Gå til innhold

Lærer 100% stilling, 45 minutter reisevei, lang barnehagedag for barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere lærere i samme situasjon, har deres barn lange barnehagedager og kort tid hjemme? Kjenner jeg begynner å svette litt nå når skolestart nærmer seg... Levere treåringen 07.15 og hente 16.15. Det er ni timer det, fem dager i uken. Og helst bør hun være lagt senest kl. 19.00 for å få nok søvn. Også skal vi ha middag, hun skal kose med meg, leke og ha kvalitetstid. Har en seksåring som er like lenge på SFO/skole, men det fungerer bedre for han.

Selv når barna har så lange dager har jeg mange timers arbeid å ta igjen i helgene.

Når drar dere andre fra jobb på ettermiddagen? Hvordan er dagene deres?

Anonymous poster hash: 49339...b85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke lærer men har tilsvarende dager for minstemann. Det går helt fint for ham. Han koser seg masse i barnehagen. Og er blid og fornøyd hjemme.

Skrevet

Vel... Hvis du er på jobb fra 8-1530 er det ikke rart du har mye arbeid igjen til helgen, det er jo 7,5 timer, og en vanlig lærerstilling gjør at det blir lengre dager for å få til avspaseringen. Det blir vel omtrent 5 timer igjen til helgejobb det. 

Ja, det er travelt å ha en 100% stilling og små barn, blir ikke mange timene hjemme sammen i hverdagen. Og det blir lange dager for barnet. Kanskje du har 2-3 dager der du kan gå en halvtime-time tidligere? Det vil jo igjen bygge opp til at du må jobbe omtrent 6-7 timer ila helg/kvelder, men gir jo en hverdagsettermiddag. 

Å ha ansvar for både lever og hente i både bhg og sfo og ha full jobb med 45 min kjørevei er rett og slett travelt... Håper du får det til å gå ihop slik at dere får tid sammen

Anonymous poster hash: 34c53...c02
Skrevet

Er det mulig å få jobb på en skole med kortere reisevei?

Jeg har 12-15 min kjøring til jobben min, elsker det😊

Anonymous poster hash: e59fa...24b

Skrevet