Gå til innhold

Gi meg deres aller beste tips mot bekkeløsning!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Hilsen ei som har fått det kastet på seg 26 uker på vei og ikke har peiling ha som funker :(

Anonymous poster hash: b28a3...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få henvisning til manuellterapeut asap!

Skrevet

En god kiropraktor kan være lurt

Anonymous poster hash: a2043...0f6

Skrevet

Hva er forskjell på det og fysio/kiro? 😊

Ligger per nå med alle husets puter rundt meg og varmeflaske i ryggen..

Anonymous poster hash: b28a3...fb8

Skrevet

Finn en god balanse mellom aktivitet og hvile. Trening er fint hvis du får til det. Rådfør deg med fysioterapeut/ manuellterapeut. Spesielt øvelser i bassenget er lurt siden du ikke får belastning på bekkenet. Anbefaler også å søke behandling. Få tak i bekkenbelte (skal kun brukes stående)!

Ikke ligg for mye da du mister viktige støttemuskler. Vet det gjør Vondt å bevege seg men du må opp å røre på deg. Bruk gjerne krykker hvis du må.

Til meg ble det bedre når hodet festet seg. Fikk da til å gå lengre enn 20 meter...

Gratulerer så mye med graviditet og lykke til😊

Anonymous poster hash: d63bb...a23

Skrevet

Hva som fungerr for deg må du nestn prøve deg frem til, men det viktigst er p ta det med ro før kroppen sier helt stopp.

Jeg tok det ikke med ro før kroppen sa hel stopp først gangen og ble sykemeldt halve svangerskapet. Ett langt bad hve dag var det som hjalp mest samt st jeg måtte være i nesten konstant bevegelse, men ikke mye fysisk. Satte jeg meg ned stivnet jeg helt og ting ble bar værre.

I andre svangerskap ble det ett bad hver dag og jeg måtte ta meg en liten sykkeltur. De dagene jeg ikke syklet til jobb kunne jeg såvidt gå dagen etter, så jeg skjønte for jeg bare måtte sykle hver dag. Om jeg bare sykla frem og tilbake i gata eller sykla til jobb hadde lite å si, tydelig hadde kroppen godt av den bevegelsen. Og jeg har kjærringsykkel så jeg sykle ikke fort. Denne gangen var jeg på jobb til siste dag, en litt hanglete kropp men fungerte greit på jobb og orket endag med en 1,5 åring hjemme uten å ligge helt utslitt.

Anonymous poster hash: 657f0...b9c

Skrevet

Kiropraktor, i tilfelle det er noe annet...

Ellers: masse hvile...

Anonymous poster hash: 8c206...56b

Skrevet

ligg alltid med puter mellom knærne

få sklilaken i sengen, samt en løftekrok du kan dra deg opp i når di skal reise deg opp av sengen eller snu deg om natta

Ha alltid beina samlet, før du går ut av bilen eller når du reiser deg opp av sengen. Ta beina samlet og la de skli på utsiden

Ikke skrev med beina :Nikke:  :Nikke:  :Nikke:

Jeg hadde det helt sykt jævlig. Jeg måtte også ha rullator :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...