Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Fadern assa. Det irriterer meg at størrelsene i nettbutikkene skal være doble. Dvs, jeg har ei jente som er 115 cm. Størrelsene til name it på strømpebukser er 110/116 eller 122/128. Hun havner midt i. Samme med meg når jeg går inn på ellos.no. Ser på topper, finner en jeg liker og skal bestille. Størrelsene er 38/40 eller 42/44. Jeg er midt i mellom der og. 38/40 blir for liten, og 42/44 for stor. Arg assa. Måtte bare lufte... Anonymous poster hash: b0af3...504
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Hvis 38/40 blir for liten og 42/44 blir for stor så synes jeg du pirker fælt Det er jo ikke så stor forskjell på de to størrelsene at den ene kan bli alt for liten, og den andre alt for stor. Ellers, kan du kjøpe elastisk tøy som strekker seg Da passer det stort sett alltid. Anonymous poster hash: 3bff5...df2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Jeg er helt enig med deg, spesielt når det gjelder ungene. Det er rett og slett fordi kleskjedene vil spare penger, men det ender jo opp med at klærne enten blir knappe for fort, eller er alt for store. Det er tross alt 6 cm mellom hver størrelse, DVs 12 cm mellom hver av de doble størrelsene og det er faktisk ganske mye det. Som deg har jeg også litt trøbbel med doble størrelser til meg selv da jeg er en str 40 og 38-40 kan bli litt i trangeste laget, mens jeg "svømmer i" 42-44. For jo, du over, det ER stor forskjell når de slår sammen størrelser! Anonymous poster hash: a9749...abb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Jeg irriterer meg over det samme😣😣 Anonymous poster hash: 0188b...e54
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Hvis 38/40 blir for liten og 42/44 blir for stor så synes jeg du pirker fælt Det er jo ikke så stor forskjell på de to størrelsene at den ene kan bli alt for liten, og den andre alt for stor. Ellers, kan du kjøpe elastisk tøy som strekker seg Da passer det stort sett alltid. Anonymous poster hash: 3bff5...df2 Altså.. Jeg er ikke hi, og 38/40 passer meg, men noen klær har 36/38 og 40/42! Da aner jeg ikke hva jeg skal velge.. 😑😐 Så forstår frustrasjonen 😶 Anonymous poster hash: 9a91a...575
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Hva med bare å handle i en butikk du liker bedre? Anonymous poster hash: ba5aa...750
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Hehe, jeg visste at det ikke bare var meg! Ang det å handle et annet sted, jeg liker generelt klærne til både ellos og name it. De er rimelige og har god kvalitet. Dessuten har jeg ikke bil, så jeg kan ikke bare kjøre avgårde og prøve. Så da blir det gambling, da. Enten det, eller jeg kan slanke meg ned i 36/38. ;)HI Anonymous poster hash: b0af3...504
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Ehh - til barn er det vel bare å handle den største størrelsen? Med mindre det dreier seg om sko, så er det vel ikke så farlig at det er litt stort en liten stund. Når det gjelder for oss voksne, så har jeg klær i alt fra 36-42 og fra S-L og alt passer.... Litt forskjellig hvordan de definerer størrelser og hvordan snittet er i forhold til egen figur. Anonymous poster hash: 9eec3...b8f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 Jeg er også enig! Anonymous poster hash: d92f7...ca1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 Veldig enig. Jeg ønsker meg også en helsikkes internasjonal standard på hvordan målene skal være på den enkelte klesstørrelse. Det er helt latterlig hvor stor forskjell det er på størrelsene fra merke til merke. Akkurat nå har jeg i skapet mitt klær som varierer i størrelse fra str S til str XL (eller tilsvarende i "tallstørrelser"), og ALLE disse klærne sitter perfekt... Det sier seg jo selv at noe riv ruskende galt med systemet når et plagg i S og et plagg i XL sitter perfekt på samme kropp. Helt utrolig latterlig. Anonymous poster hash: 3ff26...78e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 Synes dobbeltstørrelser er geniale til barn. De har stort sett slikt snitt at de passer mye lengre enn de med enkle størrelser. Anonymous poster hash: 2f5d6...7f8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #12 Skrevet 10. august 2016 Veldig enig. Jeg ønsker meg også en helsikkes internasjonal standard på hvordan målene skal være på den enkelte klesstørrelse. Det er helt latterlig hvor stor forskjell det er på størrelsene fra merke til merke. Akkurat nå har jeg i skapet mitt klær som varierer i størrelse fra str S til str XL (eller tilsvarende i "tallstørrelser"), og ALLE disse klærne sitter perfekt... Det sier seg jo selv at noe riv ruskende galt med systemet når et plagg i S og et plagg i XL sitter perfekt på samme kropp. Helt utrolig latterlig. Anonymous poster hash: 3ff26...78e Det som er fint med at det det ikke er helt standard størrelseskrav til klær er at folk har ulike kropper. Noen er lange med små pupper og brede skuldre. Andre er like lange men med store pupper og og smale skuldre. De samme klærne passer ikke til begge selv om de på mange måter er samme størrelse. Da er det fint at de fleste kan finne et merke som passer til deres kropp. Anonymous poster hash: ba5aa...750
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 Det som er fint med at det det ikke er helt standard størrelseskrav til klær er at folk har ulike kropper. Noen er lange med små pupper og brede skuldre. Andre er like lange men med store pupper og og smale skuldre. De samme klærne passer ikke til begge selv om de på mange måter er samme størrelse. Da er det fint at de fleste kan finne et merke som passer til deres kropp. Anonymous poster hash: ba5aa...750 Greit nok det, men dette kan man merke på andre måter enn å ha så store svingninger på størrelsene. Det problemet du påpeker her går mer på stofftype (med eller uten stretch), snitt, passform og spesialtilpassing av klærne enn på hvor store selve størrelsene er. For eksempel har Lindex (eller var det KappAhl?) noen bukser som du kan få med tre forskjellige benlengder i samme størrelse (altså for eksempel 42 med "normal" benlengde, med kortere benlengde og med lengre benlengde). Slike modifiseringer er da virkelig mer fornuftig enn at et klesplagg med samme mål blir merket med størrelse S i et merke og størrelse XL i et annet? Anonymous poster hash: 3ff26...78e
Fru vims Skrevet 10. august 2016 #14 Skrevet 10. august 2016 Synes dobbeltstørrelser er geniale til barn. De har stort sett slikt snitt at de passer mye lengre enn de med enkle størrelser. Anonymous poster hash: 2f5d6...7f8 Helt enig😊 Men til voksne syntes jeg det blir litt verre...
Soon to be mum Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 Det som er fint med at det det ikke er helt standard størrelseskrav til klær er at folk har ulike kropper. Noen er lange med små pupper og brede skuldre. Andre er like lange men med store pupper og og smale skuldre. De samme klærne passer ikke til begge selv om de på mange måter er samme størrelse. Da er det fint at de fleste kan finne et merke som passer til deres kropp. Anonymous poster hash: ba5aa...750 Men dette er jo en helt annen problemstilling enn det som tas opp her. Synes også de er fint at forskjellige merker har forskjellige måter å sy klær på og forskjellige snitt, men er enig med den andre anonym i at det burde være mer standardiserte størrelser. Man får jo ikke annerledes kropp av at størrelsene er forskjellig fra merke til merke. Det eneste positive måtte jo være at man får bedre selvtillit av å kunne kjøpe klær i str S i stedet for i str L. Greit nok det, men dette kan man merke på andre måter enn å ha så store svingninger på størrelsene. Det problemet du påpeker her går mer på stofftype (med eller uten stretch), snitt, passform og spesialtilpassing av klærne enn på hvor store selve størrelsene er. For eksempel har Lindex (eller var det KappAhl?) noen bukser som du kan få med tre forskjellige benlengder i samme størrelse (altså for eksempel 42 med "normal" benlengde, med kortere benlengde og med lengre benlengde). Slike modifiseringer er da virkelig mer fornuftig enn at et klesplagg med samme mål blir merket med størrelse S i et merke og størrelse XL i et annet? Anonymous poster hash: 3ff26...78e Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå