Gå til innhold

Nakkeproblem - senskade etter bilkrasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med nakken et halvt års tid, og synsforstyrrelser på ene øyet. Dette kom litt ut av det blå.. Jeg har en ensformig produksjonsjobb, men aldri vært plaget slik før. Så her om dagen kom jeg til å tenke på bilkræsjen jeg var i da jeg var 19, en tur som endre rett i fjellveggen. Nå er jeg 30.. Kan det være mulig at det er senskade?!

Anonymous poster hash: 3708c...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke an å si det sikkert. Det kan være det, men trenger absolutt ikke være det.

Når du har synsforstyrrelser på ett øye så bør du absolutt få sjekket dette. Gå først til en optiker, og få ev. en henvisning til øyelege om nødvendig.

Generelt for nakker er ensformige stillinger det verste. Det kan gå helt fint å ha en slik ensformig jobb, men du må sørge for å trene nok bevegelighetstrening og stabilitetstrening utenom jobb. Viktig med riktig holdning i kroppen for å redusere belastningen på nakken.

Viktig å tøye brystmusklene og hoftebøyeren og å trene nok stabilitetstrening, samt generell bevegelighetstrening.

Uten å kunne si noe sikkert så vil jeg anta at siden du ikke har hatt større problemer siden bilkrasjen så kan du nå fint trene av deg nakkeproblemene. Men pga. sysnforstyrrelsene på ene øyet så er det viktig at du tar deg en tur til optiker i første omgang.

Få også hjelp til å sette opp et godt treningsprogram av fysioterapeut. Det kan også være lurt å få sjekket nakken din hos en god kiropraktor. En kiropraktor kan også henvise deg videre til f.eks. MR eller røntgen eller spesialist om det anses å være nødvendig.

Anonymous poster hash: 8f513...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...