Gå til innhold

Hva er deres "rutiner" på renhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen faste dager, men jeg vasker alle gulv en gang i måneden. Samtidig tørker jeg også støv, vasker alle flater og vasker badet grundig. Støvsuger en gang i uka eller annenhver uke om vi er mye bortreist, koster gangen daglig. Hva gjør dere?

Har et barn som hittil ikke har glasert huset i møkk, så føler vi har det OK rent uten å ha støv på hjernen :) 

Anonymous poster hash: d33e7...a0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuger omtrent daglig, vasker klær når jeg har nok av én kategori, går 3-5 maskiner i uken. Gulvvask/støvtørking og annet "unødvendig" gjør jeg når jeg glimter til, og har overskuddsenergi til mer enn bare det basale, dvs én gang i kvartalet.

Skrevet

Her har vi fire barn og stort hus, så det blir fort mye både rot, støv, smuler osv om vi ikke passer litt på. Normalen hos oss er at ungene tar sine egne rom, samt at minst en av dem melder seg (halv)frivillig til å ta loftsstue og/eller gangen en gang i uken. Jeg støvsuger resten av huset, grundig, en gang i uken og mannen tar alle tre badene grundig en gang i uken. Ellers blir det tørrmoppet og/eller vasket over stue/kjøkkengulv ved behov og tørket kjapt over vaks/toaletter ved behov utenom. Alle må rydde litt etter seg selv på daglig basis og det blir tørket støv, vasket av bord osv når vi ser det trengs (bord flere ganger hver dag, vinduskarmer kanskje 2-3 ganger i måenden) osv. Har lite faste rutiner sånn egentlig, men ryddig/vasking blir ofte på lørdager.

Anonymous poster hash: 37514...3bb
Skrevet

Støvsuger hver dag (har hund). Vasker gulv 1-3 ganger i uka. Vasker badene en gang i uka. Bytter sengetøy ca hver tredje uke (kunne vært oftere, men også etter behov).

Kjøkken vaskes hver dag, sammen med spisebord og stuebord.

Anonymous poster hash: 88c94...d3d

Skrevet

Støvsuger nede der vi er mest (stue kjøkken og bad) ca annen hver dag. Vasker gulv nede 3. Hver dag. Vasker trapper en gang i uka. Tar badet en gang i uka. Rutine oppe(soverommene og yttergang) støvsug ved behov. Vaske gulv ca 2. Hver uke. Skifter sengetøy hver 3 uke ca! Vasker vinduer en gang i skuddåret! Vinduene er alt for ofte skitne 👎🏻

Anonymous poster hash: 0a999...f2b

Skrevet

Støvsuger en gang i uka eller ved (ekstremt) behov. Koster flere ganger til dagen (har katt og unge på 1 år som kaster maten på gulvet).

Prøver å vaske gulvet også en gang i uka, men det blir ikke alltid gjort.

Prøver å ha torsdag som fast vaskedag (da slipper jeg å tenke på det i helga), men det er jo ikke alltid det passer.

Badene vaskes også ca en gang i uka og ved behov.

Anonymous poster hash: 6c60d...39d

Skrevet

Tørrmopper gang,stue og kjøkken hver dag, har katt og hater generelt å tråkke i rusk og hår. Støvsuger sofa og tepper 3-5 ganger i uken, mest pga katten. Vasker gulvene ca en gang i uken. Vasker badet 2-3 ganger i uken, bytter på sengene ca annenhver uke. Vasker av benker og bord etter bruk og behov.

Tørke støv av hyller, vindusposter ol skjer altfor sjelden :P

Skrevet

Vaskedamene kommer hver fredag

Anonymous poster hash: d2b6c...5b9

Skrevet

Vasker kjøkkenbenker, kjøkkenbord hver dag.

Tørker stuebordene to ganger i uken, ellers ved behov, samme med sofaene og stoler. Vasker også alle bad to ganger i uken.

Tørker støv i hele huset en gang i uken.

Vasker gulv i hovedetasjen en gang uken, her støvsuges det omtrent hver dag (har robot vi setter på mens vi er ute).

Vasker gulv i 2. etasje en gang i uken, støvsuger en annen.

Bytter sengetøy hver 14.dag.

Gjør alt på faste dager, synes det er best.

Ellers vaskes vinduer og speil ved behov.

Anonymous poster hash: eefd4...7cb

Skrevet

har vaskehjelp anhver uke

Skrevet

Vaskedamene kommer hver fredag

Anonymous poster hash: d2b6c...5b9

Den vaskerutinen liker jeg :).

Skrevet

Jeg sørger for å ha cash liggende til vaskedama 👍

Skrevet

Ingenting fast, tar det etter behov. Men det blir vel sånn ca:

Hver dag: Rydde kjøkkenet, vaske over benker og bord.

En gang i uka: Vaske badene, støvsuge stue/kjøkken/gang.

Annenhver uke: Skifte sengetøy

En gang i mnd: Tørke støv, vaske gulv, støvsuge soverommene (for sjelden, I know)

Anonymous poster hash: 3a92e...3dc

Skrevet

Vasker stort sett en maskin med klær om dagen, oppvaskmaskinen ved behov.

Lett støvtørking en gang i uken,

Støvsuger nede to ganger i uken og oppe en. Vasker gulv nede to ganger i uken og oppe en.

Vasker vegger, dørhåndtak og grundig støv hver tredje uke.

Bad og doer to til tre ganger i uken.

Skurrer dusjen annenhver uke.

Vinduer hver andre-tredje måned.

Vi er fire i et relativt stort hus, men har gjester flere ganger i uken.

Anonymous poster hash: a72aa...644

Skrevet

Støvsuger stua, gangen og kjøkken og vasker klær minst annenhver dag.

Skifter på senger annenhver søndag.

Vasker/tørker støv/støvsuger hele huset hver søndag.

Ellers vasker jeg bord og kjøkkenbenk hver kveld og setter på oppvaskmaskinen.

Anonymous poster hash: 54b5b...792

Skrevet

Støvsuger, oppvask og tøyvask hver dag. Vasker gulv to g uken. Badene to ganger hver uke. Støvtørk en gang uken. Skifter på sengene ukentlig.

Anonymous poster hash: 07013...1fb

Skrevet

Prøver å vaske/rydde en gang i uka. Før jeg vasker så må ting ryddes på plass, slike ting som blir liggende her og der som vi glemmer. Rydder det grøvste hver dag, og det gjør alle.

Tørker støv i stue, gang og kkøkken hver uke. Altså de stedene der ting legger seg raskt, nøye gjør jeg det ikke. Mer nøye tar jeg innimellom når jeg har lysta. Når det ikke egetlig er så mye å vaske elelr ille å vaske går det raskt, og når ungene hjelper til så går det radig. Ungne er ikke akkurat nøye, men jeg mener de har godt av å venne seg til å hjelpe til med slike kjedelige ting. Så da forventer jeg ikke at det er strøkent.

Kjøkkenskapene får en kattevask utvendig, med fire unger og en mann kommer det noen flekker og fingermerker de syns jeg det er greit å fjerrne innen kort tid. Mye vanskligere når de har fått godgjøre seg lenge. Prøver å vaske gulvene når jeg tørker støv, men ikke alltid det skjer støvsuge gjør vi hver dag nesten. Ungene slenger over gulvet når vi rydder og setter ting på plass før vi kan kose oss i sofaen om kvelden, med fire unger og noen dyr så er det greit å slenge kjapt over.

Badet har jeg ikke helt kontroll over, en unge som vaskerr det og mannen tar doen. Og det se helt greit ut, så aneer ikke hvor ofte de er er.

Jeg har ikke støv på hjernen, noe det nesten virker som men jeg har en kropp som ikke alltid spillr på lag så jeg har funnet ut at det er best å gjøre dette en gang i uka. Krangler kroppen min en uke så er det ingen krise om jeg ikke gjør så mye, og med unger som hjelp så blir det aldri støvfritt men det er alltid helt greit og nok støv til st vi er friske. Med at jeg gjør det hve uke så har ungene blitt me behjelpelige også. Når de se vaskebøtta hjelper de meg alltid litt, selv om de egentlig er på farten til noe annet. Jeg må ikke spørre engang.

Vinduer, mer grundig rengjøring, vask av dusj, varmepumpe, rernse tørketrommel og oppvaskmaskin gjør jeg innimellom. Prøver å ha en slik ting hver uke slik at jeg ikke får alt på en gang.

Anonymous poster hash: e8281...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...