Gå til innhold

Tips meg om treretters middag, skal imponere mannen😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt det tøft siste tiden, så i morgen skal jeg lage en deilig middag til oss. Han elsker creme brulee, så det blir desserten. Tenker noe kjøtt til hovedrett, da kjøper jeg kjøttet i kjøttforretning. Men hva lager jeg? Og hvilken forrett? Blir SÅ glad for tips😃

Anonymous poster hash: 44150...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crème Brulée er en klassiker, så her ville jeg ha gått for klassiske, tradisjonelle retter.

Crème Brulée er en rik og søt dessert. Sjekk nettet for varianter smaksatt med frukt eller bær for å friske opp litt - jeg tenker pasjonsfrukt, bringebær e.l.

Hvis du skal ha kjøtt til hovedrett må du ha en lett forrett, ellers blir det for heavy.

Rekecocktail er flott (du skal ikke kimse av rekecocktail - sjekk nettet for "oppdaterte" oppskrifter).

I går lagde jeg en gazpacho m/melon og en krem av fetaost (bare å google) og gresk youghurt. Jeg tilsatte litt ekstra jordbær og brukte vårløk istedetfor vanlig løk.

Serverte den iskald - nydelig!

Til hovedretten ville jeg ha gjort det enkelt med helstekt entrecôte m/asparges, karamelliserte småløk, sopp, tomat og béarnaise. Jeg ville ha droppet poteter, muligens hatt et par pastinak eller søtpotetships.

Skrevet

Crème Brulée er en klassiker, så her ville jeg ha gått for klassiske, tradisjonelle retter.

Crème Brulée er en rik og søt dessert. Sjekk nettet for varianter smaksatt med frukt eller bær for å friske opp litt - jeg tenker pasjonsfrukt, bringebær e.l.

Hvis du skal ha kjøtt til hovedrett må du ha en lett forrett, ellers blir det for heavy.

Rekecocktail er flott (du skal ikke kimse av rekecocktail - sjekk nettet for "oppdaterte" oppskrifter).

I går lagde jeg en gazpacho m/melon og en krem av fetaost (bare å google) og gresk youghurt. Jeg tilsatte litt ekstra jordbær og brukte vårløk istedetfor vanlig løk.

Serverte den iskald - nydelig!

Til hovedretten ville jeg ha gjort det enkelt med helstekt entrecôte m/asparges, karamelliserte småløk, sopp, tomat og béarnaise. Jeg ville ha droppet poteter, muligens hatt et par pastinak eller søtpotetships.

Nam nam nam! Tusen takk, dette går vi for!👏🏼🙌😊

Anonymous poster hash: 44150...6c3

Skrevet

Forrett: scampi eller kamskjell på jordskokkmos med ruccola. Hovedrett helstekt oksefilet med årets grønnsaker og hasselbackpoteter og rødvinssjy😃

Skrevet

Forrett: scampi eller kamskjell på jordskokkmos med ruccola. Hovedrett helstekt oksefilet med årets grønnsaker og hasselbackpoteter og rødvinssjy😃

Kamskjell er supergodt, men hvis du er uerfaren er det ikke du greit å lage det riktig, små marginer med stekingen. Og jordskokk er kanskje ikke egnet til romantikk? Det er ikke for ingenting at de blir kalt fartichokes😀😀

Anonymous poster hash: e112b...80e

Skrevet

Kamskjell er supergodt, men hvis du er uerfaren er det ikke du greit å lage det riktig, små marginer med stekingen. Og jordskokk er kanskje ikke egnet til romantikk? Det er ikke for ingenting at de blir kalt fartichokes😀😀

Anonymous poster hash: e112b...80e

Det er da ikke vanskelig i det hele tatt. Bare salt og pepper, 30 sekunder på hver side. Og ferdig. Vi spiser masse jordskokk og ingen reagerer på det her. Det handler liksom om en spiseskje under kamskjellene.

Anonymous poster hash: 45143...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...