Gå til innhold

Industrikjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pashla, er du vegitarianer?

Hva tenker du om muk?

Hva tenker du om fiskeboller/fiskekaker/fiskepudding som er fabrikkprodusert?

Anonymous poster hash: fef0d...57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pashla, er du vegitarianer?

Hva tenker du om muk?

Hva tenker du om fiskeboller/fiskekaker/fiskepudding som er fabrikkprodusert?

Du er klar over at både muk og fabrikkfremstilt fiskeboller/fiskekaker/fiskepudding inneholder både kjøtt og fisk? At det ikke er et kjemisk fremstilt produkt?

Anonymous poster hash: 527ce...36f

Skrevet

Du er klar over at både muk og fabrikkfremstilt fiskeboller/fiskekaker/fiskepudding inneholder både kjøtt og fisk? At det ikke er et kjemisk fremstilt produkt?

Ja, jeg vet det, jeg lurer på hva hun tenker om måten bollene,kakene og puddingene blir produsert på fabrikk. Fremfor når man kjøper en filet og lager farse selv.

Skrevet

Ja, jeg vet det, jeg lurer på hva hun tenker om måten bollene,kakene og puddingene blir produsert på fabrikk. Fremfor når man kjøper en filet og lager farse selv.

Men, da skjønner jeg ikke hvorfor du henvender deg kun til henne samtidig som du ønsker å få bekreftet at hun er vegiterianer... Eller sitter hun på en kompetanse innenfor felter som blir forsterket av hvilket kosthold hun har som gjør at du ønsker hennes tilbakemelding? I så tilfelle, hvorfor sendte du ikke bare en pm til henne?

Skrevet

Men, da skjønner jeg ikke hvorfor du henvender deg kun til henne samtidig som du ønsker å få bekreftet at hun er vegiterianer... Eller sitter hun på en kompetanse innenfor felter som blir forsterket av hvilket kosthold hun har som gjør at du ønsker hennes tilbakemelding? I så tilfelle, hvorfor sendte du ikke bare en pm til henne?

Fordi hun virker som en som kan mye om dette. Jeg er i en endringsfase.

Jeg sendte ikke pm fordi jeg ikke ville at hun skulle koble spørsmålene mine opp mot brukernavn.

Dog, alle andre er selvsagt velkomne til å svare :)

Skrevet

Hun er ikke vegetarianer. Har derimot inntrykk av at hun velger mye viltkjøtt fremfor storfe og svin, og kjøper økologiske kyllingprodusenter som setter dyrevelferd først istedenfor Prior ol.

Anonymous poster hash: 604a0...d1d

Skrevet

Fordi hun virker som en som kan mye om dette. Jeg er i en endringsfase.

Jeg sendte ikke pm fordi jeg ikke ville at hun skulle koble spørsmålene mine opp mot brukernavn.

Dog, alle andre er selvsagt velkomne til å svare :)

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med det og hvorfor du må spørre en spesifikk bruker her inne om det.

Så klart er det mye bedre å ta rent kjøtt/fisk og male det opp for å lage det produktet man selv ønsker da ferdigproduserte farseprodukter ofte innholdet kun avskjær og alt for mye salt.

Men, som vegiterianer så spiser man ikke noe av dette. Selv om det er hjemmefremstilt eller fabrikkfremstilt...

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med det og hvorfor du må spørre en spesifikk bruker her inne om det.

Så klart er det mye bedre å ta rent kjøtt/fisk og male det opp for å lage det produktet man selv ønsker da ferdigproduserte farseprodukter ofte innholdet kun avskjær og alt for mye salt.

Men, som vegiterianer så spiser man ikke noe av dette. Selv om det er hjemmefremstilt eller fabrikkfremstilt...

Fordi jeg er rimelig overbevist om at pashla ville svart på en mer gjennomgåene, argumenterende og sakligere måte enn at farseprodukter er ikke bra for deg, derfor.

Skrevet

Fordi jeg er rimelig overbevist om at pashla ville svart på en mer gjennomgåene, argumenterende og sakligere måte enn at farseprodukter er ikke bra for deg, derfor.

Her er et tips til neste gang...

http://lmgtfy.com/?q=Muk#seen

Skrevet

Her er et tips til neste gang...

http://lmgtfy.com/?q=Muk#seen

Ja, den var morsom første gang jeg så den, nå er den ikke det. Er det et problem for deg at jeg valgte å gjøre det på denne måten? Jeg er oppriktig interessert i hva pashla tenker om saken, synes du da måten jeg søker disse opplysningene på er totalt feil? Isåfall, kan du ikke bare spare deg? Det koster deg ikke en kalori å bare gå videre, men du valgte av en eller annen grunn å la deg provosere av at jeg spør en bruker her inne om noe jeg VET hun har godt med kunnskap om. Det finnes sikkert andre her med like god eller bedre kunnskap om det samme, men de har ikke jeg lagt merke til. #letgo

Skrevet

Ja, den var morsom første gang jeg så den, nå er den ikke det. Er det et problem for deg at jeg valgte å gjøre det på denne måten? Jeg er oppriktig interessert i hva pashla tenker om saken, synes du da måten jeg søker disse opplysningene på er totalt feil? Isåfall, kan du ikke bare spare deg? Det koster deg ikke en kalori å bare gå videre, men du valgte av en eller annen grunn å la deg provosere av at jeg spør en bruker her inne om noe jeg VET hun har godt med kunnskap om. Det finnes sikkert andre her med like god eller bedre kunnskap om det samme, men de har ikke jeg lagt merke til. #letgo

Hvis du er oppriktig interessert i å høre hva hun mener sender du en PM. Med å gjøre det på måten du har valgt det her, så ender du i de aller fleste situasjonene opp med en tråd som går på å henge ut den navngitte brukeren...

Skrevet

Hvis jeg først spiser kjøtt, spiser jeg gjerne blandingsprodukter som inneholder MUK, etyr jo bare at en maskin har fjernet beinene fra kjøttet. Tenk hvordan verden skulle sett ut om alle kun skulle spise rent kjøtt/indrefilet?! Det er samfunnsnyttig å spise hele dyret, når man først har drept det, og ekstremt miljøfiendtlig å spise storfekjøtt i utgangspunktet.

Samme gjelder forsåvidt fisk, man drøyer råvarene med å lage fiskeboller/fiskekaker av dem.

Hilsen ikke Pashla

Skrevet

Slik eg ser det så er MUK også kjøt. Ja, sjølve tanken på korleis det er framstilt er ikkje så freistande, men for den globale verden er det bra. Ein bør jo nytte seg av det ein kan av dei slakta dyra.

No blir det eit stadig større fokus på at menneske bør drive med oppdrett og ete insekt, i staden for anna kjøt, tja, frister ikkje akkurat mykje det heller

Anonymous poster hash: 5e9c7...35a

Gjest Antarctica
Skrevet

Hei!

Skal ikke påstå jeg vet mer enn andre om dette.

Men jeg har også vært i en endringsfase for noen år tilbake da jeg kutta ut visse ting. Starta med kylling og svin, fordi produksjonen av disse typene kjøtt er helt på tur. Særlig i EU, hvor regelverket tillater enorm antibiotikabruk m.m.

Ved å kjøpe norskprodusert kommer du litt "billigere" unna (dvs hvis du regner bærekraft, ikke pris!), men det ble avslørt at bl a Prior blandet utenlandsk kjøtt inn i egne forpakninger... Og kylling fra EU vil du ikke røre - tro meg!

Så måtte jeg lese på alt jeg kjøpte og fant at det er lettere å holde seg unna visse ting. Men i går så jeg på nyhetene at "kjempeveksten" man tidligere hadde hos kyllinger går ned til et mer normalt nivå fordi man kutter de manipulerende tilsetningene i foret. Det er bra. Så lenge du vet hva du kjøper og det ikke selges som norsk uten å være det...

For å følge kjøttet fra jord til bord tok jeg andel i et lite andelslandbruk, som ligger i nærheten. Der ser vi hvert dyr, vet hva de får og vet hvilke holdninger som styrer arbeidet. Derfra kan jeg spise både svin og kylling!

Fisk: kjøper vel omtrent bare ferske skiver eller fileter, så jeg har ikke tenkt mange tanker om fiskeboller. Skal forhøre meg litt!

Lykke til med livsstilsendringen!

Skrevet

Takk! Jeg er ute etter en pose og sekk endring, jeg går igjennom verdiene mine da jeg i løpet av årene som har gått har blitt en veldig slapp, tafatt og tiltaksløs person. Jeg ender opp med lettvinte løsninger oftere og oftere. Fysisk har jeg jo blitt eldre, smerter i leddene, trøtt og som tidligere nevnt tiltaksløs jeg VET at det usedvanlig dårlige kostholdet mitt er årsaken til dette. Mye farse, lite grønnsaker og frukt. Jeg er veldig glad i kjøtt, pasta, ris, saus og brød med godt pålegg. Ikke grovt brød, gjerne fint. Jeg spiser og spiser. Spiser for å kose meg. Vil kose meg hele tiden! Det har rett og slett gått for langt. Samtidig er jeg tro det eller ei opptatt av miljø og bærekraft. Min livsstil pr.nå er hyklersk. Jeg vil være en bedrw person ikke minst en bedre rollemodell for barna mine som jeg vet vil ta etter meg. Derfor må en DYP holdningsendring til. Du Pashla har motivert meg fordi du virker gjennomtenkt og klok. Jeg er ikke ute etter å leve og spise etter et skjema eller måle og veie. Det er ikke slanking som er planen. Planen er å få et mer bevisst forhold til hva jeg putter i handlekurven for så å putte det i munn. Rett og slett vite hva jeg holder på med og at jeg kan stå inne for det. Bort med skylappene og bli sunnere, friskere, lykkeligere og få renere samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...