Gå til innhold

Bekymret for min kone..... Hva mener dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to flotte gutter på fem år og 9mnd. Aktive små som krever sitt.

Min kone har de fire siste mnd hatt voldsom hodepine innimellom. Hun kaldsvetter og blir skikkelig kvalm. Det banker ovenfor det ene øyet sier hun.

Gikk til legen for en mnd siden nå. Fikk tatt blodprøver, komme tilbake om det ikke ville gi seg og henvisning til CT. Blodprøvene viste altfor lav blodprosent og lite jern. Så hun tar tabletter med jern. Samtidig verker hun i en skulder. Hun gikk til kiropraktor som mener at det kan være en utposning eller en slags betennelse som gjør dette. Venter på røntgen her.

Hver kveld tar hun seg smertestillende og jeg merker at hun ikke har det godt, sier ingenting og andre merker det heller ikke siden hun står på om dagen.

Skal til legen om to uker for å måle jern osv en gang til.

Hvorfor føler jeg meg mer bekymret enn jeg kanskje burde ?

Anonymous poster hash: dd0e0...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som migrene, men med de andre tingene vet man jo ikke. Høres ut som dere følges godt opp, så det er vel ikke stort annet å gjøre enn å være der for henne og prøve å være positiv. Håper dere får svar og at det er noe som kan behandles:) Du høres ut som en flott og omtenksom mann, fortsett å være det:)

Anonymous poster hash: 9c664...d1c

Skrevet

Høres ut som en typisk småbarnsperiode-kropp, og siden hun er under behandling av profesjonelle, kan du ikke gjøre annet enn å bidra med alt du kan.

Få henne til å skrive lister over alt som skal gjøres, også tar du mer enn din brorpart.

Håper alle prøver kommer tilbake negative, og at hun blir smertefri og får energien tilbake snart!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret for konen din. Jeg synes det er for lenge å vente to uker på nye legetime, den CT'en bør taes raskere enn det. ihvertfall hvis symptomene vedvarer, har hun fortsatt vondt i hodet og er kvalm? Hver dag?

Du skriver at hun har lav blodprosent og jern, sa legen noe om årsak? Skulle det utredes videre?

Anonymous poster hash: c00d9...765

Skrevet

Hun har ofte hodepine og er rask med å ta Ibux og paracet for å prøve å unngå at det blir verre. At hun unngår kvalme og de verste smertene.

Skal måle blodprosent og jern nå om to uker. Viss det ikke stiger følger de vel det opp regner jeg med?

Jo jeg stiller opp alt jeg kan. Er bare så bekymret. Barna sover heldigvis hele natten, så hun slipper noe styr der med minstemann som ammes litt enda.

Skrevet

Jeg hadde det også slik, hadde høyt blodtrykk.

Anonymous poster hash: ce329...06f

Skrevet

Hun har ofte hodepine og er rask med å ta Ibux og paracet for å prøve å unngå at det blir verre. At hun unngår kvalme og de verste smertene.

Skal måle blodprosent og jern nå om to uker. Viss det ikke stiger følger de vel det opp regner jeg med?

Jo jeg stiller opp alt jeg kan. Er bare så bekymret. Barna sover heldigvis hele natten, så hun slipper noe styr der med minstemann som ammes litt enda.

Går ut fra de tok flere blodprøver og at disse var ok?

Dersom det hadde vært noe alvorlig ville nok enkelte blodprøver vært ute av lage.

Hun som har gått gravid? Ikke uvanlig med lav hb en tid.

Og selv er jeg plaget med migrene som gir kvalme. Og den hodepinen går ikke over uten at jeg får sovet.

Stiv nakke gir også hodepine og kan gi svimmelhet og kvalme. Bæring av unger gir både stiv nakke og vonde skuldre.

Nå sier jeg dette for å nevne at alt kan være helt normalt:) det trenger ikke være alvorlig.

Men ta alle undersøkelser, selvsagt!

Anonymous poster hash: 40980...8c9

Skrevet

Er umulig for oss å si noe om hva det er. Vil bare si at det ikke trenger å være noe alvorlig selv om det oppleves som alvorlig for både din kone og deg.

Jernmangel kan f.eks. gi mange av de symptomene hun har - både hodepine, svimmelhet, kvalme og generell veldig slitenhet/trøtthet og uvelsfølelse.

Skulderproblemene hennes kan f.eks. komme av overbelastning pga. amming/mating/bæring.

Men hun bør selvfølgelig utredes videre. Er det f.eks. tatt andre blodprøver av henne for å kartlegge ev. årsak til jernmangelen? (kan være så enkelt at hun mistet mye blod under fødsel og/eller har store blødninger under menstruasjon) Er også B12, kobber, D-vitamin målt?

Kan hun ha fått migrene?

Om hun har inflammasjoner og jernmangel så bør det kanskje vurderes om hun har problemer med næringsopptak/tarmfunksjon.

Det beste du kan gjøre er å være der for henne, avlaste henne så godt du kan med husarbeid og andre plikter, ev. på natt osv.

Anonymous poster hash: 95f42...2d2
Skrevet

Ta mr for ev prolaps i nakken. Kan gi voldsom hodepine, har hatt det selv.

Skrevet

Jeg mener at du ikke bør spørre om medisinske råd her, mye av det som skrives her er direkte feil. Dersom du ønsker å vite mer om tilstanden hennes og evt utredning, spør om du får være med henne til legen.

For å berolige deg: Ufarlige former for hodepine er mye mer vanlig enn skumle.

Anonymous poster hash: c3903...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...