Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Da fikk jeg endelig svar på søknad om foreldrepenger og det viser seg at jeg får halvparten av det jeg trodde jeg skulle få. Har lyst til å grine nå.. Har hatt to arbeidsgivere før jeg gikk ut i permisjon og trodde inntektsopplysninger fra begge ble beregnet som grunnlag. Ut fra summen jeg får har de bare lagt den ene arbeidsgiveren til grunn! Må jo bare vente på å få vedtaket for å se hva de har gjort, men hvordan beregner de egentlig foreldrepenger? Trodde det var det man tjente siste 4 ukene før permisjon som gjaldt. Og noen som har erfaring med klage? Anonymous poster hash: f02c9...baf
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Nav bruker inntektsopplysningene arbeidsgiver har sendt inn, så hva de har skrevet er avgjørende Har du veldig variabel inntekt bruker de gjennomsnittet for siste 6 eller 12 mnd Anonymous poster hash: 210f7...f1b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Jeg klaget og fikk medhold. I min jobb er jeg satt opp med fast fem timer overtid i uka. Dette beregnes ikke med i fastlønn da dagen er variabel. NAV beregnet ut fra fastlønn. Men da jeg fremla kontrakten så var det ikke noe problem å oppjustere beløpet iht lønnsslipp. Anonymous poster hash: 01fde...538
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Da fikk jeg endelig svar på søknad om foreldrepenger og det viser seg at jeg får halvparten av det jeg trodde jeg skulle få. Har lyst til å grine nå.. Har hatt to arbeidsgivere før jeg gikk ut i permisjon og trodde inntektsopplysninger fra begge ble beregnet som grunnlag. Ut fra summen jeg får har de bare lagt den ene arbeidsgiveren til grunn! Må jo bare vente på å få vedtaket for å se hva de har gjort, men hvordan beregner de egentlig foreldrepenger? Trodde det var det man tjente siste 4 ukene før permisjon som gjaldt. Og noen som har erfaring med klage? Anonymous poster hash: f02c9...baf NAV har sannsynligvis bare mottatt inntektsopplysninger fra den ene arbeidsgiveren din. Hvis du får den andre til å sende inn også så vil de nok legge det til. Er inntekten på permisjonstidspunktet de skal beregne etter (hovedregel) men er en del unntak f.eks om du har ujevn inntekt ellergått veldig opp eller ned i inntekt sammenlignet med tidligere år. Anonymous poster hash: 06334...24a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå