Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Jeg har bodd 1,5 år i en firemannsbolig. Jeg ble kjent med naboen min etterhvert. Hyggelig dame som jeg innimellomhar feks vært på byen med av og til når jeg har barnefri. Noen sommerkvelder har vi sittet på utsiden hos meg og skravlet. Saken er at hun nå kveld sender sms eller ringer for å være sosial og jeg orker ikke. Hun er singel uten barn, jeg er singel og har barn. Jeg tar gjerne en kveld innimellom, men ikke HVER kveld. Jeg sier oftere nei enn ja, og sier at jeg har ting å gjør eller at jeg vil slappe av på sofaen. Hun blir sur, helt til neste kveld. Har jeg besøk av andre, spør hun hvorfor jeg orker det. Jeg vurderer nesten å flytte pga dette. Noen råd? Anonymous poster hash: 0bf60...4ad
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Hva med at du samtidig foreslår en ny kveld samtidig som du sier nei? "Nei, det passer ikke i kveld, men hva med fredag neste uke?" Så slipper du kanskje at hun maser i mellomtiden. Anonymous poster hash: 824a4...5f1
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Hva med at du samtidig foreslår en ny kveld samtidig som du sier nei? "Nei, det passer ikke i kveld, men hva med fredag neste uke?" Så slipper du kanskje at hun maser i mellomtiden. Anonymous poster hash: 824a4...5f1 Har prøvd 😔 Da spør hun bare hvorfor jeg ikke kan før da siden jeg likevel bare er hjemme. Anonymous poster hash: 0bf60...4ad
Tyra79 Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Har prøvd 😔 Da spør hun bare hvorfor jeg ikke kan før da siden jeg likevel bare er hjemme. Anonymous poster hash: 0bf60...4ad Da sier du at det er travelt med barn!! De trenger sånn og sånn oppfølging etc. Jeg er gift, så vi er to om ungene. Attpåtil er de store etterhvert. Den ene tenåringen trenger mora si litt ekstra for tiden, hormonene danser for å si det sånn. Da kommer hun foran mine evt skravlekvelder og byturer, sånn er det bare 😊!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 kjenner til den der. slike folk må ha beskjed face to face. jeg hadde en veninne som dukket opp tidlig HVER DAG. .satt heeele dagen hos meg til natt..og sånn holdt det på... jeg synes det var koselig innimellom..men ikke HVER dag. til slutt måtte jeg si ifra at jeg ikke orket hver dag. da ble hun sur og kuttet kontakten. Haar ikke så mye kontakt nå. Anonymous poster hash: 0a32a...1ec
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Jeg sier fra om at jeg trenger faktisk alenetid. Anonymous poster hash: 09d99...97d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Problemet er at jeg sier ifra, hun blir sur, men like interessert i å møtes dagen etter. Har sagt at jeg bare trenger alenetid som å slappe av på sofaen, osv. Kunne nesten ønske hun ble så fornærmet at hun ikke ville snakke med meg igjen. HI Anonymous poster hash: 0bf60...4ad
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 Når du har gitt beskjed flere ganger så hadde jeg bare sluttet å svare henne. Overse mld og tlf. Kanskje det hjelper. Anonymous poster hash: f3fec...6b3
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 da hadde jeg sagt_ du forstår ikke når jeg sier jeg trenger tid alene eller sammen med andre. Dra til helvete. det er det eneste sånne forstår Anonymous poster hash: 0a32a...1ec
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 Kanksje du kan si at du er veldig sliten for tiden. Og at du kommer til å skru av mobilen de kveldene dere ikke skal treffes, så du bare kan ligge på sofan å slappe av. Å så kan du avtale en kveld sånn innimellom. Å hvis hu spør hvorfor du orker at nadre kommer på besøk så si at du fordeler den tiden du orker å finne på noe så du får pleiet alle dine vennskap, inkludert hennes de dagene dere møtes. Eks har fast fredagstaco sammen.... og en kveld i uka. Si du er litt introvert og derfor trenger tid alene for å samle krefter og holde ut hverdagene Anonymous poster hash: f1bf4...693
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #11 Skrevet 11. august 2016 Jeg ville bare sagt i fra, jeg. Type "Du, jeg har behov for å bare være alene i blant, jeg vet ikke om det er fordi jeg har barn eller bare er min personlighet. Det er veldig slitsomt når du ikke bare kan ta et nei. Det er veldig koselig når vi sees, men for meg passer det ikke hele tiden." Hvis hun ikke skjønner dette er hun ikke noe å samle på, man ønsker da ikke venner uten evne til å forstå andres følelser og behov. Så da får du bare droppe henne helt, si i fra hva som er problemet og ignorere maset. Anonymous poster hash: c0974...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå