Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Jeg får lønn fra jobben også får de igjen fra nav, så får feriepenger og alt. Men hvem beregner hva jeg får? Jeg har fast månedslønn, fra juli 2016 gikk jeg opp fra 80% til 100% stilling. Jeg jobber ut desember 2016 før jeg går ut i permisjon, så dvs jeg får 6 mnd med lønn i 100% stilling. Men har fått litt mindre lønn i juli pga jeg gikk fra 80% til 100% stilling og da måtte de trekke meg litt mer i ferietrekk også var det rot med skattetrekk i juli slik de trakk meg for mye i skatt og jeg fikk da forskudd på 4000kr. Dette trakk de fra august lønningen. Hvordan blir det da med permisjonspengene? Hvordan regner de det ut? Månedslønn før skatt er 28 000 i 100% stilling, og det er det som står på lønnslippene for juli og august, men nedover lønnslippen er det trekt i juli for ferietrekk siden jeg da var gått opp i 100% stilling og august har de trekt de 4000kr jeg fikk i forskudd. Vil dette gjøre at når de regner ut permisjonspengene så vil jeg få mindre enn 28 000? For har fast lønn på 28000kr mnd før skatt. Håper dere forstår, jeg er elendig til å forklare Anonymous poster hash: 9ae00...939
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Du vil få den fastlønnen du har når du går ut i permisjon (evt 80% av denne hvis du har valgt lang permisjon). Anonymous poster hash: fcfa0...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå