Gå til innhold

Nå er jeg forbannet...!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Den eneste måten å få til endringer på når det gjelder regjeringens alvorlige inngrep som skaper flere og flere fattige husholdninger her i landet, det er å reise seg og samlet si at nå er det nok!

 

Har opprettet et opprop, og tenkte kontakte noen aktuelle samfunnsdebattanter på temaet.

Blir det nok signaturer som kan overleveres, skal jeg også vurdere å mobilsere til demonstrasjoner.

 

Håper du vil lese og signere for å vise din støtte (dersom du er enig)!

På forhånd tusen takk :)

 

http://www.opprop.net/det_store_fattigdomsopproret

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 0e77c...993
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk stemmeretten i 2017!

 

Anonymous poster hash: 6960d...c91

Skrevet

Blir fet faktisk flere og flere fattige her i landet? Hvilke fattigdomskriterier legger du til grunn?

 

Anonymous poster hash: ea919...9d8

Skrevet

Nå bare spør jeg , kun fordi jeg ikke helt forstår. Vi har så gode ordninger her i landet , støtte ved sykdom , fødsel osv . Mannen min har en skade , hvor han ble sykemeldt , aap og videre uføre . Dvs veldig redusert lønn . Stressa meg litt i begynnelsen , men tenkte jeg har normal lønn så det går rundt. Så blir jeg langtids sykemeldt ;/ med videre aap. Derav har vi i snitt utbetalt 120 prosent fremfor 200 prosent tidligere når begge var i jobb . Vi har barn , leilighet ( ikke så stor men passe til vår familie ) . Vi har måtte kutte i forbruk , men ved å planlegge har vi også fått reist på ferier de siste årene og får alltid kjøpt ting til barna som de trenger . Så har jeg venner som får mindre utbetalt enn oss i mnd og som aldri har mulighet tii unne seg noe ekstra ( i følge de ) . Jeg får ikke det til å gå opp , da må de jo prioritere annerledes. Eller ha gammel gjeld eller lignende . Lånt de penger har vi gjort også ( selvom de egentlig mer enn oss ) fordi de ikke har hatt råd tii mat osv . Skal sies at begge foreldrene der røyker . Så går nok endel penger opp i røyk også .

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Skrevet

Hvilke tiltak tenker du må til HI?

 

 

Anonymous poster hash: 60f3d...146

Skrevet

Nå bare spør jeg , kun fordi jeg ikke helt forstår. Vi har så gode ordninger her i landet , støtte ved sykdom , fødsel osv . Mannen min har en skade , hvor han ble sykemeldt , aap og videre uføre . Dvs veldig redusert lønn . Stressa meg litt i begynnelsen , men tenkte jeg har normal lønn så det går rundt. Så blir jeg langtids sykemeldt ;/ med videre aap. Derav har vi i snitt utbetalt 120 prosent fremfor 200 prosent tidligere når begge var i jobb . Vi har barn , leilighet ( ikke så stor men passe til vår familie ) . Vi har måtte kutte i forbruk , men ved å planlegge har vi også fått reist på ferier de siste årene og får alltid kjøpt ting til barna som de trenger . Så har jeg venner som får mindre utbetalt enn oss i mnd og som aldri har mulighet tii unne seg noe ekstra ( i følge de ) . Jeg får ikke det til å gå opp , da må de jo prioritere annerledes. Eller ha gammel gjeld eller lignende . Lånt de penger har vi gjort også ( selvom de egentlig mer enn oss ) fordi de ikke har hatt råd tii mat osv . Skal sies at begge foreldrene der røyker . Så går nok endel penger opp i røyk også .

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Hva var spørsmålet?

 

Anonymous poster hash: 005eb...7a9

Skrevet

Hvor mange barn i Norge kan ikke spise seg mette hver dag? Evt. i Oslo?



Anonymous poster hash: c853d...4b9
Skrevet

At noen benekter fattigdom i Norge er pinlig kunnskapsløst.

 

Anonymous poster hash: d8650...480

Skrevet

Hva var spørsmålet?

 

Anonymous poster hash: 005eb...7a9

Tja;) hvorfor så mange mener de aldri råd til noe ? Handle jo litt om prioriteringer også :)

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Skrevet

At noen benekter fattigdom i Norge er pinlig kunnskapsløst.

 

Anonymous poster hash: d8650...480

Jeg benekter det ikke , så det er sagt;) jeg vet veldig godt det dessverre er mange som ikke får endene tii å møtes , men noen klager over dårlig råd selvom de skulle hatt det ok . Da må man kutte i forbruk også. De som ikke klarer å betale husleie osv , og ikke har mat de må og burde få hjelp .

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Skrevet

 

Hvor mange barn i Norge kan ikke spise seg mette hver dag? Evt. i Oslo?

 

Anonymous poster hash: c853d...4b9

Jeg har ingen statistikk å vise til, men følger bl.a en Facebook-gruppe som hjelper barnefamilier i Oslo-området som ikke får endene til å møtes. De trenger mat (helt vanlig hverdagsmat) fordi pengene rett og slett ikke strekker til.

 

Jeg kan jo ikke vite hvorfor de er blakke, men livet går ikke alltid på skinner, og dette er ofte enslige mødre som sikkert ikke har mye å gå på. Det skal ikke så mye til, en tannlegeregning, en vaskemaskin som ryker osv, og så er det tomt.

 

Om de har feilberegna i ferien og svidd av noen penger de ikke burde på Tusenfryd, det bryr jeg meg egentlig ikke om. Jeg tenker at hvis det er såpass dårlig stelt at du må kontakte en slik organisasjon, så har du en god grunn.

Skrevet

Jeg har sett at enkelte bare ikke klarer å styre økonomien sin. Det er helt sikkert noen helt få som faller utenfor i det norske systemet og det er trist.

 

MEN jeg har i ikke så fjern omgangskrets to sett familier med barn som har vært nødt til å klare seg med ekstremt lite pga sykdom, miste av inntekt osv osv osv.

 

Begge disse familiene har klart seg veldig bra. Ungene går på aktiviteter. De er mette i magen, de har klær på kroppen og reiser på ferie.

 

MEN det er klart det krever planlegging og nøysomhet.



Anonymous poster hash: 15a97...031
Skrevet

Tja;) hvorfor så mange mener de aldri råd til noe ? Handle jo litt om prioriteringer også :)

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Hvorfor er så mange overvektige? Handler jo bare om selvdisiplin. Hvorfor er så mange single? Handler jo bare om å møte noen. Hvorfor kan ikke alle løse og forstå 3. grads likninger? Er jo bare å lære seg det.

Skrevet

Hvorfor er så mange overvektige? Handler jo bare om selvdisiplin. Hvorfor er så mange single? Handler jo bare om å møte noen. Hvorfor kan ikke alle løse og forstå 3. grads likninger? Er jo bare å lære seg det.

Vel, det er jo fornuftig å skaffe seg utdannelse og jobb før en begynner formeringen i dagens samfunn. Fett flyr jo heller ikke på en kropp uten at en har et kalorioverskudd (i mitt tilfelle fra sjokolade) hvorfor er vi i Norge så redd for å kalle en spade for en spade?

 

Anonymous poster hash: 6960d...c91

Skrevet

Vel, det er jo fornuftig å skaffe seg utdannelse og jobb før en begynner formeringen i dagens samfunn. Fett flyr jo heller ikke på en kropp uten at en har et kalorioverskudd (i mitt tilfelle fra sjokolade) hvorfor er vi i Norge så redd for å kalle en spade for en spade?

 

Anonymous poster hash: 6960d...c91

Jeg er tjukk fordi jeg elsker mat :) jeg kan ikke klage over at jeg er tjukk mens jeg spiser en sjokolade ;) har man så dårlig råd at man sier man ikke har til mat kan man heller ikke kjøpe røyk . Her er det snakk om prioriteringer

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Skrevet

Men likavel møter folk opp i køene til frelsesarmeen. RART



Anonymous poster hash: 8524f...b6a
Skrevet

 

Men likavel møter folk opp i køene til frelsesarmeen. RART

 

Anonymous poster hash: 8524f...b6a

Og det er trist :/ kjente en som gjorde det innimellom selvom brukte unødvendig med penger . Da burde man prioritere annerledes

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Gjest Antarctica
Skrevet

Og det er trist :/ kjente en som gjorde det innimellom selvom brukte unødvendig med penger . Da burde man prioritere annerledes

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Ja, jøss, det er sikkert grunnen til systematisk fattigdom...

Skrevet

Du vet at opprop ikke har noen funksjon i Norge?



Anonymous poster hash: daaba...a9b
Skrevet

Ja, jøss, det er sikkert grunnen til systematisk fattigdom...

Jeg sa ikke det .. Hun hadde ikke behov for å gjøre det , men gjorde det for å sløse penger på annet

 

Anonymous poster hash: f2541...32a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...