Gå til innhold

Baby og katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, har en 1 år gammel hannkatt. Hvilke hensyn bør jeg ta når babyen kommer? Hva må jeg tenke på? Kan katten bli sjalu?

Anonymous poster hash: 0c023...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan, men det går som regel bra. Mine så forferdet på meg første gang jeg tok med babyen hjem, og den skrek. De kunne ikke fatte poenget med den.

Ene katten skjønte at her var det kos på gang, når jeg ammet, så den gjorde sitt ytterste for å komme i mellom babyen og puppen, men nøyde seg tilslutt med å ligge kliss inntil.

Har aldri hatt noen problemer, annet enn at kattene har fått litt hard medfart nå og da, dratt i halen, revet i øret, albuer og knær i magen osv. Griper selvsagt inn hvis det går over styr, men så lenge katten bare ligger der tåler den det åpenbart.

Skrevet

La katten få bestemme selv hvordan den vil ta i mot den nye... altså vil den hilse på og snuse, la den få lov til det. Vil den ignorere å bare går forbi er dette også ok. Selvfølgelig på en slik måte at dere kan beskytte barnet om katten skulle reagere aggressivt. Mest sannsynlig gjør den ikke det, men dyr er dyr.

Vi fikk en baby i år oghar 2 katter. Vi vr veldig spent på hvordan de ville håndtere det. Kattene ignorerte og ignorerer fortsatt baby. For dem er det som om den ikke er der. Og det er jeg egentlig veldig glad for. Min største skrekk er at de skal legge seg i senga eller vogna når baby sover så vi passer alltid på dette. I tillegg har vi kjøpt et kattenett som vi trer over vogna. I og med at kattene ikke bryr seg ser det ikke ut til å være et problem med at de megget seg i vognen eller senga år baby ligger der. Men, igjen dyr er dyr så man vet aldri.

Anonymous poster hash: 7112d...28d

Skrevet

Det kan gå alle veier igrunn. Noen katter liker baby, men liker ikke når ungen blir større. Noen liker ikke baby, men vender seg til det osv.

Katten jeg hadde når jeg fikk barn gikk til angrep på mannen min når han kom hjem med ett plagg babyen hadde hatt på sg. Den fløy rett på han og ble hengende fast. Gikk rett på han når vi kom hjem også, men med meg var den bare sinnsykt koset og med babyen så ble den skikkelig hønemor. Når babyen sov i stua skulle den sove ved siden av, når vi sov på soverommet ville den ikke inn dit. Den som alltid sov i senga mi før, la seg nå på utsiden av døra. Der sov den hele natta, selv om døra sto åpen.

Når ungen var våken brydde katta seg ikke noe serlig, kom bar bort om ungn gråt noe som ikke skjedde mye. Når babyen skulle sove, kom kattn tilbake og la seg inntil magen. Aldri over armhøyde.

Og slik fortsatte katten, ungen kunne krabbe over katten uten at den gjorde noe. Npr baby nr 2 kom fløy katta rett på mannen igjen, men hønemor når ungen kom hjem.

Anonymous poster hash: 42a79...bde

Skrevet

Aldri, aldri stol på at katten ikke legger seg på babyen! Vi hadde en ungkatt da vårt barn ble født, hun var ekstremt interessert i alle steder barnet sov på. Var kjapp med å legge seg i babynestet/stellebordet så fort det ble ledig. Ville gjerne ligge inntil baby. Etter hvert roa hun ned, men jeg stoler fortsatt ikke på at hun legger seg i senga til barnet om natta. Vi lukker døra og bruker babycall om katten er inne. Barnet er 1,5 år nå, og skikkelig kompis med katten. Stryker og gir kos. Blir glad når hn ser katten! Har et par venninner med jevnaldrende barn, de er langt fra like forsiktige med katten min, de har ikke katt hjemme.

Skrevet

Katten vår brydde seg ikkje så veldig om babyar, men likte å ligge der babyen hadde lege. Det vi var redde for var at den skulle legge seg oppå babyen. Vi sette opp trappegrind for å halde den unna soveromma om natta, og passa på å alltid bruke nett over vogna då dei sov ute. Eldste vart klort litt ein gang få katten var halvvaksen, fordi den ikkje skjønte at teppet bevega seg fordi føtene hans var under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...