Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Mannen har lagt seg voldsomt ut. Veldig stor mage, god og rund. Han ser ikke dette selv og kaller andre "feitinger" og "tjukkas". I dag sa han plutselig at han veier 80 kg. Jeg sa ingenting, men tenkte at det må være 25 kg til minst... Vet ikke hvorfor jeg skrev dette egentlig. Anonymous poster hash: cb36c...4d2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Ta et bilde av ham når han sitter i en uflatterende positur og spiser godis foran tven fks.. Og vis ham. Mange får sjokk da. Er lett å glemme overvekten foran speilet, men ikke på bilder. Anonymous poster hash: d877b...ce5
Mostly Harmless Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 (endret) Ufyselig måte å prate om andre på uansett egen vekt. Han her kan godt få høre at han sitter i glasshus. Endret 9. august 2016 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Mannen har lagt seg voldsomt ut. Veldig stor mage, god og rund. Han ser ikke dette selv og kaller andre "feitinger" og "tjukkas". I dag sa han plutselig at han veier 80 kg. Jeg sa ingenting, men tenkte at det må være 25 kg til minst... Vet ikke hvorfor jeg skrev dette egentlig. Anonymous poster hash: cb36c...4d2 Er 80 kg så mye da? Er han ganske lav? Min samboer er 185 cm, så aner ikke normen jeg da Anonymous poster hash: 445d5...303
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Er 80 kg så mye da? Er han ganske lav? Min samboer er 185 cm, så aner ikke normen jeg da Anonymous poster hash: 445d5...303 Poenget var at han nok ikke veier 80 som han sa. Mer riktig er 110-115 Hi Anonymous poster hash: cb36c...4d2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Ta et bilde av ham når han sitter i en uflatterende positur og spiser godis foran tven fks.. Og vis ham. Mange får sjokk da. Er lett å glemme overvekten foran speilet, men ikke på bilder. Anonymous poster hash: d877b...ce5 Tok et slikt bilde på ferie, der han sto rett opp og ned i badeshorts. Viste han det og håpet han så det... Men, neida. Hi Anonymous poster hash: cb36c...4d2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Ta et bilde av ham når han sitter i en uflatterende positur og spiser godis foran tven fks.. Og vis ham. Mange får sjokk da. Er lett å glemme overvekten foran speilet, men ikke på bilder. Anonymous poster hash: d877b...ce5 Jeg gjorde det med min mann. Bilde sittende i sofaen, dårlig positur og en øl i hånden! Det funket faktisk! Hadde "varmet" opp til øyeblikket med å snakke tilfeldig om hva bmi er, at jeg skulle skjerpe meg på trening etc. Å vise bildet var det "diskré" nådestøtet....... Funket veldig bra. Men poenget var å manipulere han til å se det selv......😈 Anonymous poster hash: b42c1...90c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Unnskyld. Misforsto. Ville nok spurt han om han og vil trene sammen med deg. Foreslår fjellturer eksempelvis. Fint for par.. Eller sykle ilag. Ikke handle inn junk og snop og lag supersunne middager, si det er på tide DERE blir sunnere. Overraskbhan med hjemlagde lunsjer, salat etc. Greit å ta med på jobb. Samboer min har lagt på seg tre år etter vi flyttet inn sammen, men han var supertynn når vi møttes og kler "litt" ekstra. Tipper ti kilo kanskje. Han trener mye, men er glad i godis.. Ville ikke vært spydig og ekkel, vekt er ikke alt! Anonymous poster hash: 445d5...303
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Han høres ut som mannen til ei venninne av meg. Han har blitt veldig stor de siste årene, han pleide å være slank og trent, men de siste årene har han est ut. Skikkelig manboobs, diger ølmage og flere haker. Han er nok minst 30 kg overvektig. Allikevel langer han ut mot det han mener er "feite folk". 😤😡 Han endret seg litt, utad, etter han måtte prøve en ny badeshorts i et prøverom og så seg selv uten klær fra 4 vinkler! 😂😂😂 Han mener kanskje det samme ennå, men nå sier han det ihvertfall ikke høyt lenger Anonymous poster hash: 49154...0df
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Om han "skryter" av at han veier 80 kg, og du vet at det nok er minst 25 kg mer, så lever han i fornektelse. Jeg tror du rett og slett må få han til å veie seg, da får han det sort på hvitt. Hva med at du sier at du skal veie deg nå som sommeren er over, for å se om du har lagt på deg i ferien. Ta med deg vekta på stua, og vei deg foran ham. Spør om han vil gjøre det samme. Om han nekter/snakker det bort, så kan du jo feks si "du sa jo her om dagen at du var 80 kg, men jeg tror kanskje du har fått deg noen ekstra kilo i ferien. Kom på vekta så ser vi hvem som har rett". Anonymous poster hash: 2a13c...53d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Jeg holder med nr. 11 - få ham på vekta når du likevel skal veie deg selv, HI. Og om han nekter - da tror jeg at jeg hadde hatt to bilder på lur å vise til ham neste gang han snakker stygt om andre fordi de er tykke, mens han fremdeles mener han veier 80 kg selv. Et bilde av ham slik han så ut tidligere, ett fra i sommer hvor ny vekt vises. En ting til. Hi skriver at han nå veier minst 110-115 kg. Det er faktisk 30-35 kilo opp, ikke 25. Da er det på tide å slutte å fornekte egen sykelige overvekt. Jeg er for å ta ting forsiktig og prøve å ikke støte noen. Men det må likevel være mulig å kalle en spade for en spade. Og når denne mannen snakker dritt om andre og ikke ser at han er like stor eller større enn de han kritiserer, da er det på tide med en realitetsorientering, selv om den kanskje svir litt. Anonymous poster hash: c3d12...838
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 Så slemme mange av dere er. Regner med det hadde blitt månelyst, og hele mobben her inne hadde gått på heksejakt om en kvinne skrev at mannen hennes hadde " tvunget " henne opp på vekta. För så å vise henne før og etter bilder av seg selv. Han hadde blitt stempla som psykopat, kontrollerende, psykisk mishandling osv. Anonymous poster hash: 88fdf...377
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #14 Skrevet 10. august 2016 I alle dager! Om mannen hadde kommet trekkende med vekta for å kontrollveie meg hadde han virkelig fått så hatten passet! Mannen vet nok godt at han har lagt på seg, han er nok hverken blind eller dum, men har ikke akseptert det enda. Da er jo det siste han trenger mer pes. Hangjerne fokus på sunn mat og bevegelse, men livsstilendringer er det kun han selv som kan bestemme seg for. Anonymous poster hash: a6d3d...7a1
Gjest Stjerneklart Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 Han høres ut som mannen til ei venninne av meg. Han har blitt veldig stor de siste årene, han pleide å være slank og trent, men de siste årene har han est ut. Skikkelig manboobs, diger ølmage og flere haker. Han er nok minst 30 kg overvektig. Allikevel langer han ut mot det han mener er "feite folk". Han endret seg litt, utad, etter han måtte prøve en ny badeshorts i et prøverom og så seg selv uten klær fra 4 vinkler! Han mener kanskje det samme ennå, men nå sier han det ihvertfall ikke høyt lenger Anonymous poster hash: 49154...0df Prøverom gjorde susen for min del også
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #16 Skrevet 10. august 2016 Min mann er 180 høy. Da han ble 95 kilo sa reg rett og slett fra til ham at han begynte å bli tjukk og måtte trene mer. Han sa at han var enig og tok tak i det. Hvorfor skal det lures og manipuleres? Hva med å bare være ærlig. Neste gang han kaller noen feit kan du bare si at "du er faktisk ikke så langt unna selv, og jeg bekymrer meg for helsa di. På tide at du tar tak i det". Hvorfor er det så vanskelig for folk å si sannheten? Anonymous poster hash: c80c0...5c2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #17 Skrevet 10. august 2016 Så slemme mange av dere er. Regner med det hadde blitt månelyst, og hele mobben her inne hadde gått på heksejakt om en kvinne skrev at mannen hennes hadde " tvunget " henne opp på vekta. För så å vise henne før og etter bilder av seg selv. Han hadde blitt stempla som psykopat, kontrollerende, psykisk mishandling osv. Anonymous poster hash: 88fdf...377 Problemet her er ikke at han har lagt på seg, men hans holdninger til overvektige (og hans fornektelse), slik jeg tolket det.. Anonymous poster hash: 49154...0df
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #18 Skrevet 10. august 2016 MIn mann har også lagt altfor mye på seg. Ikke mer enn rundt 8-10kg for mye men det har nok plaget han litt. Jeg sa det aldri til han, men påpekte at han er deilig og sexy. Men jeg tok et uflatterende bilde av han, liggende med ostepop på magen. Haha! Da bestilte han seg personlig trener og han lagt om kostholdet og trener hardt. Han har vært kjempeflink men hadde aldri klart det uten PT, som også gir detaljert kostholdsplan. Han har nå gått ned 8kg og er på god vei til å bli godt trent. Og er fortsatt sykt deilig og sexy. Anonymous poster hash: 92389...49f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #19 Skrevet 10. august 2016 Mannen har lagt seg voldsomt ut. Veldig stor mage, god og rund. Han ser ikke dette selv og kaller andre "feitinger" og "tjukkas". I dag sa han plutselig at han veier 80 kg. Jeg sa ingenting, men tenkte at det må være 25 kg til minst... Vet ikke hvorfor jeg skrev dette egentlig. Anonymous poster hash: cb36c...4d2 Anonymous poster hash: 64b1f...6a8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #20 Skrevet 10. august 2016 Høres ut som en jeg var sammen med for mange år siden. Han la seg veldig ut, men jeg sa ingenting. Regnet jo med at han så det selv. Og så en gang presterte han å si at jeg hadde lagt på meg og begynte å få tykke lår. Jeg veide 44 kg liksom.. Og var veldig tynn. Men nå var jo ikke han helt god. Anonymous poster hash: 4566d...82e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #21 Skrevet 10. august 2016 Takk for svar. Jeg har jo ymtet at han bør begrense cola drikking og godteri spising. Det trenger han ikke mener han, for man kan få kjøpt gebiss. Altså, han ser ikke på kroppen sin som et "problem". På ferie i år syntes jeg faktisk synd i han pga kroppen. Hi Anonymous poster hash: cb36c...4d2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #22 Skrevet 10. august 2016 Neste gang han kommenterer at andre er tykke, spør du om han har sett seg selv i speilet. Anonymous poster hash: d4b7c...8e0
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #23 Skrevet 10. august 2016 Jeg sa til min mann at jeg bekymret meg for helsen hans, og at jeg ville ha en frisk ektemann og far til mine barn. Menn med livvidde over XX (husker ikke tallet) cm har vesentlig større sjanse for hjerte kar sykdommer. Jeg foreslo at vi sammen la om kosten, kuttet godteri og brus, og hadde fokus på mer bevegelse/trening i hverdagen. Heldigvis tok han bekymringen min på alvor. Kulemage og dobbelthake er borte igjen nå. Skjønner ikke hvorfor man skal la være å si noe for å ikke såre? Si det på en fin måte, men understrek alvoret samtidig! Det er jo et stort helseproblem å være overvektig! Anonymous poster hash: e85ca...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå