Gå til innhold

Hva er en idrettsbarnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er den annerledes enn andre? Altså, det jeg ikke skjønner er hvormye "idrett" det kan bli på en småbarnsavdeling? Er det noen som har barn i idrettsbarnehage her? Takker for svar.

Anonymous poster hash: c6f58...999
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det, og det er den beste barnehagen jeg har hatt barna mine i.

Idrettsbarnehagene har tilgang på idrettshall og idrettsbane. De er ofte på disse stedene og har hinderløyper etc. Barna elsker det.

I tillegg er det sporty (ofte ganske unge, og mannlige) som jobber der.

De går på tur uansett.

De får alle måltider i barnehagen. Grøt/brød/knekkebrød til frokost. Varmt (og sunt og laget fra bunnen) måltid til lunsj. Og grove hjemmebakte rundstykker og frukt til 15-måltidet.

I andre barnehager vi har hatt barna i er det veldig ofte "gamle tanter" som jobber. Som er litt i overkant glad i å sitte på rævva. "Turene" går ofte til gapahuken (som ligger innenfor barnehagens område), og "skiturene" går gjerne som en runde innenfor gjerdet til barnehagen.

Men barna har trivdes i alle barnehagene altså, er ikke det.

Men jeg synes Idrettsbarnehagen har vært desidert best!!!!

Anonymous poster hash: 480ed...f83

Skrevet

Noen har og eget svømmebasseng tilgjengelig, det har idrettsbarnehagen her i byen.

Anonymous poster hash: 59a0e...2b5
Skrevet

Det virker som det er veldig forskjell selv på de som kaller seg idretts barnehage. Jeg vurderte å ha ungene i dette, men valget ble en helt annen. I den som er her i byen har de en idrett de fokuserer på hver mnd, og for hver uke en spessiell ting innund dette. De har noen time av dette hver dag, men fra hva jeg hørte så ble mye avlyst. Så i teorien var de en ganske normal barnehage som på papirt var veldig fin. De kunne avlyse ting pga vær, at de hadde glemt å leie hall plass, sykdom og igrunn de fleste unnskyldninger. Det var ingen matservering der, ungene måtte ha med niste.

Der jeg bodde før var idrettsbarnehagen i samme bygg som idrettslinja på VGS. Så der hadde de mye tilgang på hall uten at de hadde det hele tiden, mat serverte de, måtte de avlyse noe gjorde de noe annet i samme gaten istede. Der var ungene i aktivitet hele tiden, stor plass å boltre seg på. Jeg gikk vegg i vegg med denne barnehagen når jeg gikk på vgs så jeg så hvor aktive de var. Der kunne ejg hatt ungene mine.

Jeg valgt en barnehage som ikke hadde ting de planla. Ett tema for mnd, men hva de gjorde bestemte de der og da nesten. De så på være og gjorde ting utifra det. Sjeldent de var kun i barnehagensområde. De fant på små og store ting hele tiden og barnehagens inneområde var mest i bruk vinterstid og i regnvær. De var ute når det regnet, men sjeldent lenge. Regnværsdager gjode de inneting.

Så her er jeg glad jeg ikke valgte idrettsbarnehage, for da hadde de vært i mindre aktivitet enn hva de var. De var utrtolig flinke til å gjøre ting med ungene, også så varierende ting de gjorde.

Anonymous poster hash: bdfbf...afb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...