Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Jeg har ikke jobbet på et par år, og nå som jeg søker jobber er jeg livredd for at jeg ikke skal fungere i arbeidslivet. Jeg føler jeg har blitt litt dummere av å gå hjemme og at jeg ikke kommer til å klare å være normal når jeg starter å jobbe igjen. Redd jeg har mistet mine sosiale antenner. Jeg søker nå bare på jobber som er langt unna min utdannelse, for jeg føler at jeg ikke er den samme lengre Noen med gode råd til meg? Jeg lurer på om jeg kanskje har fått litt sosial angst, murer meg mer og mer inne, og merker at jeg blir nervøs og klønete ute blandet folk. Anonymous poster hash: d0b72...57e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 jeg var hjemme flere år..mange år egentlig..var helt amøbe når jeg starta igjen..vet ikke om folk la merke til det..men det kom seg og jeg følte meg bedre med en gang. Jeg blir klønete jeg å: ) Tror det er helt vanlig..men jeg har litt problemer med sosial angst. Anonymous poster hash: 49fc4...8cc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 det jeg ville frem til er at ting blir bare værre hjemme..har erfaring med det der.. hos meg iallefall. trodde ting ble værre av å jobbe men absolutt ikke: ) Ting ble mye bedre når jeg kom meg ut mer. Anonymous poster hash: 49fc4...8cc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Helt vanlig! Også helt vanlig å bli bittelitt hjernedød av å gå hjemme med små barn. Tar litt tid å komme inn i konsentrasjonsboblen, men det går helt fint! Angst må bekjempes med én ting: eksponering! Du må rett og slett sjekke ut om det stemmer at det er "farlig" å jobbe igjen. Start med enklere ting: vær hyggelig og snakk med noen på butikken/busstoppen om vær og vind. Gikk det fint? Bra, gjør mer. Gikk det ikke så fint: prøv igjen!! Husk å muntre deg selv opp i stedet for å trekke deg selv ned. Fake it till you make it. Det er INGEN grunn til at du ikke skal klare å jobbe med det du er utdannet i med mindre du har hatt hjerneslag eller lignende. Hjernen er ekstremt plastisk og fornyer seg hele tiden. (Dvs hjerneforbindelsene da, ikke hjernecellene) Det finnes også selvhjelpsprogrammer for angst som du kan gjøre hjemmefra på pcen din. Klart du skal søke på jobber etter utdannelsen din! kom igjen, det blir kjempebra 👍🏻😄 Anonymous poster hash: a3e64...b1a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 TUSEN takk for fine svar! Jeg trengte noen gode ord Jeg får bare sende masse søknader, og se hvordan det går. Takk Anonymous poster hash: d0b72...57e
MerraSomGår Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 TUSEN takk for fine svar! Jeg trengte noen gode ord Jeg får bare sende masse søknader, og se hvordan det går. Takk Anonymous poster hash: d0b72...57e Bare si i fra om du trenger mer oppmuntring! 😄
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Tenk eventuelt på den første jobben som en "trenings-jobb" at du skal være der i 2-3 år for så å virkelig komme deg dit du vil. Anonymous poster hash: b1ac1...01f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå