Gå til innhold

Svigerforeldre er sinte på meg etter utroskap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og samboer sier jeg bør dra til de og be om unnskyldning.

Ja, jeg var utro, flyttet ut for en stund også. Eks-samboer hadde også et kort forhold med ei dame på samme tid. Etter ei stund fant vi tilbake til hverandre og vi vil forsøke på nytt. Vi er veldig glade i hverandre og har full fokus på hverandre.

Problemet er foreldrene hans, som ikke vil se meg eller treffe meg eller stille opp for barna våre før jeg har bedt om tilgivelse. Jeg føler det er en stor belastning at de krever dette, noe grunnleggende i meg sier meg at de kan vel ikke kreve dette..? Jeg føler at jeg og samboer sitt forhold er vår sak, og så lenge vi finner tilbake og har det bra sammen så har ingen andre noe med det... jeg føler ihvertfall ikke at jeg trenger tilgivels fra noen.

Samtidig som han sier at svigers var kjempelei seg for bruddet og ønsker at jeg sier unnskyld.

Jeg vet ikke helt hvilken plikt jeg har her? Kan de virkelig kreve en unnskyldning, for at alt skal bli normalt igjen?

Anonymous poster hash: f57b4...b12

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

De kan ikke forvente noen unnskyldning av deg - du har ikke gjort dem noe.

Hvis mannen min hadde sagt noe sånt hadde jeg ledd rått. Hvis dere to skal være sammen på livstid, må han bestemme seg for å være lojal mot deg og ikke trekke mamma og pappa inn i forholdet!

Skrevet

Hadde mine foreldre fått vite at min samboer og barnefar hadde vært utro hadde de nok ikke vært blid på han noen gang igjen heller... Ja, be foreldrene hans om unnskyldning for at du var en dust mot sønnen deres. 

Anonymous poster hash: 8ef02...455
Skrevet

Vet du hva, det der er noe du rydder opp hjemme ikke på et åpent forum

Anonymous poster hash: 027fd...854
Skrevet

You screwed up. Jeg ser ikke noe merkelig i å strekke seg langt for å gjøre det godt igjen, inkludert å be om unnskyldning til de involverte parter. (Foreldrene til din samboer, inkludert)

Anonymous poster hash: 7b759...ace

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde mine foreldre fått vite at min samboer og barnefar hadde vært utro hadde de nok ikke vært blid på han noen gang igjen heller... Ja, be foreldrene hans om unnskyldning for at du var en dust mot sønnen deres.

Anonymous poster hash: 8ef02...455

Og hvis hun hever stemmen en gang til ham? Eller hvis hun har sluntret unna oppvasken? Eller hvis hun blir full og tåpelig på nyttårsaften?

Skal hun da ringe svigermor og svigerfar og si unnskyld for at hun var dum mot sønnen deres; eller er det bare når hun er ute og krenker den offentlige moral med glufsa på vidvanke at tredjepersoner skal involveres?

Merkelig form for innblanding fra dem. Et parforhold består av to personer, ingen andre skal mene noe om det.

Skrevet

En mulighet er å faktisk ta den praten med svigers...ikke for å be om unnskyldning men for å gjøre det klinkende klart for dem at dette har de ikke noe med å gjøre. Du kan til og med strekke deg så langt som å si at du er lei for at bruddet mellom deg og mannen har ført til så mye splid og sorg i familien. 

Men jeg ville gjort det klinkende klart for dem at du ALDRI står til rett overfor svigers hva angår handlinger som påvirker ditt og mannens forhold. Det har de rett og slett ingenting med. Men at det er klart at det vil være mye lettere og mer sannsynlig at forholdet overlever dersom de slutter å behandle sønnen sin som et barn og begynner å respektere dere som et par og som voksne, samt tar deg inn igjen i familien.

Anonymous poster hash: 5842f...e96
Skrevet

Ja, jeg var utro, flyttet ut for en stund også. Eks-samboer hadde også et kort forhold med ei dame på samme tid. Etter ei stund fant vi tilbake til hverandre og vi vil forsøke på nytt. Vi er veldig glade i hverandre og har full fokus på hverandre.

Problemet er foreldrene hans, som ikke vil se meg eller treffe meg eller stille opp for barna våre før jeg har bedt om tilgivelse. Jeg føler det er en stor belastning at de krever dette, noe grunnleggende i meg sier meg at de kan vel ikke kreve dette..? Jeg føler at jeg og samboer sitt forhold er vår sak, og så lenge vi finner tilbake og har det bra sammen så har ingen andre noe med det... jeg føler ihvertfall ikke at jeg trenger tilgivels fra noen.

Samtidig som han sier at svigers var kjempelei seg for bruddet og ønsker at jeg sier unnskyld.

Jeg vet ikke helt hvilken plikt jeg har her? Kan de virkelig kreve en unnskyldning, for at alt skal bli normalt igjen?

Hva med å si "unnskyld for at jeg såret sønnen deres.". Du har jo ingen plikt, men tenk deg at din sønn/datter hadde kommer hjem sønderknust over å ha blitt sviktet. Det er jo ikke helt utenkelig at man i sin fortvilelse krever en unnskyldning man egentlig ikke har krav på?

Anonymous poster hash: c8cf7...b35

Skrevet

De er ikke et dugg bedre selv om de velger å straffe barna for noe du gjorde. Se på det som en velsignelse, du slipper å ha noe å gjøre med mennesker som velger å dra barn inn i noe som ikke engang er deres sak.

Skrevet

Og hvis hun hever stemmen en gang til ham? Eller hvis hun har sluntret unna oppvasken? Eller hvis hun blir full og tåpelig på nyttårsaften?

Skal hun da ringe svigermor og svigerfar og si unnskyld for at hun var dum mot sønnen deres; eller er det bare når hun er ute og krenker den offentlige moral med glufsa på vidvanke at tredjepersoner skal involveres?

Merkelig form for innblanding fra dem. Et parforhold består av to personer, ingen andre skal mene noe om det.

En familie består av flere. Kjernefamilien her har barn. Ellers er det besteforeldre ol videre.

En utro part påvirker definitivt familie...

Å be om Unnskyldning er ikke så dumt. Jeg kan tenke meg at de ønsker å høre at du ikke vil gjenta det! Klart de har vansker med å stole på deg nå

Anonymous poster hash: 05600...eb1

Gjest Antarctica
Skrevet

En familie består av flere. Kjernefamilien her har barn. Ellers er det besteforeldre ol videre.

En utro part påvirker definitivt familie...

Å be om Unnskyldning er ikke så dumt. Jeg kan tenke meg at de ønsker å høre at du ikke vil gjenta det! Klart de har vansker med å stole på deg nå

Og besteforeldrene vil ikke se barnebarna fordi de vil straffe en synderinne. Hvor sykt er det, da? Det er jo kun et ønske om å se henne ydmyket.

Hvis mannen er ferdig med saken, må de være mer enn ferdige. Det er faktisk ham og ikke svigerfar hun var utro mot.

Skrevet

Nå er det jo en rimelig stor forskjell på utroskap med etterfølgende samlivsbrudd, og å glemme oppvasken. 

Skrevet

Det kan da virkelig ikke sammenlignes?

Når søsteren min og mannen hennes gikk fra hverandre fordi han var utro, var dette en stor belastning for hele familien. Selvfølgelig var det verst for dem, men også ille for oss andre som måtte plukke opp bitene. De fant tilbake til hverandre og han har ikke bedt oss om unnskyldning for det vi måtte gjennom pga hans dumskap og vi har heller aldri krevd det. Men jeg må innrømme at hadde han gjort det, hadde jeg tenkt at det var en god ting å gjøre og respektert han for at han var reflektert nok til å se at hans dårlige valg skapte mye negativt for andre enn han selv og søsteren min.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Vet du hva, det der er noe du rydder opp hjemme ikke på et åpent forum

Anonymous poster hash: 027fd...854

Og du skal bestemme at hun ikke skal lufte problemstillingen her? Er du svigermora kanskje?

Skrevet

Dette er jo helt sykt. Svigerforeldrene dine har ingenting med det å gjøre, du skylder dem ingenting.

Er de alltid overbevist om at de er verdens navle. Idéen om at du skal be dem om unnskyldning for samlivsproblemer er sinnsyk. For noen selvopptatte fjols 😂😂

Anonymous poster hash: af2db...37e

Gjest Antarctica
Skrevet

Nå er det jo en rimelig stor forskjell på utroskap med etterfølgende samlivsbrudd, og å glemme oppvasken.

Ja, men fellestrekket er jo at det faktisk involverer to bestemte parter. Og at dersom en er krenket i dette, er det han som skal tilgi, ikke alle som står på utsiden.

Skrevet

Og besteforeldrene vil ikke se barnebarna fordi de vil straffe en synderinne. Hvor sykt er det, da? Det er jo kun et ønske om å se henne ydmyket.

Hvis mannen er ferdig med saken, må de være mer enn ferdige. Det er faktisk ham og ikke svigerfar hun var utro mot.

Two wrongs doesn't make one right..

Mannen er forhåpentligvis ferdig med utroskapen. Men barn og besteforeldre? Neppe.

Å tilgi noen som sviker ens barn kan være vanskeligere enn å tilgi noen som sviker en selv.

Skrevet

Har han bed dine foreldre om unskyldning om han virkelig hadde ett forhold til en dame på samme tid?

Anonymous poster hash: 6928b...f3c

Skrevet

Mannen er forhåpentligvis ferdig med utroskapen. Men barn og besteforeldre? Neppe.

Å tilgi noen som sviker ens barn kan være vanskeligere enn å tilgi noen som sviker en selv.

Og beste måten å være der for barna er å velge å ikke ha noe med de å gjøre før mamma sier unnskyld? Sorry, men da har alle det bedre uten.

Skrevet

Og svigerforeldrene er ansvarlige for egne følelser og reaksjoner. HI skylder dem ingenting. De er IKKE en del av samlivsproblemene til HI og mannen. De må vokse opp og oppføre seg anstendig. Kravet deres er patetisk og egoistisk og hårreisende.

Anonymous poster hash: af2db...37e

Gjest Antarctica
Skrevet

Sikkert.

Men det betyr ikke at det som skjer mellom de to i parforholdet gir andre rett til å føle seg krenket eller avkreve noen en unnskyldning.

Skrevet

Herregud damer! Man sier unnskyld til den man har gjort noe galt mot. Dere er jo overmoralister hele gjengen!!!

Kanossagang kalles det dere forventer. Og det er jeg ingen tilhenger av.

Anonymous poster hash: 43d3e...299

Skrevet

Hadde min mann vært utro og mine foreldre begynte med sånn herseteknikker som svigerforeldrene dine holder på med, hadde de fått klar beskjed om at han og jeg har ordnet opp, det ligger mange ting bak hendelser, ting som de ikke ser eller har noe med.  Velger de å ikke ha noe med min mann å gjøre, så synd for dem. Da skulle de fått slippe å ha med meg å gjøre også.

Mannen din må stille opp for deg og ta ditt parti. 

Skrevet

Orker ikke lese alt. Var samboeren din sammen med ei dame på den tiden du bodde borte etter utroskapen, eller var dere begge utro?

Anonymous poster hash: f84b4...23c

Skrevet

Ja, men fellestrekket er jo at det faktisk involverer to bestemte parter. Og at dersom en er krenket i dette, er det han som skal tilgi, ikke alle som står på utsiden.

Men utroskap vil jo ofte involvere flere mennesker, enn kun de to i parforholdet. Det er jo ofte noe som påvirker en hel familie. Og hvis svigerforeldrene nå har et horn i siden til henne, fordi hun har såret deres sønn på en rimelig grov måte, samt brutt opp forholdet, så kan jeg til en viss grad forstå hvorfor de også ønsker å begrave stridsøksen. Og det er kanskje det de prøver å få frem. Å få en ordentlig avslutning på dramatikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...