Gå til innhold

Storbyferie med barn, men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å reise i høstferien, men hvor?

Selvfølgelig deilig å dra sydover, men ser at det er billigere å reise til steder som Amsterdam, Berlin eller Riga.

Noen som har noen storbyferietips til en familie med barn på 4 og 9?

Alt av interesse.

København er såklart nært og flott det altså, men tenkte vel på noe litt lenger unna nå.

Anonymous poster hash: 7a7d0...261
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malaga kanskje? Bystrand og lekeplasser langs promenaden. Ok shoppinggate og en fin borg å besøke.

Skrevet

Har lyst til å reise i høstferien, men hvor?

Selvfølgelig deilig å dra sydover, men ser at det er billigere å reise til steder som Amsterdam, Berlin eller Riga.

Noen som har noen storbyferietips til en familie med barn på 4 og 9?

Alt av interesse.

København er såklart nært og flott det altså, men tenkte vel på noe litt lenger unna nå.

Anonymous poster hash: 7a7d0...261

Syns København var et mareritt med småbarn værtfall. Vogn er stress, mange restauranter godtar ikke du tar med vogn inn.. Generelt lite tilpassede butikker for vogner.

Anonymous poster hash: 0ec82...508

Skrevet

Berlin et superbarnevennlig! Masse å gjøre for en familie, og veldig fin by!

Anonymous poster hash: 19b7a...ece

Skrevet

Barcelona!

Anonymous poster hash: ac394...6a7

Skrevet

Var i London med 3.5 og 5 åring. Det var stor suksess, masse å finne på med barna.

Anonymous poster hash: 52593...e95

Skrevet

London var en suksess for oss. 

Anonymous poster hash: a8005...7b6
Skrevet

Berlin får mye skryt når det gjelder å finne på ting med barn.

London er heller ikke så verst.

Anonymous poster hash: 7dda2...35c

Skrevet

Vi har vært i Paris! London, Gøteborg og Berlin med barn. Anbefaler absolutt London. ParisogGøteborg var også bra. Vi likte oss ikke i Berlin. Syns det var overraskende mye søppel o.l i parker og sånn der.

Anonymous poster hash: fe458...138

Skrevet

Vært i London, Paris, Berlin og Barcelona med barn. Fantastisk alle stedene. Hørt mye bra om Gdansk

Anonymous poster hash: 73431...f25

Skrevet

Barcelona og London, masse kult å se/gjøre! København er også fint.

Anonymous poster hash: b7add...6df

Skrevet

Barcelona!

Det er ingenting for barn på 4 og 9år å gjøre. Eneste er stranden, men der er det forferdelig masete. Eller hvis du har noen tips om hva man gjør med en 4åring i Barcelona tar jeg gjerne imot tips.
Skrevet

London er supert for barn

Anonymous poster hash: 867be...804
Skrevet

Syns København var et mareritt med småbarn værtfall. Vogn er stress, mange restauranter godtar ikke du tar med vogn inn.. Generelt lite tilpassede butikker for vogner. Anonymous poster hash: 0ec82...508

Hvorvidt det er lett å reise rundt med vogn bør vel ikke være en faktor når man reiser med en på 4 og en på 9.

Vi har hatt med våre på blant annet Luisiana (3 etager kunstverksted for barn, skulpturpark og moderne kunst), Tivoli, opp i runde tårn, Glyptoteket, Arken og Legobutikken og synes Kjøbenhavn er flott med barnehage- og småskolebarn.

Anonymous poster hash: cd10c...72d

Skrevet

Det er ingenting for barn på 4 og 9år å gjøre. Eneste er stranden, men der er det forferdelig masete. Eller hvis du har noen tips om hva man gjør med en 4åring i Barcelona tar jeg gjerne imot tips.

Miromuseumet? Sagrada familia? Gaudiparken? Opp på fantastiske tak, se på arkitektiur, spise god mat, utforske museum, bade?

Det er masse å gjøre med barn i alle store byer, hvis man lar barna lede an og selv bestemme hva man skal bruke tid til å se på er de i min erfaring kjempemorsomme å gå i museum og på kunstutstillinger med. Det er ikke alltid de velger å bruke tid på det verket jeg ville valgt, men de gir meg nye perspektiver og det er utrolig givende å utforske kunst og kultur sammen med dem.

Skrevet

Miromuseumet? Sagrada familia? Gaudiparken? Opp på fantastiske tak, se på arkitektiur, spise god mat, utforske museum, bade?

Det er masse å gjøre med barn i alle store byer, hvis man lar barna lede an og selv bestemme hva man skal bruke tid til å se på er de i min erfaring kjempemorsomme å gå i museum og på kunstutstillinger med. Det er ikke alltid de velger å bruke tid på det verket jeg ville valgt, men de gir meg nye perspektiver og det er utrolig givende å utforske kunst og kultur sammen med dem.

Min 5åring har ingen interesse av å se sagrada familia, parc guell, eller noen som helst annen bygging i Barcelona, det syns han er kjedelig og det blir min ferie og noe jeg kan gjøre og har gjort alene i Barcelona uten barn.
Skrevet

Min 5åring har ingen interesse av å se sagrada familia, parc guell, eller noen som helst annen bygging i Barcelona, det syns han er kjedelig og det blir min ferie og noe jeg kan gjøre og har gjort alene i Barcelona uten barn.

Altså, hvilken 5-åring synes egentlig storbyferie er fristende? Men klart, er det noen aktiviteter innimellom som er tilrettelagt for barn blir det jo en bra ferie, så skal man på storbyferie med barn blir det mest på deres premisser.

Jeg synes og London har mye å by på. Ellers er Stockholm fin med Skansen, Djurgården og Gamla Stan.

Anonymous poster hash: e8ae0...1f6

Skrevet

Har både dyrepark og akvarium i Barcelona og en fornøyelsespark høyt oppe:-)

Anonymous poster hash: e8e49...0a6

Skrevet

Begge mine barn elsket Berlin, og skulle flytte dit. Vi har ellers vært i flere storbyer. Men Berlin er den vi synes var mest barnevennlig. Det er veldig lett å komme seg rundt, lett med vogn, og mye for barna å gjøre der.

Anonymous poster hash: 2be21...d62
Skrevet

Har både dyrepark og akvarium i Barcelona og en fornøyelsespark høyt oppe:-)

Anonymous poster hash: e8e49...0a6

Dyreplageripark har de. Var der med datteren min når hun var 8år og de stakkars dyrene stod i små skitne bur og innhegninger i 40 grader. Vi var der i 10 min.

Aldri mer Barcelona med barn for det er virkelig ingenting for barn å gjøre der. Dere som foreslår å reise dit med barn må virkelig tenke seg om evt reise dit alene

Anonymous poster hash: cee24...df5

Skrevet

Vi har akkurat vært i Amsterdam med 2 barn på 6 og 9, og anbefaler det på det sterkeste! Mye for barna, og mye for de voksne!

Vi digga Nemo ( teknisk museum på 5 etasjer!), Mikropia ( høres kjedelig ut, men får se bakterier og virus, kjempe kult!), Amsterdam museum og pannekaker!

Vi dro også ett stykke ut av Amsterdam for å se ESA ( europeiske romfartssenter), så hvis dere er flinke til å finne fram med trikk og buss, anbefales det!

Mye god mat, nydelig by og god atmosfære 😊

Men, det er ikke billig i Amsterdam..

Amsterdam card anbefales hvis dere skal på en del museum og kjøre trikk/buss/metro..

Skrevet

Britiske museer er i alle fall godt tilrettelagt for barn og i London finnes det mange.

Skrevet

Dyreplageripark har de. Var der med datteren min når hun var 8år og de stakkars dyrene stod i små skitne bur og innhegninger i 40 grader. Vi var der i 10 min.

Aldri mer Barcelona med barn for det er virkelig ingenting for barn å gjøre der. Dere som foreslår å reise dit med barn må virkelig tenke seg om evt reise dit alene

Anonymous poster hash: cee24...df5

Så sur du er. Var i Barcelona med fireåringen i sommer. Vi var på stranda, i dyreplagerihagen som du så fint kaller det, akvariet, piknik i den store parken ved dyreparken, fornøyelsesparken i fjellet og sjokolademuseum!

Hun elsket alle disse tingene og vi voksne hadde også en flott ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...