Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Jeg er nå 12+3 og har de siste dagene hatt flere migreneanfall. Men med en gang jeg ble gravid så forsvant migrenen. Dvs jeg har ikke hatt migrene på nesten 3 mnd men nå er den tilbake. Noen som har opplevd det samme? Siden min migrene før kun kom i forbindelse med mensen blir jeg litt urolig for at jeg kanskje ikke er gravid lenger. Med tanke på at kvalmen også nå er borte (men det er jo vanlig at den gir seg rundt dette tidspunktet). Anonymous poster hash: 36b2b...28b
beef sister Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Ja, jeg har opplevd å ha delvis lange opphold, før migrenen så har kommet tilbake for fullt. Du er nok fortsatt gravid, du ville jo ha merket det hvis du hadde spontanabortert.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 Ja, jeg har opplevd å ha delvis lange opphold, før migrenen så har kommet tilbake for fullt. Du er nok fortsatt gravid, du ville jo ha merket det hvis du hadde spontanabortert. Ok ja tenkte mer hvis den bare døde og ble liggende der. Er vel ikke alltid de kommer ut av seg selv med en gang heller? Har en venninne som var like langt på vei som meg og hUn fikk beskjed igår om at hjertet hadde sluttet å slå for ca 1,5 uke siden. Ingen blødninger,smerter. H.i Anonymous poster hash: 36b2b...28b
Ylva og Mathilde Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Jeg hadde ikke noe særlig hodepine de første 3 månedene av forrige svangerskap, men så kom det for fullt! Kan selvfølgelig ikke utelukke at du har hatt en MA, men det er vel heller hormonproduksjonen som har roet seg/endret sammensetning. (Akkurat den tiden de fleste blir kvitt kvalmen, og ofte alle andre symptomer og)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 jeg hadde det helt likt, migrenen kom sammen med menstrasjonen. og ble borte da jeg ble gravid, for så å komme tilbake forfult etter noen mnd, dette er helt normalt, da migrene ofte kommer pga hormonforandringer, som igjen fører til litt ustabilt blodtrykk i hjernen som igjen gir migrene. ta en naproxen. som er reseptfritt, eller kontakt lege så du får noe reseptbelagt. kan lindre med paracet. men jeg måtte ha sterkere saker. Anonymous poster hash: 5b6b4...b98
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Jeg har veldig sjeldent migrene til vanlig (1-2 ganger i året), men når jeg er gravid... Oh la la. Det er grusomt. For meg er de første tre månedene de verste med flere anfall i uken. Etter hvert får jeg litt mindre anfall, men sliter med mye hodepine resten av svangerskapet. Har hatt to svangerskap og de har vært lik. Migrenen og hodepinen er hormonelt betinget og tar helt av med gravidhormonene i kroppen. Så jeg tror nok det er normalt for noen og knyttet opp mot hormoner. Jeg vet at mange som sliter med mye migrene til vanlig kan opp leve å ha mindre anfall når de er gravid. Så vi er nok bare uheldige som opplever det motsatt! Anonymous poster hash: 62145...33e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 jeg hadde det helt likt, migrenen kom sammen med menstrasjonen. og ble borte da jeg ble gravid, for så å komme tilbake forfult etter noen mnd, dette er helt normalt, da migrene ofte kommer pga hormonforandringer, som igjen fører til litt ustabilt blodtrykk i hjernen som igjen gir migrene. ta en naproxen. som er reseptfritt, eller kontakt lege så du får noe reseptbelagt. kan lindre med paracet. men jeg måtte ha sterkere saker. Anonymous poster hash: 5b6b4...b98 Jeg går egentlig på forebyggende morgen og kveld samt at jeg bruker anfallsmedisiner ved behov. Men jeg måtte slutte med alt hvis jeg skulle bli gravid sa nevrologen. Har legetime på torsdag så får høre da om det er noe jeg kan ta. Måtte bruke egenmelding igår og idag pga migrenen. Så vis jeg skal klare å jobbe må jeg ta noe for det. H.i Anonymous poster hash: 36b2b...28b
Ylva og Mathilde Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Jeg går egentlig på forebyggende morgen og kveld samt at jeg bruker anfallsmedisiner ved behov. Men jeg måtte slutte med alt hvis jeg skulle bli gravid sa nevrologen. Har legetime på torsdag så får høre da om det er noe jeg kan ta. Måtte bruke egenmelding igår og idag pga migrenen. Så vis jeg skal klare å jobbe må jeg ta noe for det. H.i Anonymous poster hash: 36b2b...28b Jeg fikk Paralgin Forte av legen, fordi Paracet ikke bet på, men forsøk Paracet først. Hjalp litt å drikke minst 3 liter vann i løpet av dagen, redusere skjermbruk til et minimum og ligge med ispose på panna.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Jeg fikk Paralgin Forte av legen, fordi Paracet ikke bet på, men forsøk Paracet først. Hjalp litt å drikke minst 3 liter vann i løpet av dagen, redusere skjermbruk til et minimum og ligge med ispose på panna. Ja vann er det eneste jeg har fått i meg pga kvalmen. Paracet har jeg prøvd men funker dessverre ikke. Har brukt maxalt før sammen med topimax(forebyggende). H.i Anonymous poster hash: 36b2b...28b
Ylva og Mathilde Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Ja vann er det eneste jeg har fått i meg pga kvalmen. Paracet har jeg prøvd men funker dessverre ikke. Har brukt maxalt før sammen med topimax(forebyggende). H.i Anonymous poster hash: 36b2b...28b Da bør du jo ta opp med legen på torsdag om du kan ta anfallsmedisiner når det er som verst. http://relis.no/sporsmal_og_svar/6-4972?source=relisdb Evt om det skal vurderes betablokkere forebyggende, men da må jo blodtrykket ditt tas i betraktning. Er det lavt er det jo uaktuelt. Jeg endte med å ha vondt i hodet døgnet rundt, gjorde ikke noe med det fra eller til, men var 100% sykmeldt. Ga seg rundt siste trimester.
Snøfnugget Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Har opplevd å få migrene som gravid, uten å ha hatt det tidligere 😒
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Da bør du jo ta opp med legen på torsdag om du kan ta anfallsmedisiner når det er som verst. http://relis.no/sporsmal_og_svar/6-4972?source=relisdb Evt om det skal vurderes betablokkere forebyggende, men da må jo blodtrykket ditt tas i betraktning. Er det lavt er det jo uaktuelt. Jeg endte med å ha vondt i hodet døgnet rundt, gjorde ikke noe med det fra eller til, men var 100% sykmeldt. Ga seg rundt siste trimester. Ja jeg skal høre med legen 😊 jeg gikk på selo zok som er betablokkere i nesten 5 år og måtte slutte pga lavt BT. De fungerte veldig bra men nytter ikke når jeg svimmel uvel og kunne besvime i hytt og pine. Så det er dessverre uaktuelt. Får høre hva legen tenker. H.i Anonymous poster hash: 36b2b...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå