe med at det har blitt strukket under fødselen, når babyen kommer ut. Urinlekkasje blir vel en litt annen sak da, ja. Anonymous poster hash: 798de...2db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #14 Skrevet 12. august 2016 Det er nedpresset under svangerskapet som skaper dette presset over tid og derfor lager problemer i ettertid, ikke selve fødselen. Veldig mange som bare har hatt ks har akkurat samme plagene, er du disponert for det får du det av svangerskapet uavhengig av hvordan barnet forløses. Anonymous poster hash: 175c9...c94
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #15 Skrevet 12. august 2016 Det er noe som plager meg i hverdagen, og ingen av mine venninne snakker om at dette er vanlig for dem. Mulig jeg forklarte meg dårlig hvor mye dette plager meg, og angsten for at enda en fødsel kan forverre dette. Anonymous poster hash: 798de...2db Neida,du forklarte deg ikke dårlig ❤ men som andre skriver her,har med graviditet og gjøre,ikke fødsel😆 jeg har bare tatt KS,sliter for det Anonymous poster hash: 5aef8...849
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #16 Skrevet 12. august 2016 Det er ikke sikkert det blir så mye forverret. Jeg fødte tredjemann for 4 mnd siden, og følte meg mye bedre enn etter de to forrige fødslene. 14 dager etter fødsel følte jeg meg som før jeg ble gravid med nr 3. Det gjorde jeg ikke med de to første. Om det skulle bli verre, så er det jo mulig å få gjort noe med det. Men ta deg en tur til en god gynekolog og få diskutert problematikken. Hjalp for meg å få vite hvilke muligheter som fantes og hvordan ståa var der nede ut fra en kyndigs perspektiv Anonymous poster hash: 7c6b0...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå