Gå til innhold

Noen luseeksperter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barna hadde lus for ca. en måned siden. Behandlet det med Linicin. Tok to behandlinger slik det stod vi skulle gjøre. Etter dette har jeg ikke vært flink å gre med lusekam, da jeg tenkte at det var over. Når jeg i går gredde meg selv fant jeg masse egg. Fjernet det jeg fikk til og sjekket ungene også. På de finner jeg ikke små hvite, runde egg, men sånne små, litt avlange greier. Hva er dette?

Klør ikke nå lengre og finner ingen levende lus. Kan disse eggene være rester fra forrige gang og er døde? Bør jeg ta ny kur?

Anonymous poster hash: 00ef9...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggene sitter limt fast på hårstråene, og faller ikke av med mindre man drar dem løs med neglen. Hvite klumper man kan børste vekk/plukke enkelt vekk er talg.

Egg med noe i er lysere, tomme egg er transparente og sitter som regel lengre ut på hårstrået.

Skrevet

egg er hvite dråpeformet og sitter på hårstråene. Så er det noe som heter nymfer..det er baby lus. Fant mange sånne på min ene datter..de er litt avlange og lysebrune.nesten flate..ville tatt en luskur til og gre godt igjennom hver dag i 14 dager...har vært et lusehelvete her...noen i klassen behandler ikke..så mine har blitt smittet gang på gang...er nok luseekspert nå; D Kan være at de nympfene er døde..men de sitter mer i året enn lus..de kryper mer i hodebunnen. er forskjell på luskurer også..noen fjerner bare levende lus men ikke nymfer og egg...den andre typen dreper også egg...lukter mer sprit og må sitte i lenger i håret

Anonymous poster hash: 3f684...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...