Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag jobbet jeg 15 min ekstra (fordi jeg måtte være igjen på jobb). Og jeg tenker å skrive overtid for dette av prinsipp. Men en venninne sier at hver påbegynte halvtime skal lønnes som en halvtime. Stemmer dette? Jeg er forresten sykepleier.

Anonymous poster hash: ebb7c...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar såpass små bagateller fare. Går heller 15 min før en annen gang. Er også sykepleier.

Anonymous poster hash: 993bd...727

Skrevet

Trodde det var hvert påbegynte kvarter?

Der jeg jobber fører jeg all overtid inn på et skjema, men har fleksitid da.

Anonymous poster hash: 88d10...1bb

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så kort tid tas igjen senere.

Nå er ikke jeg sykepleier, men om jeg jobber en time lenger idag går jeg en time før i morra. Nå jobber jeg riktignok på et sted det er mulig, det gjelder og for de ansatte hos oss som er sykepleiere, men skjønner at det ikke går overalt

Skrevet

Lar såpass små bagateller fare. Går heller 15 min før en annen gang. Er også sykepleier.

Anonymous poster hash: 993bd...727

Jeg gidder ikke å gå dugnad. Får aldri gått tidligere uansett, så en hundre lapp her og der i overtid synes jeg er greit å notere seg.

Skrevet

Jeg gidder ikke å gå dugnad. Får aldri gått tidligere uansett, så en hundre lapp her og der i overtid synes jeg er greit å notere seg.

Nei ikke driv med dugnad. Det må vise at det trengs flere folk.

Jeg skriver en halvtime.

Anonymous poster hash: 16871...b9a

Skrevet

Vi får betalt for 30 min hvis vi er mer enn 15 min over. Går vi 10 min over får vi ingenting.

Anonymous poster hash: a2e40...fe7

Skrevet

Nei ikke driv med dugnad. Det må vise at det trengs flere folk.

Jeg skriver en halvtime.

Anonymous poster hash: 16871...b9a

Umoralsk! Man skriver vel ikke mer enn man faktisk har jobbet? Da er det bedre man skaffer seg ny jobb enn å stjele fra arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: b933e...007

Skrevet

Overtid må være pålagt. Det vil si at min nærmeste leder må ha gitt uttrykkelig beskjed om at jeg skal jobbe overtid den dagen. Eventuelt i perioder med stort trykk kan vi avtale at det jeg jobber utover 8 timer skrives som overtid, i en fast definert periode, f.eks. 14 dager.

Men jeg jobber i praksis noen timer ekstra, mer eller mindre frivillig, nesten hver uke. Dette tar jeg ut som avspasering. 15 minutter gidder jeg ikke registrere, det går opp i opp med f.eks. en tur ut i kiosken i løpet av arbeidsdagen en eller annen gang, eller en litt for lang lunsj.

Anonymous poster hash: c40d6...14c

Skrevet

Overtid må være pålagt. Det vil si at min nærmeste leder må ha gitt uttrykkelig beskjed om at jeg skal jobbe overtid den dagen. Eventuelt i perioder med stort trykk kan vi avtale at det jeg jobber utover 8 timer skrives som overtid, i en fast definert periode, f.eks. 14 dager.

Men jeg jobber i praksis noen timer ekstra, mer eller mindre frivillig, nesten hver uke. Dette tar jeg ut som avspasering. 15 minutter gidder jeg ikke registrere, det går opp i opp med f.eks. en tur ut i kiosken i løpet av arbeidsdagen en eller annen gang, eller en litt for lang lunsj.

Og jeg skriver alltid minutt for minutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...