Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Har fått resept på det og har hentet ut det fra apoteket, men skeptiker som jeg er så leser jeg meg skikkelig opp på ting før jeg går igang. Har nå forstått av de fleste går opp i vekt av de? Hvor utbredt er det, noen her som har erfart det? Anonymous poster hash: 98c08...f25
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Gikk ikke opp i vekt, men jeg var trøtt hele tiden, mistet kraften i hendene (muligens fordi jeg var trøtt) de rundt meg trodde jeg hadde begynt å ruse meg. Jeg gikk på en veldig høy dose. Til slutt valgte jeg å avslutte behandlingen siden jeg ikke fungerte i hverdagen. Anonymous poster hash: 098ae...20f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Unnskyld.. jeg har ikke erfaring med seroquel, men dersom legen har utskrevet det betyr det at du trolig er bipolar? Eller? Så vidt jeg sa har forstått er det svært viktig å ta medisiner for denne type sykdom, og så lenge du er klar over bivirkningene så vet du vel å stå i mot?? Anonymous poster hash: d62b2...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Jeg gikk opp i vekt, fordi jeg spiste mer. Den gav meg litt oksehunger - men når jeg lærte å leve med det, altså å ikke spise selv om jeg var sulten så gikk jeg ikke opp i vekt. Vær obs på det, følg med, også må man hele tiden veie virkningen opp mot bivirkningene. Om du ikke skulle ønske å stå på den/fortsette på den kan det finnes andre alternativer. Abilify er f.eks noe som for noen kan brukes mot det samme som noen tar seroquel for uten den vektøkningsbivirkningen. Men abilify gir ikke trøttheten mange trenger, og er ikke i samme grad steminigsstabilierserende, eller antidepresivt, så for mange vil ikke det være et aktuelt alternativ. Anonymous poster hash: 45acc...67b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Unnskyld.. jeg har ikke erfaring med seroquel, men dersom legen har utskrevet det betyr det at du trolig er bipolar? Eller? Så vidt jeg sa har forstått er det svært viktig å ta medisiner for denne type sykdom, og så lenge du er klar over bivirkningene så vet du vel å stå i mot?? Anonymous poster hash: d62b2...4b6 Det finnes flere ting denne medisinen brukes mot og for. Og, for mange bipolare er det viktig å ta medisinen sin. For mange bipolare er det like viktig å gjøre andre ting. Noen trenger å trene, andre trenger å sove nok men ikke for mye, noen trenger å lære seg å regulere aktivitet - og kan leve helt fint uten medisiner. Anonymous poster hash: 45acc...67b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Det er overlegen på DPS som vil prøve denne på meg, og jeg trenger det, men å gå opp i vekt vil faktisk forverre den ene diagnosen min (har flere). Men hvis det er vektoppgang pga oksehunger så vil jeg jobbe hardt for å motstå å spise unødvendig. Problemet er at jeg er jo en svak person 😯 Anonymous poster hash: 98c08...f25
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Jeg gikk opp i vekt, fordi jeg spiste mer. Den gav meg litt oksehunger - men når jeg lærte å leve med det, altså å ikke spise selv om jeg var sulten så gikk jeg ikke opp i vekt. Vær obs på det, følg med, også må man hele tiden veie virkningen opp mot bivirkningene. Om du ikke skulle ønske å stå på den/fortsette på den kan det finnes andre alternativer. Abilify er f.eks noe som for noen kan brukes mot det samme som noen tar seroquel for uten den vektøkningsbivirkningen. Men abilify gir ikke trøttheten mange trenger, og er ikke i samme grad steminigsstabilierserende, eller antidepresivt, så for mange vil ikke det være et aktuelt alternativ. Anonymous poster hash: 45acc...67b Takk for tips om Abilify, men jeg stiller meg undrende til at man ikke går opp i vekt av den av det jeg leser på felleskatalogen. Står akkurat det samme som ved Seroquel. Ser ut som jeg kan være i den gruppen som jan være disponert for å gå opp i vekt, for jeg har en historikk med metabolsk syndrom, med insulinresistens og hlyt blodsukker. Men når jeg er klar over det på forhånd så kan jeg lettere passe på da. Får gjøre et forsøk. Anonymous poster hash: 98c08...f25
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Jeg er også på DPS om dagen og medisinering har blitt nevnt. Mot tankespinn i hodet og for å få sove. Jeg har sagt at jeg ikke tar noe som gjør meg feit, det orker jeg ikke, da blir også jeg mer syk. Oksehunger er svært vanskelig å stå i mot, nesten umulig for meg. Jeg sa at hvis de skulle gi meg noe sånn fikk det heller være noe som dempet appetitten. Da så psykoen litt rart på meg, merket jeg. Anonymous poster hash: e1df0...f99
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 Folk går lett opp 20 til 40 kg på de medisinene. Men jeg tror ikke seroquel er den verste fattso-mdisinen. Anonymous poster hash: e1df0...f99
Daquiry Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 Jeg var konstant trøtt og følte meg fyllesyk hver mirgen, så jeg stoppet å ta dem. Men digg å kunne sove og slippe tankekjøret!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 Har fått resept på det og har hentet ut det fra apoteket, men skeptiker som jeg er så leser jeg meg skikkelig opp på ting før jeg går igang. Har nå forstått av de fleste går opp i vekt av de? Hvor utbredt er det, noen her som har erfart det? Anonymous poster hash: 98c08...f25 Brukte Seroquel for søvn. Det er visst ikke anbefalt har jeg lest, men for meg var det veldig fint. Litt laber sexlyst, men ellers ingen bivirkninger. Gikk på det i 2 år før jeg sluttet. Lav dose om kvelden og gikk aldri opp i vekt. Men ikke ta de før du skal kjøre. Man blir ganske trøtt (som jo var poenget). Anonymous poster hash: 87b93...da3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #12 Skrevet 10. august 2016 Jeg tar den laveste dosen mot søvnproblemer. Fikk hangover i starten, men det er helt borte. Sover godt om natts og har ikke gått opp i vekt. Merker egentlig ikke at jeg tar det, bortsett fra at jeg får sove om natta. Anonymous poster hash: 4acc4...d5f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 Takk for tips om Abilify, men jeg stiller meg undrende til at man ikke går opp i vekt av den av det jeg leser på felleskatalogen. Står akkurat det samme som ved Seroquel. Ser ut som jeg kan være i den gruppen som jan være disponert for å gå opp i vekt, for jeg har en historikk med metabolsk syndrom, med insulinresistens og hlyt blodsukker. Men når jeg er klar over det på forhånd så kan jeg lettere passe på da. Får gjøre et forsøk. Anonymous poster hash: 98c08...f25 Min erfaring med de to var iallefall helt ulike, og psykiateren min mente også utfra hans erfaring at denne var bedre i så måte. MEN , dette er bare et anektodisk råd på et forum - så selvfølgelig - snakk med din behandler om det skulle bli aktuelt. Håper du får god effekt av Serequel, og lite bivirkning, for den er god når den er god Anonymous poster hash: 45acc...67b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #14 Skrevet 11. august 2016 Det er overlegen på DPS som vil prøve denne på meg, og jeg trenger det, men å gå opp i vekt vil faktisk forverre den ene diagnosen min (har flere). Men hvis det er vektoppgang pga oksehunger så vil jeg jobbe hardt for å motstå å spise unødvendig. Problemet er at jeg er jo en svak person 😯 Anonymous poster hash: 98c08...f25 Har vært i akkurat samme situasjon. Medisinen var gull mot de psykiske problemene mine, men jeg gikk opp 5 kg på 2 mnd. Jeg tåler veldig dårlig hormoner og sånt. Og tro meg. Det der var mer enn bare ulvehunger.. Slutta på de etter de 2 mnd etter samtale med både psykolog og fastlege. De mente det bare var tull på sikt å gå på den medisinen fordi jeg ble så deprimert av vektoppgangen.. Anonymous poster hash: e37a2...813
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå