Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Hvordan fikk dere diagnosen og hvilken? Hva var symptomene? Av og på har jeg verking i hofte, albueledf og knær. Også nakke, men den har alltid vært stiv og øm, så det regner jeg med ikke har sammenheng med den nye verkingen. Noen ganger er verker det såpass at jeg sliter med å sovne hvis jeg våkner på natta. Kan det være jeg bare er utrent? Jeg har dessuten år med våkenetter bak meg og føler meg generelt sliten etter strevsomme år. Føler jeg flyr så mye til lege og vet ikke helt om dette er alvorlig nok eller hvordan jeg evnt skal ordlegge meg.. Anonymous poster hash: 54d5f...92b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Jeg har i mange år hatt smerter i korsrygg, hofter og nå har knærne begynt. Legen min tror jeg har bektherevs. Har vært til utredning men foreløpig "stryker" jeg på mobilitetstester. Selvom jeg har smerter i hofter er jeg ganske mobil. Jeg selv mener det er takket være mye trening og tøying og riktig kosthold. Jeg har forstått det slik at for å få diagnosen så må jeg "oppfylle" en del krav og det gjør jeg ikke. Min MR var vanskelig å tyde og de kunne ikke konkludere. Jeg er arvelig belastet. Blodprøven viste at jeg har et eller annet gen som er sett hos mange med diagnosen men mange har dette genet uten å ha det også. Så jeg må bare vente til jeg blir dårligere og mobilitet svekket samt en ny runde med MR. Anonymous poster hash: 10275...153
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Jeg sleit mye med vonde og stive ledd (og sener/muskler) i hendene og armene. Merket det veldig godt da det ble kaldt, vinterene var helt grusomme. Klarte ikke skru opp et glasslokk, satt jeg på gulvet måtte jeg rulle over på siden og dytte meg opp med albuene.. Fingrene stivner og hendene verker. Var hos legen, ble sendt hit og dit og tok x antall prøver. Ultralyden av hendene viste påbegynnende slitasjeleddgikt i hendene. Jeg var 33 år da jeg fikk diagnosen, da hadde jeg blitt utredet i kanskje 6 mnd (?).. Anonymous poster hash: a8aea...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå