Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Jeg fødte mitt barn for 3 uker siden, fullammer og er aktiv hver dag, men jeg har mistet lysten på mat. Noen som vet hva det ka mkommer av? Har fortsatt renselse, om det er relevant. Er ikke deprimert eller noe, jeg er faktisk veldig glad for tiden. Men jeg sover lite sammenhengende, da baby våkner for mat og bleieskift hver 2. time. Anonymous poster hash: 9ecc8...b72
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Sånn hadde jeg det også denne gangen. Etter nesten to mnd var kvalmen borte. Det var en befrielse. Og matlysten kom igjen. Spis regelmessig selv om du ikke har lyst på!! Anonymous poster hash: 973b9...0ba
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Du må bare prøve å få i deg næring likevel. Spiser du alt for lite kan du i verste fall miste melka. Hva med næringsdrikker fra apoteket? Smoothie med ekstra olje og frø? Kanskje du bør unngå typisk slankemat en periode,selv om det er sunt. Jeg mener ting som salater, knekkebrød. Anonymous poster hash: 3f259...b63
Leeloo76 Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Er det det at du ikke blir sulten, eller byr mat deg direkte i mot? Litt forskjell på de to. Med den første er det jo "bare" å huske å spise regelmessig, den andre er verre. Jeg hadde det slik med første barn, var helt skrapa til slutt, glemte å spise og ble sjelden sulten. Eneste tipset jeg har er å spise det du føler for, gjerne tørket frukt, spekemat, nøtter, egg i ulike former osv., om du liker det, slikt som gir ganske mye energi selv om du ikke spiser så mye. Bruk smør på skiva, og spis godt grovbrød som metter selv om du bare spiser litt. Jeg brukte proteinpulver (med sjokosmak ) en periode, bare for å booste næringsinntaket litt. Så lenge kroppen opprettholder melkeproduksjonen går det nok bra, men du skal jo ha det bra du også.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Tusen takk for svar. Mat frister ikke og jeg er ikke sulten. Blir lett å glemme å spise når jeg ikke kjenner sult eller lyst. Mat frister ikke og det er derfor ubehagelig å spise . Men tar imot tips om ernæringsdrikker osv, takk. Fikk dere vite en grunn for at dere ikke hadde matlyst? Lurer på om noe er galt. Skal jo til legen på 6 ukers kontroll snart, så får ta det opp der, med mindre lysten kommer tilbake før det. Anonymous poster hash: 9ecc8...b72
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Jeg hadde det helt likt. Til og med vann (som jeg elsker) bød meg i mot. Kjøpte på blomkål, brokkoli, gulrøtter osv for å desperat prøve å få i meg noe. Gikk heldigvis over, og jeg hadde alltid mye melk, samt at babyen la fint på seg. Har altså dessverre ingen råd annet enn: forstår deg, og det går forhåpentligvis over Anonymous poster hash: 0a30b...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå