Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Samboeren min og jeg har begge barn fra før, da han har to og jeg har et. Foreldrene til samboeren min er engasjerte besteforeldre, mens mitt barn har ikke det. Hans barn er ofte sammen med sine besteforeldre og de er heldige som har engasjerte besteforeldre. Barna har også mange venner, og er ofte på overnatting og har overnatting. Bor annenhver uke hos oss. Mitt barn har særskilte behov og har få venner, blir aldri invitert på overnatting ol. Jeg inviterer av og til. Hun ser ofte st hans barn er med på mye og sier noe om det. Det hender at jeg finner på noe alene med mitt barn. Det er dette samboeren min reagerer på, for det blir feil for hans barn i følge han. Han vil heller at hun skal ha overnatting eller at jeg finner på ting når barna hans er hos moren sin. Noe som jeg synes er feil!? Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: dff15...7e8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Finn på noe med ditt barn når det andre barnet er ute på noe eller er hos moren. Inkluder begge barna når de er der samtidig. Det er det rettferdige alternativet. Synes det er veldig rart at ditt barn ikke får besøke besteforeldrene samtidig som det "ekte" barnebarnet (såfremt det er foreldrene til mannen din og ikke til moren til barnet). Her er det faktisk mannen min sine foreldre som oppfører seg som besteforeldre og ikke de biologiske fra barnefar sin side. "Tanten" (stefars søster) og foreldrene vil faktisk ha barnet mitt ofte på besøk og de skjemmer h*n helt bort. Nå skal mannen min og jeg ha et felles barn og foreldrene hans sin holdning er helt den samme- mitt barn er velkomment uansett hva og når som helst. De vet at han trenger alenetid med en skrikende baby hjemme så de tilrettelegger alt de kan. Det mine, dine, våre barn kunne lett ha vært enklere om folk ikke forskjellsbehandlet barna fra ulike familier- de er barn! Anonymous poster hash: 04a8a...b6d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Du er IKKE urimelig! Hvis alt skal være prikk likt kan jo ikke hans barn se sine besteforeldre fordi det bli for urettferdig. Hvis ditt barn ikke får de samme arenaene som hans barn betyr det IKKE at ditt barn skal sitte hjemme. Anonymous poster hash: c94fe...275
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Det er ikke alltid det passer å ta med barnet mitt på ting akkurat den dagen hans er på noe... Jeg tenker at det går litt opp i opp jeg... Foreldrene hans tar ikke med mitt barn på ting, noe jeg ikke kan kreve heller.. Men da må jo jeg få kompensere det i hvertfall.. Anonymous poster hash: dff15...7e8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Flere innspill? Anonymous poster hash: dff15...7e8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Jeg synes du til en viss grad kan kompensere noe, men det er heller ikke hans barn sin skyld at det er slik. Vet ikke hva du legger i å finne på noe med ditt barn. Er dette ting som koster penger og som dere kanskje ikke tar dere råd til alle sammen så ofte, så synes jeg det blir feil overfor hans barn. Er det andre type ting dere finner på så er det greit, så lenge dere ikke tydelig stenger de andre barna ute. (Type: "Nå skal vi bake boller, men dere får ikke med"). Synes også det høres rart ut at du ikke kan legge disse tingene til tidspunkter da hans barn ikke er der, ettersom de er hos dere bare 50% (halve året) og i tillegg er mye med besteforeldre og venner. En ting er at de har engasjerte besteforeldre som ikke din har (spesielt av besteforeldrene å aldri inkludere din også forresten) men at de har flere venner kan du ikke kompensere for. Da hadde jeg heller brukt tid på å hjelpe henne til å få flere venner enn å steppe inn som "venn" selv. Anonymous poster hash: 8f4b3...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå