Tough Shit Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Her er det meg. Jeg er ikke akkurat syk, men jeg har flere ganger i uken hodepine, magevondt, kvalme og sånne kjipe symptomer. Hvordan takler den "friske" hos dere den andres plager?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Jeg er mest syk, men mannen sykeliggjør seg selv mye mer. Jeg har en kronisk sykdom, og for 1 år siden fungerte jeg nesten ikke. Samtidig som jeg var i full jobb, mannen gikk hjemme, jeg måtte av en eller annen merkelig grunn ta alt i huset og med barna i tillegg. Så vidt han gadd å lage middag til vi kom hjem fra jobb (han var arbeidsledig, ikke sykmeldt). Men med en gang han har vondt i hodet, er trøtt, sliten, så er det syyyt og klag, han må slappe av, sove, ligge på sofaen og spille. Det går mot skilsmisse for å si det sånn. Anonymous poster hash: 135f0...782
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 Her er det mannen. Han er forkjølet i varierende grad ca annenhver mnd, sengeliggende et par ganger i året. Han er den her i huset som er mest syk. Bruker ofte å irritere meg over at han er "syk". Det blir så mye styr. Ikke får han sove om natten fordi han tror han ikke får puste pga slim i halsen. Og når forkjølelsen gir seg så begynner han å hoste, hoster dag og natt(i søvne), konstant i 2-3 uker, ikke får jeg sove og det er umulig å føre en samtale for blir bare avbrutt av hosting. Også er det vel lett for meg å irritere meg når jeg er så sjeldent syk selv og ikke helt husker hvordan det er. Jeg bruker å være forkjølet ca annethvert år, og da ganske lett. Jeg kan ha hodepine og div plager med magen ganske ofte, men er ikke noe som plager eller hemmer meg i særlig grad. Ungene har det som meg, svært lite syke. Anonymous poster hash: 4045f...2dd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Jeg jobber i bhg på 20. året og er syk ca to ganger i året, får en runde forkjølelse/ halsvondt etc. I år hadde jeg streptokokker to ganger i februar, dårligste jeg har vært på årevis. Mannen sliter endel med luftveier, allergi og syreproblematikk så desidert mer syk enn meg. Kan være bittelitt irriterende å aldri være den som er dårligst for han er alltid syk samtidig med meg men går greit... Anonymous poster hash: 7ce47...e3a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Jeg, hvis man regner med endoen som jo er kronisk og gir meg mye smerter. Det går spesielt ut over sexlivet vårt, har vært ille siste året. Mannen takler det til dels dårlig, han virker i grunnen lei av hele meg. Anonymous poster hash: f5bab...7b7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Vi var begge ofte syke før. Begynte med høydose D-vitamin (minst 20 mikrogram daglig) for tre år siden og har vært mye mindre syke etter det. For et halvt år siden gikk vi delvis over til paleo og har vært enda mindre syke. Sikkert fordi vi spiser så mye grønnsaker osv Anonymous poster hash: 891a8...c87
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Jeg, hvis man regner med endoen som jo er kronisk og gir meg mye smerter. Det går spesielt ut over sexlivet vårt, har vært ille siste året. Mannen takler det til dels dårlig, han virker i grunnen lei av hele meg. Anonymous poster hash: f5bab...7b7 Har du prøvd med p-sprøyter hver måned? Jeg fikk dette anbefalt av overlegen på sykehuset og nå har jeg ikke mensen og dermed ikke smerter. Det tok rundt 3 måneder før det virket. Anonymous poster hash: 06e48...5b3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Det er meg. Ikke at jeg er syk så ofte. Var forkjølet etter ferie i sommer, da hadde jeg ikke vert syk siden i fjor høst. Han er aldri/sjelden syk. Anonymous poster hash: 03e45...6c1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Jeg er mest syk. Blir alltid syk i ferier da og da blir det jo mye misnøye fra mannen sin side. Han er aldri syk. Ikke Vært det de 8 årene vi har vært sammen hvertfall. Anonymous poster hash: e6d77...75b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Jeg er desidert mest syk, både fysisk og psykisk. Rett før vi flyttet sammen ble jeg sykemeldt pga psyken, og her er jeg enda. Han er veldig støttende og hjelpsom. Anonymous poster hash: 9503e...bd1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Her er det mannen som er mest "syk". Kjenner han at det kribler litt i halsen må han begynne å vurdere om han kan klare å dra på jobb eller ikke. Han må i hvert fall følge nøye med på hvordan det utvikler seg, og vi skal helst ikke kysse i tilfelle han er smittsom. Han må også få hvile så mye som mulig i håp om at det ikke utvikler seg. Og dersom det går over (eller ikke blir verre), så var det jammen bra han ikke gikk på jobb, og at han fikk hvilt seg mye..... Anonymous poster hash: dd4eb...853
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Det går litt opp og ned, men tror nok jeg er ofrere syk enn han.. Anonymous poster hash: deca0...106
Optatium Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 Mannen er forkjølet og syk oftest. Jeg derimot sliter med rygg (prolaps), betennelse i hofta og karpel tunnel syndrom. Så.. Kommer an pp definisjonen😂🙈
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 Har du prøvd med p-sprøyter hver måned? Jeg fikk dette anbefalt av overlegen på sykehuset og nå har jeg ikke mensen og dermed ikke smerter. Det tok rundt 3 måneder før det virket. Anonymous poster hash: 06e48...5b3 Takk for tips:) Har satt inn hormonspiral nå som jo skal ha samme virkning, så håper på effekt etter hvert. Foreløpig er det nesten mer vondt enn før jeg satte den inn. Til mannens store skuffelse er det ingenting som har umiddelbar effekt. Greit for meg, men det er visst ikke greit for han... Anonymous poster hash: f5bab...7b7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Mannen, men det er ikke ofte han er syk heller. Men ryggen kan slå seg vrang, gjerne en uke i strekk, 1-3 ganger i året. Jeg jobber i bhg og er veldig lite syk. Sist var vel høstferien i fjor. Anonymous poster hash: 8a285...296
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 Mannen min er av prinsipp ikke syk selv om han har en ganske alvorlig diagnose med en sykdom som blusser opp jevnlig. På de 12 årene vi har vært sammen har han vel bare lagt seg ned en snau håndfull ganger en dag eller to, men da ikke helt. Jeg har to kroniske sykdommer. Jeg må dessverre "klappe sammen" av og til, men aldri en hel dag. Får jeg ett eller annet av ting som løper forbi, så blir jeg sjelden liggende jeg heller. Vi er begge i arbeid. Anonymous poster hash: af9b9...731
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Jeg har en kronisk sykdom, mens mannen som alltid var i storform før har blitt mer og mer sykelig etter en runde med kreft. Han sliter veldig med energi og tiltak noe som jeg synes er svært frustrerende da han ikke gjør så mye(nok i mine øyne) til å forbedre egen situasjon. Anonymous poster hash: 3aba0...3a6
Kremtopp Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Jeg er den som alltid blir syk etter barna, har hittil vært syk 4-5x i år. Jeg er definitivt den som er mest syk 😝
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #19 Skrevet 9. august 2016 Vi er kanskje syke to ganger i året, så omtrent like mye. Anonymous poster hash: 6ca95...618
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #20 Skrevet 9. august 2016 Mannen! Jeg er sjeldent syk, og heldigvis for det Har nok god immunforsvar;) Anonymous poster hash: 5143e...e6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå